Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 quattro takatukivarret

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 quattro takatukivarret

    Tuli tänään haettua konttorilta vikalista :( Olivat takapään alatukivarsien taaemmat puslat revenneet, sekä kallistuksenvakaajan koiranluut. Kävin tilaamassa puslat tukivarsiin marmoritiskiltä a 30?. Jätin koiranluut tilaamatta maksoivat 80?/kpl, motonetissä näytti olevan 29?/kpl.

    Tekeekö noilla motonetin koiranluilla mitään vai voiko niillä heittää vesilintua, onko joku ostanut?

    Onko puslien vaihto tukivarsiin paha homma? Kokemuksia, vinkkejä?

  • #2
    Ne puslat näyttäisi olevan vulkanoitu kiinni tukivarsiin. Miten lie sinne sitten saa uudet paikalleen "oikein"? Ilmeisesti niitä voi sinne kuitenkin vaihtaa kerran sinne saa puslia merkkiliikkeestä?

    Edit, tulipa sitten irroitettua tuo taaempi pusla, sen saa sopivalla ulosvetimellä pois suhteellisen helposti. Tein itse siihen ulosvetimen. Kierretanko kannattaa olla rosteria, koska tavallinen ei tahdo kestää. Samoin mutterit. Tuota etummaisen irroitusta ja asennusta en tiedä (vielä) ;)

    Edit2: tässä kuva ulosvetimestä. Hylsy on siis suunnilleen samalla halkaisijalla kuin pusla, ja tuo putkenpätkä tietysti isompi että pusla menee sen sisään. Toinen kuva. Myös todella vahvoja prikkoja pitää olla, etteivät mene putken sisään. Tai vastaava metallilevy.

    Comment


    • #3
      Nyt on kaikki puslat irroitettu. Tuo taka-akselin alempi etummainen pusla lähti alle viiden sekunnin irti kun osasi laittaa poranterän sopivaan asentoon :) Se taaempi on vähän kinkkisempi, ja vaatii voimaa tai prässin. Ylemmässä tukivarressa pitää ensin porata ne puslat irti ja sitten puristaa ruuvipenkissä ne holkit lyttyyn, tai lyödä ne kasaan. Aika helppo homma.

      Laittelin noihin uretaanipuslat koska halusin jäykemmät ja kestävämmät. Ne onkin paljon helpompi asentaa paikalleen. Vähän kyllä tuntui hölmöltä porailla ihan ehjiä puslia pois :)

      Comment

      Working...