Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

45 rengas 18" vanteelle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    45 rengas 18" vanteelle

    Olen päivittämässä kesärenkaita uusiin 18 tuumaisiin. Nyt minulla on, sekä talvella että kesällä, 17 vanteella 225/45 rengas ja olen ollut tuohon tyytyväinen.

    Onko siis teillä kenelläkään kokemusta tuosta 45 renkaasta 18 tuumaisena ja tuleeko mitään ongelmia pyörimisessä/ mahtumisessa sportbackiini?

    Autossani siis Ambition madallus.. saa threadia lainata 8)

    #2
    Mietin itse vastaavaa dilemmaa, auto vain A4. Kovasti tekisi mieli laittaa 18", mutta 40-sarjalainen rengas hirvittää kun miettii mökkitien kuoppia ja irtosoraa. Itsellä tehtaan sporttialusta -20mm jos jollain olisi tietämystä mahtumisesta tai mahdollisista ongelmista 225/45/18 rengastuksen kanssa.

    Toivottavasti threadin lainaaminen ei haittaa...

    Comment


    • #3
      Kyllä tommoseen sport-alustaan pitäis 18" mennä heittämällä. Ainakin b5 sport-alustaan tommoset olis mennyt kivuitta.

      Renkaan halkaisijat (mm)
      225/45/17 634
      225/40/18 637
      225/45/18 659

      Comment


      • #4
        meneeko tuohon meikäläisen S4:n kans tollaiset alle ilman ongelmia? vakio alusta.

        Tällä hetkellä on talvirenkaina 205/60 R16, sopivasti kun kääntää ja pakittaa niin hieman edessä ottaa alkuperäiseen roiskeläppään kiinni. Kesällä auton mukana tulleet 235/40R17 620mm pallerot jotka näyttää hävyttömän pieniltä tässä autossa.. mutta nekin saa roiskeläppää hipaisemaan..

        RS4 replikat tietty kiiltää silmissä ;) sellaiset tahtos 18 tuuman vanteilla ja profiilia mahdollisimman paljon..

        Comment


        • #5
          Mulla on kesärenkaina 235/40R18 ja vakioalusta. Vähän tuo auto näyttää traktorilta!! Edessä on todella tiukkaa, että renkaat mahtuu pyörimään.

          Comment


            #6
            Toni: Oletko kokeillut? Tarkoitus on laittaa tuohon omaan 225/45-18, mutten tiedä sopiiko pyörimään...

            Comment


            • #7
              Ainakin 235/40R18 mahtuu vielä -30 madalluksella ihan hyvin. Pari kertaa on mutkassa töyssyyn kovaa ajaessa napannut pyöränkaareen kiinni.

              Comment


              • #8
                Sitten kai mulla ei pitäisi olla kaiken järjen mukaan mitään ongelmia. Ostin viikonloppuna nuo Heikin himoitsemat ;) RS4 replicat 18 tuumaisena, päällä on 225/40/18 kumit.
                -30mm madalluksen olen ajatellut laittaa ja lähinnä sen kanssa tilat huolestuttaa, normaalialustalla on selviö ettei syytä huoleen.

                Comment


                • #9
                  225/40/18 mahtuu pyörimään sport-alustalla ja nykyisellä -35mm alustallakaan ei ole ahdasta. 225/45/18 olisi ainakin omassa autossa mennyt sport-alustan alle ja menisi varmasti vielä tuolla -35mm pudotuksellakin. -35mm pudotus tosin lienee n. -35mm alle vakioalusen. Kovin paljon ei sport-alustaan verrattuna putoa.

                  Comment


                  • #10
                    Jukka onko sulla roiskeläppiä..?

                    Paljonko Aki maksoit vanteista + renkaista.. ja mistä ostit..? ET35 varmaan on se paras vai..?

                    jos sais nyt edes 225/40R18 alle, mutta traktorille tää auto kyllä näyttää joka tapauksessa ilman madallusta.. Talvella vaan on tuosta maavarasta ollut monesti hyötyä.. ja 205/60R16 näyttää ihan nätille tässä traktorissakin :)

                    ai niin.. onko ne replikat 8" leveät vai..? jos 18" ottaa..?

                    Comment


                    • #11
                      Oman pirssin alla pyörii 18" kromialut muistaakseni 225/40/18 kokoisena aivan kivuttomasti eikä raavi useamman ihmisen kuormallakaan yhtään ja autossa kuitenkin on jo melkoinen madalluskin saksantuliaisena :) ... ai niin ja meinas unohtua mainita että asfaltilla on ihan ok ajettavuus/kovuus vaikka sehän on ihan mistä tykkää tai mihin tottuu. Hiekka/sorapinnoilla meinaa vauhdista riippuen hieman luistella...

                      Comment


                      • #12
                        Paljonko Aki maksoit vanteista + renkaista.. ja mistä ostit..? ET35 varmaan on se paras vai..?
                        No, mä ostin tälläkin foorumilla olleen ilmon kautta yksityiseltä. On n. 1000km ajettu paketti, syksyllä ostettu. Renkaat on Kumho Ecsta KH11. Tonnin pulitin tosta paketista. Edellinen omistaja oli sit syksyn päätteeksi päättäny vaihtaa A8:aan ja noi on kuulemas siihen liian pienet ;) ET on tosiaan 35 ja just passeli kuulemma tohon A6:een. Kyllä aika makialta näytti kun vähän stemmailin siihen auton viereen niitä, tulispa kesä jo...

