Kävin läpi auton katsastuslappuja kahdelta viime vuodelta. Kaikki katsastukset on tehty kesärenkailla.
viime vuonna:
etujarrut 3.0kN(v),3.0kN(o)
takajarrut 2.7kN(v), 2.7kN(o)
tänään katsastuksessa
etujarrut 4.3kN(v),3.8kN(o)
takajarrut 2.7kN(v), 3.2kN(o)
Eikö katsastusinssi polkenut jarrua viime vuonna tarpeeksi vai survaisiko tänään katsastuksen tehnyt inssi liian rivakasti polkimen pohjaan ja auto "hyppäsi" rullilta pois. Miten on selitettävissä tuo jarruvoiman suuri kasvaminen eturenkaissa viime vuotiseen testiin verrattuna? Joskus kun olen talvirenkailla käynyt katsastuksessa niin jarruvoimat ovat olleet edessä luokkaa 2kN kun inssi sanoi ettei viitsi renkaita kiusata rullilla. Aikamoista arpomista taitaa olla nuo jarruvoimien mittaukset.. pääasia taitaa olla se että erot saman akselin voimissa on alle sen 30%
viime vuonna:
etujarrut 3.0kN(v),3.0kN(o)
takajarrut 2.7kN(v), 2.7kN(o)
tänään katsastuksessa
etujarrut 4.3kN(v),3.8kN(o)
takajarrut 2.7kN(v), 3.2kN(o)
Eikö katsastusinssi polkenut jarrua viime vuonna tarpeeksi vai survaisiko tänään katsastuksen tehnyt inssi liian rivakasti polkimen pohjaan ja auto "hyppäsi" rullilta pois. Miten on selitettävissä tuo jarruvoiman suuri kasvaminen eturenkaissa viime vuotiseen testiin verrattuna? Joskus kun olen talvirenkailla käynyt katsastuksessa niin jarruvoimat ovat olleet edessä luokkaa 2kN kun inssi sanoi ettei viitsi renkaita kiusata rullilla. Aikamoista arpomista taitaa olla nuo jarruvoimien mittaukset.. pääasia taitaa olla se että erot saman akselin voimissa on alle sen 30%
Comment