Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2002 Allroad ilma-alustan "huijaus"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2002 Allroad ilma-alustan "huijaus"

    Elikkäs kysehän olisi nytten päinvastaisesta kuin foorumilta lueskelin. Auto pitäisi saada pysymään korkealla. Eli alustassahan on tuo 4-portainen säätö joista 4-porras tippuu 40km/h jälkeen ja 3-porras 85km/h jälkeen.

    Miten saan huijattua auton pysymään tuossa 3-portaassa tai jopa 4-portaassa. Onnistuuko se niiden säätötankojen pituutta muuttamalla eli auto luulee että on 2-portaan korkeudessa vaikka on todellisuudessa 3-portaassa.
    Kumpaan suuntaan noita tankoja pitää muuttaa. Eli jos lyhentää niin nouseeko se alusta vai pitääkö niitä pidentää?

    Olen tällä saralla hieman aloittelija. Vag-comista ja rosstechista ei ole kokemusta. Ohjelmat löytyy itteltä mitä netistä saa ja pari kaapelia hintaluokkaa 19€ ja 129€ aitoa rosstechia ei kuitenkaan. Käsikapula Vag-comi löytyy, tuollaki saa aikaseksi ko tietää kanavat mitä koodaa.

  • #2
    Lukaiseppa tuo.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=83081
    Samoilla ohjeilla(eli valehtelemalla oikeaa korkeutta) voit saada auton myös jäämään ylemmäs.
    Itseasiassa oletan, että omakin oli edellisen omistajan toimesta säädetty normaalia ylemmäs, koska auto tuli varmaan 8cm alas mitta-arvoja muuttamalla.
    Tässä oletus, että samat kikat toimii vanhempaankin.

    Comment


    • #3
      siis joo, tuon topicin luinki läpi muttei siinä käsitellä muutako sitä VAG softaa jota en pysty tekemään läppärillä. Tuolla käsikapulalla kyllä mutta en oikein hallitte sitä. Sillä päädyinki kysymään että onnistuuko tuo mekaanisesti huijjaamalla? Ilman tietokoneita. Ja että olisiko joku tehnyt nuo tangot ja tietäsi kertoa vaikka mitat valmiiksi. ;)

      Comment


        #4
        Ensimmäiseksi kyllä kannattaa hommata Ross-Techin kaapeli jos näiden kanssa meinaa harrastella.

        Kyllä sitäkin voi huijata säätötangoilla. Jos pidennät niitä, niin auto luulee olevansa alempana, ja nostaa itseään ylemmäksi kunnes anturi taas näyttää "oikeaa" arvoa.

        Comment


        • #5
          okeij, kiitos, juuri tuota vastausta hain... Huomenna pitempien säätötankojen tekoon ja rosstekki tilaukseen. ;)

          Comment


          • #6
            Tässä tämä Audiworldin ilmajousituksen modausohje vanhaan Allroadiin:
            http://www.audiworld.com/forums/audi...t-how-2038902/

            Comment


            • #7
              hmmm, missähän meni pieleen? :)

              Ensimmäiseksi; Ajoin allroadin talliin 2-portaalla. Merkkasin tunnistimiin kohdan jokaisesta missä asennossa ovat. Sitten auto 4-portaalle ja sama merkintä. Edessä tanko oli liikkunut huomattavasti enemmän kuin takana.

              Seuraavaksi; Allroadi alusta lukittu ylös tunkkausta varten. Joka nurkka kertaallaan ylös ja uusi pitempi tanko paikoilleen 2-portaan merkin kohdalle. Joka nurkkaan sama juttu. Sitten, audi alas tunkeilta ja käyntiin.

