Täällä kun on porukka tehnyt noita alustamuutoksia, niin onko mitään vinkkiä tuonne takapään alustavaihtoon ??. Etupää ihan simppeli onkin. Tarkoitus viikonloppuna poikani B8 Quattroon vaihtaa normialustan tilalle Sport-alusta . Eli vaihtuu sekä iskarit että jouset.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Alustajumppaa A4 B8 Quattro
Collapse
X
-
Taakset tarvitset joko erikoiset jousipuristimet, apurungon irrotuksen tai luovuutta. Itse otin takajouset aikanaan pois yhdellä jousipuristimella / puoli rautakangella avustaen. Vakiojouset on aika kettumaiset ottaa pois, mutta lyhyemmät sporttijouset meneekin sitten selvästi helpommin paikoilleen. Audin omat jousipuristimet taitaa olla yhdeltä puolelta puristavat, missä on pitkät käpälät.
-
Helppo homma se takapääkin on. Iskarin alapäät irti molemmilta puolilta, niin helpottaa navan vääntämistä alaspäin jousta irrotettaessa. Apurunkoa ei tarvi löysäillä ollenkaan. Ite vaihdoin reilu kk sitten säädettävän alustasarjan b8 quattroon ja ihan Bilteman jousipuristimilla onnistui helposti. Toki säädettävässä alustassa takajouset on todella lyhyet joten menevät helposti paikalleen kun vanhan saa vain pois.
Comment
-
Kiitos vinkeistä. Eiköhän ne vaihdettua tule. Ihan sillä lähdin kyselemään kun meidän korjaamolla ei noita Audeja juuri käy, (paitsi nyt viimeisen parin vuoden aikana omat ;) ) naapurikorjaamolla epävirallinen vag-korjaamo.
Löytyy kyllä työkaluvalikoimista yhdestä suunnasta puristavat jousipuristimet, ja muutenkin käytössä korjaamotyökalut, jos niiden käpälät vaan piisaavat jousiin asti. Ja tuota rautakankea tarvitaan kyllä tänä päivänä(kin) korjaamolla ;) .
Comment
-
Ja tulihan ne vaihdettuakin. Sisälokarit irti, niin sieltähän se iskarin yläpää paljastui. Takapään jousiin sopi kyllä kaksi kappaletta "tavallisia" jousipuristimia kun oikein ähelsi ne sinne. Paikoilleen laitossa riittikin sitten yksi puristin ja toiselta puolelta jousta ISOILLA Knipekseillä painoi jousta nippuun. Hyvä olla kyllä kaveri joka "roikkuu" takakelkassa.
Etupää olikin "perusruuvaamista". Ylemmät tukivarret iskarin ylälautasesta irti ja lautanen neljällä pultilla konehuoneen puolelta auki, niin putoaa nippu sen verran alas, että pääsee irrottamaan iskarin haarukan. Sitä ennen tietysti haarukka tukivarresta irti. Ja myös kall.vakaajan tanko irti, sekä tietysti iskarin alapään haarukka tukivarresta irti. Raidetangonpää myös irti olkakselista, helpottaa kummasti. Sekä tietysti ajovakuden tunnistimen tanko tukivarresta irti, myös takapäässä.
Oliha niissä jousissa nyt "pikkuisen" pituuseroa, "tavallinen" jousi vs - Sport-alustan jousi. Ja iskarit vaihtui samalla Sport-alustaisen iskareihin.
Jouset:
http://1drv.ms/1wiqj2y
Comment
Comment