200 :ssa oli aikaisemmin Hohenester Sportin valitsemat Eibach (lyhennetyt) jouset ja Sachs kaasut (normaalipituus). Jossain vaiheessa sassilaiset hiipuivat ja vaihdoin bilstein sprintit iskarit (lyhennetylle jouselle) kiinni.
EDIT: Mielestäni takana tuo sprint oli liian lyhyt / jousi liian pitkä, koska preload jousella oli liian suuri
Eibach -jouset eivät kestäneet maailman tappiin nekään ja apukuskin etujousi meni alhaalta poikki. Samasta kohdasta meni tehtaan alkuperäinen jousi poikki joskus 90-luvun alkupuolella. Ajossa lyhentynyttä Eibach jousta ei huomannut tai olin vaan tottunut. Katsastuksessa inssi huomasi katkenneen jousenpalan ja vaati keulan jouset vaihtoon.
Eilen kaikki tolpat irti ja kaikki jouset vaihtoon. Tänään uusilla jousilla ajaessa ajokäytös oli levollisempi ja tuntuu aika hyvältä ajaa. Ehkä hieman pehmeämpi perä kuin vanhoilla jousilla. Pitää testailla vielä lisää ja säätää kulmat. Nimismiehen sorakihara ja Mannerheimintien mukulakivi kertoo loput.
Uudet jouset ovat H&R 200 20v ; Nr.: 29800 VA ; Nr.: 29800 HA ; pudotusta ~30mm tuev-paperin mukaan. Keula ja perä on hyvin korkeusbalanssissa kun vanhoilla oli perse pystyssä.
EDIT: Auto tuntuu nyt todella hyvältä muutaman päivän ajon jälkeen, vaikka täyskaasulähdöllä keulii hieman enemmän kuin ennen johtuen pehmeämmästä ja matalammasta takapäästä.
Taidan antaa suosituksen noille H&R jousille, vaikka vakioiden ajokokemusta jäykällä iskarilla ei ole muistikuvaa. Lisäksi niillä on Tuev-hyväksyntä katsastusinssiä varten, jos tarvii.
EDIT: Mielestäni takana tuo sprint oli liian lyhyt / jousi liian pitkä, koska preload jousella oli liian suuri
Eibach -jouset eivät kestäneet maailman tappiin nekään ja apukuskin etujousi meni alhaalta poikki. Samasta kohdasta meni tehtaan alkuperäinen jousi poikki joskus 90-luvun alkupuolella. Ajossa lyhentynyttä Eibach jousta ei huomannut tai olin vaan tottunut. Katsastuksessa inssi huomasi katkenneen jousenpalan ja vaati keulan jouset vaihtoon.
Eilen kaikki tolpat irti ja kaikki jouset vaihtoon. Tänään uusilla jousilla ajaessa ajokäytös oli levollisempi ja tuntuu aika hyvältä ajaa. Ehkä hieman pehmeämpi perä kuin vanhoilla jousilla. Pitää testailla vielä lisää ja säätää kulmat. Nimismiehen sorakihara ja Mannerheimintien mukulakivi kertoo loput.
Uudet jouset ovat H&R 200 20v ; Nr.: 29800 VA ; Nr.: 29800 HA ; pudotusta ~30mm tuev-paperin mukaan. Keula ja perä on hyvin korkeusbalanssissa kun vanhoilla oli perse pystyssä.
EDIT: Auto tuntuu nyt todella hyvältä muutaman päivän ajon jälkeen, vaikka täyskaasulähdöllä keulii hieman enemmän kuin ennen johtuen pehmeämmästä ja matalammasta takapäästä.
Taidan antaa suosituksen noille H&R jousille, vaikka vakioiden ajokokemusta jäykällä iskarilla ei ole muistikuvaa. Lisäksi niillä on Tuev-hyväksyntä katsastusinssiä varten, jos tarvii.
Comment