Miten saa A6 2006 takajarrumännän painumaan pohjaan jarrupaloja vaihtaessa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 Takajarruongelma
Collapse
X
-
Jos sähkönen käsijarru, niin sitten pitää testerillä ajaa ja sopeuttaa jne. Jos perinteinen kahva niin siihen tarttee sen työkalun. Tuossa yksi esimerkki.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/76514...alu-VAGFordAlf
-
Ota liitin irti ja aja akulla.
Vanhat palat lähtee aika suosiolla irti vähälläkin liikuttamisella.
Uudet voi olla niin paksut, että joutuu vielä lisää liikuttamaan.
Ja sitten kun palat on paikallaan, niin saattaa joutua ajamaan käsin aavistuksen sisäänkin päin että rupeaa toimimaan napista. Jos on kovasti antaumuksella ajanut moottoria auki päin niin se saattaa tuppautua jumittumaan päätyasentoonsa ja joutuu vähän houkuttelemaan sitä liikkeelle.
Ja ne palojen liukukorvat kannattaa tarkastaa/hioa sopiviksi että liikkuvat ihan oikeasti ;)
Rosstech ei tekisi yhtään pahaa lainata joltain.
Voi se onnistua ilmankin (ehkä).
Jarruvoimahan tulee tässä siten, että moottori pyörittää suurin piirtein tasauspyörästön lautaspyörän näköistä osaa, joka on vähän vinossa kiinni moottorin akselin päässä. Tuota lautashammapyörää vasten on sitten melkein samanlainen, mutta siinä on yksi hammas vähemmän, jolloin esim 50/49 hampaisella yhdistelmällä saadaa voimakertoimeksi 1:50, jolloin pienenkin moottorin vääntö riittää pyörittämään varsinaista akselia, jossa on ehkä 1 mm nousulla oleva kierre. Tai jotain tämän tapaista.
Comment
Comment