Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 b5 korjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 b5 korjaus

    Mamma otti ja ajo kolari ja nyt on auto korjauksessa!
    Kysymys kuluu, että onkos tuossa ässässä nuo korin osat ihan samaa peruskamaa kun esimerkiksi normaali A4 V6:ssa? Lähinnä nyt ovet ja konepelti kun ainakin alusta taitaa olla erillainen...
    Ja mitä kannattaa ottaa huomioon tuota korjatessa! Onko konepuolella jokin erityisen herkkä paikka vioittumaan pikku pususta!?
    Sikäli hyvä tsäkä, että kenellekkään ei sattunut mitään ja autokin selvis aikalailla vähällä! Mitään osia ei tarvitse maalata vaan kaikki voidaan vaihtaa uusiin ja vastapuolen vakuutusyhtiön piikkiin!

    #2
    Ovet on käytännössä samat, ässässä on vain ne listat alareunassa. Ainakaan eri osanumeroa ei löydy. Lokarit on erilaiset. Konepelti on sama. Maski on eri. Alustassa on eroa, ainakin jäykemmät jouset siellä on. Iskareissa on myös eroa.

    Onhan siellä keulassa vaikka mitä "kivaa" mitä voi mennä kolarissa rikki. Öljypohja on aika lähellä keulassa, samoin öljynsuodatin, coolerit, flektit, ilmastoinnin kenno ym. Miten nyt sitten onkaan osunut.

    Comment


      #3
      Ei sun tartte varmaan huolehtia, kun se pajalla korjataan vakuutuksen piikkiin.

      Ja BTW: kyllä ne uudet osat tarvii maalata ihan samalla tavalla, jopa tarkemmin, koska ei ole vanhaa maalikerrosta alla.

      Comment


        #4
        Joo maalataan, mutta tarkoitin siis oikoa ja pakkeloida ja maalata jne...
        Kuskinpuolen etukulma läjässä sekä kuskinpuolen kylki hieman saanut osumaa!
        Toinen kuuleri paskana ja muuta pikkuosaa! Tuota nyt mietin, että onko siellä sellaista elektroniikkaa joka on altis tuommoselle täräykselle?
        Airbagit ei ollu muuten lauennut!

        Ja kyllä se nyt hieman mietityttää tuo auton kuntoon tuleminen vaikkakin se merkkiliikkeessä korjataan....

        Comment


        • #5
          nyt ois hyvä tilaisuus koittaa kählätä samaan korjaukseen rs4 coolerit... :)

          Comment


            #6
            Heikki puhuu muuten niin paljon asiaa että julistan tuon Päivän Totuudeksi!

            Comment


              #7
              Eiköhän ne siellä tiedä mitä osia siihen pitää laittaa, tuskinpa ne nyt A4 puskuria ym. siihen asentaa. Ei siellä keulassa mitään tärähdysherkkää elektroniikkaa ole, mutta jotain särkyvää kuitenkin. Jos ei tule kuntoon niin vie takaisin, en sitä vielä tässä vaiheessa pelkäisi.

              Nuo coolerit kyllä kannattaisi yrittää saada samassa päivitettyä. Otat osan hinnan rahana ja ostat nämä.

              Comment


                #8
                No joo katsotaan tuota kuuleri hommaa.... Kun ne ei hirveen halukkaita ole tekemnään mitään ylimääräistä hommaa tai jos tekee niin hinta on sitten merkkiliikkeen hinnaston mukainen...
                Noista osista kyselin sen takia kun osat tilataan A4 V6 mukaan! Kun heillä ei kone tunne tuommosta ASS 4:sta???!!! No eiköhän ne siihen kuitenkin oikeat puskimet saa tilattua! ;)
                Niin tuo peltikorjaamo on eri paikassa kuin merkkiliikkeen huoltopuoli eli tuon peltikorjaamon kone ei tunne tuota ässä mallia...

                Comment


                  #9
                  jos ei ne itse tajua niin pane ne kysymään merkkiliikkeen puolelta osanumerot. sano että kalliiks tulee jälkeenpäin alkaa niitä vaihtamaan.

                  Comment


                    #10
                    Jep tehty on!
                    Edit: Toisaalta olis pitänyt antaa heidän laittaa "väärää" osaa paikalleen ja korjauttaa sitten jälkikäteen... On ollut sen verran hankalaa asioida heidän kanssaan asian tiimoilta!

                    Comment


                      #11
                      No mikähän on ASS 4... joku leikkaa liimaa tuotos?

                      Comment


                        #12
                        Joku Abtin juttu kai se on. Ainakin AS3 on lastuviritetty karvahattu 1,8T aakolmone.
                        Mikäs moottori tuollasessa ASS4:ssa sitten on? Voihan se olla varsin hankalaa löytää oikeanlaisia osia, jos siinä jotain 90 luvun lopun ABT palikkaa on koripuolellakin...

                        Comment


                          #13
                          Sorry! Kyllä se on ihan normaali S4 b5 Biturbo vm. 2000 ;)

                          Comment


                            #14
                            No ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää osien kanssa... AKTE tuntee kyllä.

