Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4q B6 kulmat !?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4q B6 kulmat !?

    Seuraavanlainen ongelma eli kyseinen kulkinen on hirvittänä mato tienpäällä ja kulmat on säädetty paikallisessa huollossa3 kertaa ja aina sama ongelma.
    Alustassa ei väljiä varsia!
    Pyytäisin joltakulta hyväkulkuisen audin omistajalta säätö arvoja joilla auto kulkee suoraan.
    Kuullostaa vaan että kun tuossa mallissa pitää ohjeitten mukaan olla aurausta kummassakin päässä että eihän se suoraan voi mennäkkään ,mutta ollaanpa tässä ennenki oltu väärässä.
    Elikkä s- line alusta ja 17" vanteilla hakka4 jos tarvetta tietää.
    Viimeksi muokannut antero; 21.3.2013, 12:39.

  • #2
    Paljonko sulla on painetta renkaissa?

    Comment


      #3
      Jos kulmat on kunnossa, paikat ehjänä, rengaskoko järkevä ja paineet oikeat, kyseisen auton pitäisi olla erittäin suuntavakaa. Esim. 18" ja 16" välillä on selvä ero uraherkkyydessä, mutta hyvällä pohjalla menee kyllä suoraan molemmilla.

      Onkohan paikallisella rengasliikkeellä oikeat arvot S-line-alustalle? On kuitenkin selvästi vakiota matalampi ja jäykempi. Ainakin kun joskus itse olen säädättänyt, ei löytynyt kuin vakioalustan ohjearvot.

      P.S. Korjaahan tuo otsikko, kun kyse kerran on kulmista, ei renkaan kulumisesta

      Comment


      • #4
        Joo joku juttu tässä kompuutterissa näkyy päällä kun muuttaa sanat aivan toisiksi..
        Joo pitää tarkistella millä ohjeilla net tätä on mulkannu/säätäny ja ilmanpaineetkin on vianorin jäljiltä. Millä paineella porukka ruuka ajaa 225 50 17 talvirenkailla?

        Comment


          #5
          225/45R17: 2.8-3.0bar.

          Paljon sun autolla on ajettu, sieltä voi mennä muutakin väljäksi kuin tukivarret.

          Comment


            #6
            Laitappa suuntauslappu näkyville missä näkyy säädetyt arvot. Aurausta on hyvä olla molemmilla akseleilla, se tekee autosta suuntavakaamman. Siirrän tämän tuonne oikealle osastolle.

            Comment


            • #7
              250 tkm ajettu. Joo voi toki muutakin mennä väljäksi vaan suuntauksessa ovat aikaisemmin ainakin maininneet asiasta. Viimeisin suuntauslappu on kotona ja olen reissussa että jos löydän sen niin se tulee näkösälle. Muistelen vaan että 25 minuuttia aurausta on nyt molemmissa päissä.

              Comment


                #8
                Mulla tossa ~250tkm tai alle meni apurungon (etummaiset) puslat entisiksi, niin auto alkoi luikertelemaan urissa yms kaikkea mitä se ei kunnossa olevana tee. Väsyneillä puslillahan sen pyöränsuuntauksen saa tehtyä samoin kuin uusillakin puslilla, ajossa vaan ne väsyneet antaa periksi ja pyöränkulmat on mitä on.

                Ja luonnollisesti pyöränsuuntauksen voi tehdä väärin, vaikka kolmesti. Mutta sehän selvinnee kun laitat suuntauslapun esille.

                Comment


                  #9
                  Omassa oli pyöränkulmat kohdallaan, mutta taaimmaisten (muistaakseni, se missä on iso pusla) alatukivarsien korin pään puslat oli jo sen verran löysät, että pyörä pääsi elämään. Ne vaihtamalla auto alkoi menemään taas paremmin. Meisselillä heiluttamalla sai sentin verran heilumaan ehjännäköistä kumia...

                  Comment

                  Working...
                  X