Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pyyhkijan sulan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pyyhkijan sulan vaihto

    Alkaapa perjantai taas mahtavasti. Paatin pesettaa auton ja vaihtaa sulat samalla. Eikos sitten tyhja pyyhkijan varsi karannutkin ala-asentoon ja *NAPS* kaunis ruusu tuulilasissa.

  • #2
    Jos heti pian viet sen pajalle niin sen onnistuu korjata. Irtosirut pois ja hartsia täyteen, lopuksi kiilltus. Hintoja saatikka tekijöitä en muista.

    Itse tein itselleni joskus vuonna yks ja kaks kun silloin oli laitteet moiseen, hyvä tuli.

    Comment


      #3
      Oulussa koivikolla tuulilasin korjaus kustantaa n. 50? ja aikaa menee tunteroinen. Jos tuulilasi on vanha ja siinä on muuallakin pieniä iskuja niin eivät ala herkästi korjaamaan. Jos kysymyksessä on vain yksi isku, niin hoituu nätisti kuntoon,eikä tuu ees kalliiksi verrattuna uuteen tuulilasiin.

      Comment


      • #4
        Sateittaisten halkeamien pituus on n. 10cm joten suhtaudun hieman epaillen siihen saako, tai kannattaako, tuota enaa korjata. Mutta taytyy toki kysasta kunhan kaveri sattuu olemaan tuossa lahimarketilla paikalla.

        Onneksi en kuitenkaan viela ehtinyt teettaa turvauria tuohon lasiin. :)

        Comment


          #5
          Joo no voipi olla, että uusiksi menee koko lasi jos halkeama niinkin iso kun 10cm?

          Comment


          • #6
            Ja onhan se tuonkin ikäisen auton tuulilasi jo vaihtokunnossa. Kummasti maailma kirkastuu vaikka vanhakin on vielä "ihan hyvä".

            Comment


            • #7
              Yhden lasin olen "korjauttanut", ja ne ekut olis kyllä voinut käyttää johonkin hyödylliseen

              Comment


              • #8
                Vaihtoon vain ja maailma kirkastuu:)

                Comment


                • #9
                  Noniin, tuulilasi uusittu ja rahaa paloi 330e mutta kyllä se maailmakin näyttää taas paljon kirkkaammalta jopa näin suolamönjän lentäessä teillä. :) Valitettavasti tietääkseni korin jäykkyys aavistuksen kärsii operaatiossa.

                  Samalla meni 6 hehkutulppaa vaihtoon moottorista, toivottavasti nyt lähtee kylmänäkin paremmin käyntiin.

                  Comment


                  • #10
                    "Valitettavasti tietääkseni korin jäykkyys aavistuksen kärsii operaatiossa."

                    Miksi näin?

                    Ps pääsit halvemmalla kun minä ( 452 ?) lasin vaihdosta:)

                    Comment


                    • #11
                      Mutuillaan nyt sen verran, että uusissa autoissa on käsittääkseni tuulilasi osana kantavaa rakennetta. Jos rakenteesta otetaan ja vaihdetaan yksi osa, niin eihän siitä koskaan saa täysin samanveroista? Tätäkö tässä haettiin?

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä kait se uusi tuulilasi samalla tavalla liimataan kiinni mitä tehtaalla. Tietty jos asennus tumpeloidaan ja lasia ei liimata kunnolla, niin varmaankin se korin jäykkyyteen vaikuttaa.

                        Comment


                        • #13
                          Nimenomaan tämä.
                          Mutuillaan nyt sen verran, että uusissa autoissa on käsittääkseni tuulilasi osana kantavaa rakennetta.
                          Liekö luulosairautta mutta kovasti tuntuu sisustuksesta kuuluvan nyt selvästi enemmän nitinöitä ja natinoita.

                          Comment


                          • #14
                            Tiedän, että tuulilasi on osa korin jäykkyyttä. Minä en ole huomannut mitään eroa lasin vaihdon jälkeen. Syy voi olla kalliimmassa asennushinnassa:)

                            Comment

                            Working...