Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Type 44q:n alustakommenteja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Type 44q:n alustakommenteja

    200 :ssa oli aikaisemmin Hohenester Sportin valitsemat Eibach (lyhennetyt) jouset ja Sachs kaasut (normaalipituus). Jossain vaiheessa sassilaiset hiipuivat ja vaihdoin bilstein sprintit iskarit (lyhennetylle jouselle) kiinni.

    EDIT: Mielestäni takana tuo sprint oli liian lyhyt / jousi liian pitkä, koska preload jousella oli liian suuri

    Eibach -jouset eivät kestäneet maailman tappiin nekään ja apukuskin etujousi meni alhaalta poikki. Samasta kohdasta meni tehtaan alkuperäinen jousi poikki joskus 90-luvun alkupuolella. Ajossa lyhentynyttä Eibach jousta ei huomannut tai olin vaan tottunut. Katsastuksessa inssi huomasi katkenneen jousenpalan ja vaati keulan jouset vaihtoon.

    Eilen kaikki tolpat irti ja kaikki jouset vaihtoon. Tänään uusilla jousilla ajaessa ajokäytös oli levollisempi ja tuntuu aika hyvältä ajaa. Ehkä hieman pehmeämpi perä kuin vanhoilla jousilla. Pitää testailla vielä lisää ja säätää kulmat. Nimismiehen sorakihara ja Mannerheimintien mukulakivi kertoo loput.

    Uudet jouset ovat H&R 200 20v ; Nr.: 29800 VA ; Nr.: 29800 HA ; pudotusta ~30mm tuev-paperin mukaan. Keula ja perä on hyvin korkeusbalanssissa kun vanhoilla oli perse pystyssä.

    EDIT: Auto tuntuu nyt todella hyvältä muutaman päivän ajon jälkeen, vaikka täyskaasulähdöllä keulii hieman enemmän kuin ennen johtuen pehmeämmästä ja matalammasta takapäästä.

    Taidan antaa suosituksen noille H&R jousille, vaikka vakioiden ajokokemusta jäykällä iskarilla ei ole muistikuvaa. Lisäksi niillä on Tuev-hyväksyntä katsastusinssiä varten, jos tarvii.

  • #2
    Sieltähän tupsahti vallan mielenkiintoista tietoa, hyvähyvähyvähyvä.
    Oliko iskareissa huomattavaa eroa johonkin suuntaan, välillä sachs/bilstein?
    Mulla on tollaset H&R:n vieterit odottelemassa kesää, vaimentimiksi olen kaavaillut jompaa kumpaa yllämainittua vaihtoehtoa.
    Olisko sulta saatavilla valokuvatusta, että minkälaisessa asennossa auto on noilla uusilla jousilla? Omani haluan konstilla tai kolmannella siten, ettei tule useassa eri autossa 40/40 tms. sarjoilla havaittua tuskasen rumaa "peräroikkuu-fiilistä".

    Toi vakioalusta on tienpäällä ihan mukava, mutta esim. ratalla aavistuksen ripeämmässä ajossa huomaa että kyllä se vaan kallistelee mutkissa aika paljon. Ja kiihdytyksessä voi katella tuulilasista taivasta... :D Että vähän jämäkämpi olis tervetullut, käsittääkseni tuo H&R:n vieteripaketti on juurkin asiallisen jämäkkä, muttei missään nimessä kivireki.

    Comment


    • #3
      Jos viitsii testailla, niin bilstein sportit ja vakiojouset. Pitäisi olla jämäkkä ja mukava, mutta ulkonäkö on mallia korkea.

      Comment


      • #4
        Zatzyssä myynnissä -40/40mm H&R jouset. 1500kr(Ruotsi)
        http://forum.zatzy.com/classifieds/s...1&cat=5&page=7

        Ei sitten mitään hajua paljon noi hr jouset maksaa kerhon kautta.

        Comment


        • #5
          H&R 29800-1 Audi 200 Lim. Quattro (44Q) incl. 20 V Turbo color black, lowering [mm] 40, year: from: 1989
          H&R 265?
          Hintoja (sis. arvion rahdista turkuun)
          Viime vuoden hinta Tepon kautta.

          Comment


          • #6
            nuo käytetyt "H&R -40/-40 " jouset voivat myös olla jotain muuta kuin manoksessa sanotaan eli vaikka 200 10v:lle olevat löysemmät.

            Comment


            • #7
              Valokuvatus
              - vanteet 16" 205/55
              - kurakaaren etäisyys renkaan kehälle eri pituinen takana ja edessä, mutta ajolinja ok
              http://img139.imageshack.us/img139/3...scf00399uc.jpg

              Comment

              Working...
              X