                        ai niin.. onko ne replikat 8" leveät vai..? jos 18" ottaa..?
                        Jep.

                        EDIT: Täältä irtoaa noi 8X18 replicat 720 euroon uutena, renkaiden hinnatkin sieltä saa helposti selville.

                        Comment


                          #13
                          Clik 570€ 8,0X18"

                          Comment


                            #14
                            Clik 550? 8,0X18"

                            Comment


                            • #15
                              Melko halvat jo... mahtaako olla saman valmistajan kuin tuolla rengasmaailmassa?

                              Comment


                                #16
                                Ei mitään hajua, mutta sama putka myy myös renkaita melko edukkaasti, kuulemma oman maahantuonnin ansiosta.

                                Comment


                                • #17
                                  Eikun aloin vaan miettimään, että olenko maksanu "liikaa" käytetystä paketista mutta vaikka miten ynnäilis, niin ei uutta saa kyllä tonnilla... Noh, mitäpä tuolla väliä, pääasia että olen tyytyväinen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllähän kiinasta saa kontillisen vanteita suht edukkaasti.
                                    On tässä itekki tuotu vanteita maahan, mutta ei niitä noin halvalla pysty ylensä myymään.
                                    Ei ainakaan jos on kunnon euroopassa valmistetut tms.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä 225/40/18 aivan käyttökelpoinen on, kun ottaa progressiiviset madallusjouset. Oma ei ainakaan ole yhtään pintakova, mutta kantatessa silti napakka eikä kallistele pahasti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        ai kai noilla 225/40R18 ole sen kummempi paljon ajella kuin näillä minun 235/40R17.. se vaan että mahtuuko pyörimään.. :) vakio alustalla roiskeläppien kanssa.. tai sitten pitää alkaa alustaakin ostelemaan :) mitä tuollainen progressiivinen maksaapi?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itselläni on -25mm Weitecin sarja ja vielä toistaiseksi ihan vakioiskarein. Eihän tuo maksanut asennettuna kuin oliko nyt 250eur tjsp.

                                          Weitecistä olen kuullut aika vaihtelevia kommentteja, mutta täytyy sanoa että B6:ssa ovat ainakin nämä olleet "bang-for-buck".

                                          Ja onhan siinä järkeä: pehmeä pinta estää pikkutöyssyjen tärskyttelyt, mutta siirtymä kovalle alueelle tapahtuu heti kun vähänkin enemmän kanttaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            mistä tommosen sais? ja mitähä maksas ilman asennusta? itteltä onnistuu alle laitto ja jos on ihan ok vakio iskareilla niin olis halpa madallus ja jotain tollasta 20mm aattelin että vois ottaa.. ei liikaa että maavara ja ajomukavuus säilyy :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Heikki, liity kerhoon ja tilaa Tepolta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mulla on kesärenkaina 235/40 18 ja jos on auto täynnä (5 aikuista miestä) niin takarenkaista näkee että ottaa lokarikuippeihin kiinni, mutta ei ota kuin sen verran että pöly lähtee pinnasta.
                                                Vanteina ovat RS6 replicat ET35.

                                                [edit] auto siis B7 ja sportalusta

                                                Comment


                                                • #25
                                                  kaikki puhuu että takana ottaa kiinni.. ja itellä sellainen kuva että ongelmia tulee siinä mahtuuko edessä kääntymään.. kun nytkin pakittaessa joskus raapaisee hieman roiskeläppää rengas.. :)

                                                  pitää varmaan clubiin liittyä.. mitä tollainen progressiivinen hyvä madallusjousi setti maksaa suunnilleen? että jos pelkät jouset vaihtaa ja vakio iskareilla menee.. ja joku 20mm madallus olis mielessä.. vähä offtopic sorry :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Heikki,

                                                    itse maksoin Weitecin -25mm sarjasta oliko nyt 180e ilman töitä.

                                                    Jos ulkonäkö on keskeisin asia, kannattaa harkita myös sarjaa, jossa etupäätä on laskettu hieman enemmän, esim -45/-25 tms. Tällaisiakin on.

                                                    Keulahan on useimmissa autoissa "korkeammalla" kuin perä, ainakin siltä näyttää silmämääräisesti.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      ajomukavuus.. kai se ykköseks menee :) liikaa madalletut autot on rumia!

                                                      Entäs jos puottas pelkkää keulaa? :) mahtuuko renkaat kääntymään paremmin jos madaltaa? kun nytkin vain pakittaessa hipaisee..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        no tuskin ne ainakaan paremmin mahtuu kääntymään...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Käytetään nyt tätä topikkia hyväksi...
                                                          Mulla ei oikeastaan ole madaltamisesta omissa autoissa kokemuksia. Mutta olen isojen poikien kuullu madaltavan joitakin autojaan vain edestä. Kun katselee omaa lehmää, niin sillai siitä tulis just hyvä, että madaltais vaan edestä 20-30mm.
                                                          Vaan onko toi ihan ok? Eikös madallusjouset ole kuitenkin järjestään jäykemmät kuin vakiot ja näin ollen perä jäisi lötkömmäksi...? Vai onko tolla minkään valtakunnan merkitystä loppupeleissä?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X