Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kasikympin alatukivarsi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kasikympin alatukivarsi

    Missä malleissa on käytetty kahdesta vastakkain hitsatusta peltistä tehtyjä alatukivarsia? Itse olen ollut siinä käsityksessä että ohjaustehostimellisessä mallissa olisi, mutta romikselta tarjoavat vaan perusmallisia yhdestä pellistä prässättyjä. Käytiin vielä pinkassa katsomassa yhtä Coupen raatoa missä oli vielä tehostin paikallaan ja perusmallin tukivarret.
    Hakusalla kun on nyt tuollainen "tehostinmallin" tukivarsi ruttuun ajetun tilalle. Vai laitanko suosiolla molemmille puolille tavalliset varret, niitä kun on joka paikassa nurkat pullollaan.

    #2
    80 / 90 / coupe / cq : 85-?
    passat : 85-88
    urq

    Comment


      #3
      Katteles t89:stä. Pitäis olla niissä samat melkein joka mallissa kuin t85 tehostimella.

      Ulkomuistista heittelen, että älä ammu jos osu vikaan. 99 varma olen.

      Comment


        #4
        Juu samat on t89:ssäkin. Omat varret on ´86 Passatista, mutta tuli myytyä toinen serkkupojan `91 t89:iin kun sillä oli kiire saada tilalle. Nuita ei varmaan oon mitenkään eritelty missä autossa on minkäkinlaiset varret, vaan laitettu tehostimellisiin autoihin jos on viitsitty?

        Comment


        • #5
          Tehostimellinen versio on t89:ssä hieman erilainen, siinä kallistuksenvaimennin kiinnittyy alatukivarteen koiranluulla ja alatukivarressa on sille paikka, ilman ohjaustehostajaa olevassa autossa kallistuksenvaimentaja kiinnittyy suoraan alatukivarteen.

          Comment


          • #6
            ^ Mitä eroa tuossa on käyttäytymisessä, ajattelen tilannetta jossa tehostin on jälkiasennettu.

            Comment


              #7
              Niin ja sitten on vielä se missä vakaaja tulee koiranluulla tolppaan jousilautasen alle kiinni. Mitäkähän eroa noilla käytännössä on käyttäytymisessä?

              Comment


                #8
                tolppaan/alatukivarteen on vuosimalliero eli samaan aikaan muistaakseni, kun tolpat muuttui 2 osaiseksi, muuttui tuo koiranluu myös.

                Comment


                • #9
                  Ainakin ekoissa t89:ssa joissa oli tehostaja oli yksiosaiset iskaritolpat ja kallistuksenvaimentajan kiinnitys tukivarteen koiranluilla. Eli ei vaihtunut silloin kesällä -88 kun iskaritolppa muuttui kaksiosaiseksi. Liekö ollut sentakia kun esim 90:ssä on aika paksu vakaajatanko ja se ei kävisi paikalleen samalla tavalla kuin perusmallien ohuempi?

                  En osaa sanoa mikä järki tuossa tehostetun ohjauksen erilaisessa kallistuksenvaimentimessa lie ollut, ohan niissä kai ollut alkuaan jämäkemmät kumityynytkin alatukivarsissa, liekö sen kanssa jotain tekemistä ?

                  Ihan uusimmissa B4 yms. malleissa taitaa ainakin joissain olla kallistuksenvaimenninta kiinnitetty myös iskaritolpaan ? Vai oliko se tapa käytössä vain taka-akselilla ?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on -89 mallinen ja vakaajatanko tulee kiinni iskaritolppaan jousilautasen alapuolelle sekä edessä että takana.

                    Comment


                      #11
                      J373598 asti tolppa yhtä puuta ja 4 mukisissa identtiset alatukivarret v/o paitsi jos ohjaustehostin, koiranluu alatukivarteen
                      J373599 eteenpäin tolppa kahdessa osassa ja alatukivarret kuten yllä, paitsi 7A ja 3B valuvarsilla ja eri olkapalalla (jarrut, laakerit), koiranluu alatukivarteen
                      L038657 kohdalla viismukisissa muuttui alatukivarret vielä (miten?)
                      L038758 kohdalla koiranluu tolppaan

                      Kaksi alinta kohtaa voisi toimia siten, että 657-758 on kaikki nelipyttyisiä ja siis alatukivarret ja koiranluut muuttuneet samaan aikaan

                      Comment


                      • #12
                        Noissa uusimmissahan muuttui kai jossain vaiheessa se alapallon kiinnitys kolmelle pultille. Oisko nuo viimeiset niitä malleja sitten ?

                        Comment

                        Working...
                        X