              Hoplaa! Vikatilassa ollaan ja herjasi taisi koodia 01400 automaattisen alustan säätyvyys. Vikatilassa tosin pumppasi jouset täyteen ja Ohooijj ylhäällä ollaan. Tavoitteessa kyllä mutta ei ihan toivotulla tavalla. Helppona kun luulin huijaavani alustaa olevan 2-portaassa vaikka onkin todellisuudessa 4-portaassa. Mutta missä se klikkas? ;) Kertokaas kaverit mikä minulla unehtui vai menikö se kerralla häneksi koko homma.
              Pitääkö minun nyt sopeuttaa auto jotenkin vag-com käsikapulalla vai mitäs nyt tehtäis?

              Olisiko pitäny ajaa 3-portaalla sisälle, merkata se ja sitten 4-portaalle sama? Onko tuo hyppäys nytten 2-portaasta 4-portaaseen liian pitkä tunnistimille ja paljastuivat huijatuksi?
              Oliskohan tuo tunkkilukitus ollu se syy? Tänään kokeilen ilman lukitusta montun päällä. Ajan 4-portaalla sisään ja laitan tangot näyttämään 2-porrasta. Josko tuo siittä oikoisi ittensä.
              Viimeksi muokannut Mic_Coo; 28.9.2014, 08:48. Perustelu: Lisäystä

              Comment


                #8
                Liekö mennyt vikaan siinä, kun auto on sammutettu ylös tunkattuna ja käynnistetty alas pudotettuna. Tai siis niin se järjestelmä luulee.

                Comment


                • #9
                  Joo tuota epäilin itsekkin. Täytyykö autossa olla virrat päällä ko asentoa korjaa?? Vai auton sammuttaa tuohon 2-portaalle ja asentaa tangot ja sitten virrat päälle niin se korjaa asennon oikeaksi? Häätyy kokeilla..

                  Comment


                    #10
                    Minulla auto kyllä korjaili asentoa itsekseen vaikkei ollut käynnissä. Huomasin vaan että alusta oli laskeutunut niin alas etten saanut enää kättä montun ja auton väliin että olisin voinut säätää tankoa pidemmäksi...

                    Comment


                    • #11
                      No niin ja se on sitte piste tälle topicille. Eli sehän oli vika siinä kun lukitsin alustan tunkkausta varten ylös ja tein säädöt. Tänään homma meni sitten;

                      Otin uudet tekemäni tangot anturoiden päästä irti. Siirsin käsin anturin osoittamaan kohtaa 2-porras ( jonka olin jo aiemmin merkinnyt), tämän jälkeen auto käyntiin ja annoin sen tasata itsensä. Siinä tasaamisessa meniki muuten jonkin aikaa. Varmistin vielä VAG-COM:illa ettei alusta herjaa mitään. Tämän jälkeen sammutin auton. Ryömin alle ja tekemäni tangot kiinni ja vantista säädin ne näyttämään asentoa 4-portaassa. Varmistin vielä että jokainen anturi on juuri oikeassa kohdassa. Sitten autoon ja käyntiin. Alusta indikaattori näytti nolla. Painoin kerran ylös ja sehän nousi. Painoin vielä toisen kerran ja sehän nousi 2-portaaseen. Todellisuudessa auto on kuitenkin 4-portaan mitoissa. Testiajojen jälkeen auto toimii normaalisti. Eli siis, tietokoneen mekaaninen huijjaaminen onnistui.

                      Se että tulleeko jotain ongelmia jatkossa niin kerron kyllä tässä osiossa. Vanhat tukivarret menee varmasti kohta uusiksi koska ajoasento kuitenkin on muuttunut monta senttiä.

                      Comment


                        #12
                        Tukivarret pitäisi nyt avata niistä kohdin joissa on puslat, ja kiristää ne nykyisessä ajokorkeudessa.

                        Comment


                        • #13
                          Ky llä. Tuossa "okkim" olet muuten oikeassa. Se kyllä säästää puslat kun tuon tekee. Enpä kyllä olisi hoksannut. Kiitokset! Erittäin hyvä vinkki. ;) niinki paljon kun olen autoja entisöiny ja rakentanut.... se kannatti herätä tänäki päivänä.

                          Comment


                          • #14
                            Ja aurauskin muuttuu aikalailla

                            Comment

                            Working...
                            X