                            Comment


                              #15
                              No ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää osien kanssa... AKTE tuntee kyllä
                              Joo no ei tainnu tuolla kolaripuolella olla AKTE/ETKA käytössä! Huoltopuolella kylläkin ja sieltä saatiin oikeat osat stekattua.
                              Nyt heräs mielenkiinto tohon kuulerin vaihtoon, niin onkos noista pelkistä rs-kuulereista juurikaan hyötyä. No varmaan kesällä jonninverran, mutta muuten? Ja no jos nyt sitten mennään niin pitkälle, että alkais nuo föönit samalla vaihtaan, niin mitkä tilalle? Pitäis olla sellaista bolt-on kamaa, ettei tarvitse hirveitä muutoksia alkaa tekeen tällä tietotaidolla!
                              Ja jokos tuossa nyt vakio suuttimista loppuu sitten potku ja riittääkö bensapumppu vai meneekö sekin vaihtoon?
                              Ola ja Okkim vois avata salaisen arkkunsa ja paljastaa mitä sieltä on tulossa... :/ ja neuvoa aloittelijaa!!!

                              Comment


                                #16
                                jos ne siellä jotain suostuu vaihtamaan ja itseltä ei meisselöinnit luonnistu niin rs4 turbot imuputkineen ja rs4 välijäähyt APR:n putkisarjalla (huom, molemmilla toimitusaika x-päivää) olis semmonen hyvä pohja jos enemmän haluaa myöhemmin. en usko että ne alkaa siellä suuttimia sun muuta vaihtamaan kun joutuis jo ohjelmaakin vaihtamaan. Omallakin pumpulla pärjää suht pitkälle ja on hiljainen.

                                toi rs4 ic-asennuskin on pikkasen erikoinen että en tiedä rupeavatko siihenkään kun pitää rälläköidä peltiä ja modata puskurin kulmia sisäpuolelta. turboissa taas pitää ottaa koko kone pois joten jos sitä ei muuten oteta niin taitaa sekin jäädä väliin? ja rahaahan alkaa palamaan tuhottomasti jos ei pelkkiin välijäähyihin tyydy.

                                muutenhan toi välijäähy päivitys on kyllä kannattava tehdä. virtaavat paremmin ja kestävät paremmin ja myös jäähdyttävät paremmin 80-xxx (omasta päästä toi 80) vauhdeissa. yllättäen vakiot jäähdyttävät paremmin pikkuvauhdeissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Joo aika paljon noista virityksistä onkin jo täällä puhuttu, se ei oikein kuulu tähän topiciin. Lisää asiaa sitten muualla.

                                  Mutta tässä lisää lyhyesti. Ainoat plug and play turbot (tällä hetkellä) on RS4 turbot. Suuttimilla pärjää jonnekkin 400 hv:n tienoille.

                                  Kannattaa varmaan laittaa tuo auton tyyppi oikeaksi niin ei tarvitse kaikkien kysellä mikä tuo "ASS4" oikein on.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kannattaa varmaan laittaa tuo auton tyyppi oikeaksi niin ei tarvitse kaikkien kysellä mikä tuo "ASS4" oikein on.
                                    No juu. lukihan se tämän topicin otsikossa tää mun auton malli, että ei sen nyt pitäis tuolla niin hämätä... Lapsella on monta nimeä!

                                    Comment


                                      #19
                                      HEI Kuka vaihto!!!???
                                      <-

                                      mmrrrr!

                                      Comment


                                        #20
                                        Oli pakko laittaa tänne kun tää asiointi vakuutustarkastajan kans on niin hauskaa!
                                        Puhelin soi ja tarkastaja soittaa... Millon oot tehnyt autoon huollon?
                                        hmm olisko 20 tuhatta sitten...
                                        Jaa no tossa öljynsuodattimessa on lommo ja se pitäis vaihtaa... Mutta joudut kyllä sen itse maksamaan kun sulla olis muutenkin huolto juuri edessä!!! Ja Öljyt menee kans sitten sun piikkiin!
                                        JAAHA vai niin...
                                        Niin ja ne kerto tuolta korjaamolta, että tuulilasissa on koloja, tullut ilmeisesti siitä vastapuolen autosta johtuen... Mutta nuo ei kyllä katsastusta haittaa ja onhan tuon ikäisessä autossa tuulilasissa naarmuja joten sitä kai ei tarvi vaihtaa...
                                        AHAA!
                                        No loppojen lopuksi tiukan keskustelun jälkeen joudun nyt tuon suodattimen itse maksamaan vaikkakin se mielestäni ei olisi minulle kuulunut, mutta ei kaadu meidän talous tuohon suodattimen hintaan...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aika mielenkiintonen...minkäs vakuutusyhtiön tarkastaja se on??
                                          Vähän vedätykseltä tuntuu tuollanen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ihan tyypillistä. Munkin korvauslaskelmasta oli "unohtunut" hyvitys puskurin maalauksesta+maalaustyön osuudesta, kun sanoin laittelevani itse. Myös umpion kiinnikkeitä olisi pitänyt ensin yrittää muovihitsailla vaikka alunperin oli luvattu korvaus uudesta. Ja myös omien korjausten osalta (osa menee yhtiön piikkiin) oli unohtunut seisonta-ajan korvaus. Se nyt ei ollut paljoo, 17 euroa päivä, mut rahaahan se on tuokin muutamalta päivältä...

                                            Noille tarkastajille pitää olla tiukkana, mutta asiallisena, ja ite ainakin menin suoraan paikan päälle uudelleen, kun ensin puhelimessa alkoi inttää kaikenlaista vastaan. Paikan päällä tarkastaja oli kuin enkeli ja kaikki kävi niin kuin esitin.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X