Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:sen parkki polttimot (-02)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4:sen parkki polttimot (-02)

    No edellinen omistaja varoitti että auto käräyttää parkkipolttimoite tiuhaa tahtia, huollossa olivat ehdottaneet syyksi dieselin käyntitärinää.

    No itseltäni nyt sitten paloi ensimmäiset parkit tuosta ja ajattelin vaihtaa nuo itse -> tutkimaan huoltokirjaa -> ota yhtettä audi-huoltoon (jippii) No seuraavaksi käymään motonetissä kun ei tuota ajotietokonetta jaksa kuunnella kun valittaa joka startissa... Ostin pari paria parkkeja: tavalliset kannalla+LEDit (kestää tärinää) ei kun virittämään paikalle. Eipäs sitten ollutkaan täysin samalla kannalla, ostetuissa polttimoissa hakaset molemmin puolin -> no mitäs tuosta LEDit menivät kuitenkin paikolleen, tästä sitten seurasi hauska efekti, parkit päälle toimii noin sekunnin hyvin jonka jälkeen alkavat vilkuttaa.. (Ei tule ilmeisesti 12v DC:nä)

    No kävinpä sitten vielä varaosatiskillä, sieltä tutkivat kirjasta että autossa on halogeeni parkkipolttimot (ei minkäänlaista vihjettä audin kirjasessa), hakaset kannan sivulla ovat pienessä kulmassa (135ast. tai jotain) No nuopa toimivat hyvin eli paikalle tuli 6w halogeeni parkki polttimot.

    Mutta mieltä nyt jäi kuitenkin kaivamaan jos saisi nuo ledit toimimaan jos tuo tosiaan polttaa nuo parkit vähän väliä, eli olisiko jollain tietoa millaista sähköä tuonne parkeille tulee? Ilmeisesti joltain hakkeripowerilta tai vastaavaa? Ajatuksena oli laittaa kondensaattori tuonne parkkien viereen tasoittamaan jos välkkyminen loppuisi mutta taajuudesta ja jännitteestä pitäisi saada jotain vinkkiä.

    Lisäksi ilokseni huomasin tuossa vaihtaessa että tuo parkkipolttimon pidikkeen toinen klipsi on rikki, joten jos jollain olisi ajatusta varaosanumerosta..? Tuosta voin ottaa kuvan jos jollekin kovin epäselvää.

  • #2
    Varaosa numero näyttäis olevan:1J0 941 953

    Comment


    • #3
      itselläni aivan sama efekti. kävin myös tiskillä kyselemässä ja sanoivat että parkeille tulee virta sykäyksinä jota tavallisissa polttimoissa ei huomaa, mutta ledeissä kyllä. en ole jaksanut asiaan paneutua sen koommin, mutta jos saat ledit toimimaan, olisi mukava kuulla miten niin saisi tuohon omaan myös ledit parkeille.

      Comment


        #4
        Kierrätetään vanhaa aihetta.
        Hankin Bi-Xenonit autoon ja umpio swapin jälkeen huomasin toisen parkin palaneen.

        Olin varannut kaksi uutta parkkia (samanlaiset kuin orig. umpioissa), mutta olivat erilaiset.
        Onko tuo orig. Bi-xenon umpion parkki 4w halogeeni polttimo?

        Comment


          #5
          Kiitokset Jounille. Aamulla kauppaan.

          Comment


          • #6
            Vaihdoin Xenon+ umpioiden H6W parkkipolttimot reilu kuukausi sitten ja maanantaina mökiltä lähdettäessä paloi toinen parkki. Polttimot olivat Motonetin merkittömät, mutta arvelin niiden olevan kelvolliset...

            Onko huonoa tuuria vai ovatko merkkipolttimot selvästi kestävämpiä? Hyviä kokemuksia jostakin merkistä? Vaihto ei ole niitä mukavampia hommia varsinkaan jos pitää tehdä useasti vuodessa. Tai saako jostakin valmiita toimivia led-sarjoa. Pirullinen varuste tuo Autocheck ja näyttö voisi ainakin poistua ajotietokoneesta pian käynnistyksen jälkeen.

            Comment


            • #7
              Yhtä huonosti kestävät merkkipolttimot kuin halvemmatkin. Vaihdoin viime talvena omaan nelkkuun 15 kertaa tuon 6W:n parkkipolttimon. Aika paljon ;)

              Sitten kokeilin tuota Jounin vinkkiä ja nyt muutama kuukausi ilman herjaa. Eli kannattaa tehdä vaihto 4W:n normaalipolttimoon. Tuo pieni halogeenipolttimo kaiketi kuumenee liiaksi. Mersuissa samaa ongelmaa.

              Comment


                #8
                Täytyykin kokeilla tuota konstia! 15 parkkipolttimoa vaihdettu parin vuoden aikana. Selvittelivät asiaa takuuna ja vaihtoivat jopa laturin kertaalleen...

                Comment


                • #9
                  Alkaa varmaan 15 polttimon jälkeen vaihto sujua aika nopeasti! Itseä alkoi ensimmäisellä kerrallakin ohjeiden kanssa homma kyrsimään enkä kovin usein haluaisi kyseiseen operaatioon ryhtyä. Nyt on T4W polttimot haettu ja odotellaan asennusmotivaatiota. Edellisen löytyminen kesti selkävaivojen takia neljä kuukautta.

                  Comment


                    #10
                    Uusi auto, vanhat kujeet. Tätä autoa en ajatellut syötellä W6W tai vajavaisesti toimivilla LED-valoilla, etenkin kun tässä yksilössä on edellisestä poiketen vielä polttimoiden valvonta. Sattui osalaatikosta löytymään osramin coole blue T4W polttimoita ja ainakin toisen puolen W6W valoon nähden ei näe eroa. Olisiko W6W ehkä hitusen enemmän valaiseva kun edessä olevaa lumikasaa katsoo, mutta edestäpäin katsottuna T4W on hiukan valkoisempi.

                    Eihän se T4W missään nimessä näytä LED-valolta, mutta toivottavasti tuo nyt sitten kestäisi enemmäin kuin kuukauden pari.

                    Marmorilla eivät kyllä huolineet yhtään ostamani longlife W6W polttimoita takaisin, vaikka olivat vain viikkoja vanhat. Bilteman T27 200 mm pitkä ruuvari niin parkki vaihtuu normixenonissa alta kahdessa minuutissa. Xenon plus valoissa tarvitaan vielä toinen, pienempi torx ja on hiukan ahtaampi. Sanotaankon neljä minsaa.

                    Comment

                    Working...
                    X