Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 -95

    Ensimmäinen postaus ja toivottavasti oikealle alueelle, haulla en äkkiseltään löytänyt sopivaa ketjua.

    Audi A4 Sedan, B5 2.6 V6 etuveto 1995 vuosimallin laitos siis. Edellinen omistaja on laittanut autoon säädettävän alustan, "tuning" valoja eteen ja taakse yms. muuta sekalaista osaa.
    Auto on muutoskatsastettu aikaisemmin jossa on rekisteriotteeseen laitettu maininta isommista renkaista ja säädettävästä alustasta.

    Auto pitäisi katsastaa seuraavan kuukauden sisään, ongelmia tämän suhteen on kaksi. (Jos yllätyksiä ei lasketa)

    1. Auto on aivan liian matala.
    Etupuskurista on maahan tasan 80mm mutta löydän autosta matalammallakin olevia osia jotka on n. 70mm maasta ja sehän ei käsittääkseni riitä.
    No säädettävän alustan plussia että alustaa saa ylemmäs. Mutta paljonko sitä pitää nostaa katsastusta varten tai kuinka paljon alustaa pitää nostaa talvikäyttöön? Myöskin autossa on tällä hetkellä takapää huomattavasti ylempänä kuin etupää, näyttäähän se hyvältä mutta vaikuttaako tuollainen ero ajettavuuteen? Täytyykö etu ja takapään korkeusero säilyttää autoa nostaessa?

    Sellaistakin vielä kokemattomana mietin jos mulla on nyt 18" vanteet autossa ja talveksi laitan vaikka tuuman pienemmän niin miten tuo vaikuttaa auton ajokorkeuteen?

    2. Etusivulasit on tummennettu kalvoilla. Olen netistä yrittänyt etsiä tietoa mutta kaikki tieto tuntuu olevan vuosien takaa mitä löysin. Onko jollain tarkempaa tietoa, onko sivulasien tummennuksesta annettu korjauskehotus vai hylky katsastuskonttorilla. Lähinnä mietin jos korjauskehotuksella pääsee niin en ala kalvoja repimään tähän hätään irti vaan teen sen myöhemmin, jos teen. Mutta jos vaarana on hylky niin silloinhan melkeinpä on pakko kalvot ottaa pois ennen katsastukseen menoa?

    Edit: Tarvitsenko jotain papereita mukaan katsastukseen alustasta?
    Viimeksi muokannut Atlanticore; 26.4.2017, 19:56.

  • #2
    1. En osaa sanoa, että onko siinä jotain tiettyä rajaa kuinka korkea auto täytyy olla katsastus tilantessa. Talvikäyttö korkeus on taas aivan yksilöllistä. Siihen vaikuttaa renkaiden profiili tietenkin jne. Korkeusero on taas ihan makuasia itsellän on myös coilover sarja audissani ja takapäässä on 2cm kierrettä jäljellä, kun etupäässä on taas 5cm kierettä jäljellä. Tämä johtuneen siitä, että jos ovat samoihin kohtiin säädetty niin on mielestäni aivan järkyttävän näköinen sillä auto alkaa keulimaan sillon reilusti.

    2. Etulasien tummennuksien hyväksyntään vaikuttaa jonkin verran itse katsastaja jotku saattavat hyväksyä ja toiset taas eivät.

    Comment


      #3
      1. Mitä otteessa lukee alustasta? Järjestelmässä on alustasarjoille 2 tai 3 valmista tekstiä, joihin täydennetään mitat. Yksi näistä on säädettävälle, johon saa sekä ala- että ylärajan määritettyä. Niiden määrittäminen muutoskatsastuksessa vain voi olla haastavaa. Minimi maavara on 80 mm matalimmasta kohdasta. Etu- ja takapään suhde voi vaihdella. Kaikki kiinteät madallussarjatkaan eivät laske autoa tasaisesti.
      Renkailla maavaran muutos aika marginaalinen, ellei koko muutu todella paljon. Renkaan ulkohalkaisija ratkaisee ja siitäkin puolet menee yläpuolelle... Yleensä vannekokoa vaihdettaessa renkaan halkaisijaa kompensoidaan muuttamalla profiilia vastaavasti. Jos halkaisija muuttuu paljon, tulee helposti muita ongelmia: iso ottaa kiinni ja pienessä ei välttämättä riitä kantavuus.

      2. Kalvot etulaseissa on korjauskehoitus. Hylkyä niistä ei saa ellei muita vikoja ole liikaa. Tuurista kiinni huomaako katsastaja vaaleita kalvoja tai piittaako niistä.

      Comment

      Working...
      X