Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 -04 parkkien ja rek.kilven valojen vaihtaminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 -04 parkkien ja rek.kilven valojen vaihtaminen?

    Onnistuuko kotikonstein. Mitä pitää irroittaa, jotta pääsee käsiksi?

    Ainakaan ei näytä olevan suoraan umpion takana tulppaa, josta voisi nykäistä ulos ja laittaa uutta :)

    Pitääkö irroittaa koko umpio vai saako räpellettyä paikallaan?


    Jos ei itse pysty vaihtamaan, niin millaisella vaihtotyönarviolla liikutaan merkkiliikkeessä tai pienemmässä pajassa?


    Sitten sama kysymys vielä rekisterikilvenvaloista :)

  • #2
    Ainakin halogeeniumpiossa etuparkit on siellä pitkien kohdalla olevan kannen alla. Irtoaa nyppäämällä.
    Ei tarvi umpiota irroittaa.

    Rekisterikilvenpolttimot irtoaa ruuvvaamalla ristipääruuvit auki ulkopuolelta.

    Comment


    • #3
      Näytti haulla löytyvän suht paljon tästä, joten sorry spämmäämisestä :D

      Comment


      • #4
        Sen verran että jos rekisterivalojen ruuvit ei suosiolla aukee niin ei muuta kuin takaluukun sisäpahvi irti ja sitten neljällä mutterilla koko systeemi irti ja pöydälle.
        Porasin toisen ruuvin pois sisältäpäin, niinkuin jossain threadissa oli juttua. Ei kovin hankalaa mutta aikaahan siinä menee jonkunverran.

        Comment


        • #5
          Umpion irroitus on niin helppo ja nopea homma että suosittelisin sitä niin homma sujuu paljon helpommin kun näkee paremmin mitä pitää tehdä.
          Minulla ainakin kun just hiljan parkkipolttimon vaihdoin se oli niin tiukassa että pihdeillä joutui kiskomaan pois ja painamaan takaisin oikein kunnolla ja koko umpion sisuksen säätösysteemi myötäs mukana niin että pelkäsin sen hajoavan mutta kun umpio oli käsissä niin sai tuettua helpommin sormin, myös suuntaus moottori on hieman tiellä mutta sitä pystyy pyöräyttämään sivuun.

          Umpio on kiinni neljällä torx ruuvilla (25 tai 27) etummaiset 2 päälläolevaa helposti löytyvät pitää irroittaa kokonaan, takimmaiset umpion alaosan tasolla äkkiseltään katsottuna hieman piilossa tarvii vain löysätä jonkin verran - tähän tarvii pitkähkön torx avaimen ja sitten vielä johtoliitin irti - joutuu lukitus systeemiä vähän avaamaan, sitten vaan vetää umpion pois.

          Comment


          • #6
            Kumpaankin hommaan on ehdoton apuväline "taipuva" ruuvimeisseli, umpio tosiaan kannattaa irrottaa, kun lähtee helposti irti kun kerran harjottelee systeemin. Aika ahdasta polttimoita on vaihtaa umpio paikallaan.

            Rekisterikilvenvalon ruuvit oli itselläkin tiukassa, mutta aukes kovan yrittämisen jälkeen, meinas vaan ruuvin kanta pyöristyä. Kilpeäkään en saanut edestä poistettua kun olis muoviruuvit katkennu jos olis yhtään enempää vääntäny..

            Comment


            • #7
              Nuo rekkarikilven valon ruuvit tahtoo pyöristyä, kun ovat Suomen talven suolasumussa ruostuneet kiinni ja sitten, kun niitä yritetään avata pitkällä ruuvimeisselillä, jota ei pääse painamaan kohtisuoraan ruuvinkantaa vasten.

              Suosittelen käyttämään hommaan lyhyttä, sellaista 20mm pituista esim. akkuporakoneen ristipääterää, jota vääntää sopivalla lenkkiavaimella tai lukkopihdeillä. Tuolla systeemillä onnistumisen mahdollisuudet on aika hyvät. Ruuvit kannattaa samalla vaihtaa uusiin ja vaseliinia kierteisiin, niin jonkun polttimon vaihtajan elämä on helpompaa jatkossa.

              Olen samaa mieltä, että etuparkkeja vaihatessa kannattaa umpiot irroittaa. Tosi helppo homma, kun sen kerran opettelee.

              Comment


              • #8
                Suosittelen myös irroittamaan rekisterikilven, ja sen taustalevyn niin että saa ruuvarille paremman kulman. Ja kannattaa valita oikea pää, oliko PZ1 tai PZ2?

                Comment


                • #9
                  Unohtui koputtaa puuta. Meni sitten tänään molemmat rekkarikilven valot pimeäksi omasta autosta. Kertokaapa minkälainen polttimo sinne kuuluu, jotta voin käydä hakemassa oikeat polttimot ennen vaihtohommaan ryhtymistä?

                  Muistaakseni joku pari wattinen sukkulapolttimo olisi oikea?

                  Comment


                  • #10
                    36 mm pitkät putket siihen menee. Wattimäärästä en osaa sanoa, samat kun siinä oli? Ei huoltiksella esim. ole edes kovin paljon vaihtoehtoja wattimäärän suhteen.

                    Jossain suositelttiin muuten että vaihdon jälkeen kannattaa teipata ruuvin kanta piiloon kirkkaalla teipillä. Näin sen ruuvin saa ehkä helpommin auki sitten muutaman kuukauden päästä kun valot pitää vaihtaa taas, tai liitinpinnit taivutella paremmin taas.

                    edit: http://catalog.myosram.com/?~languag...//www.osram.fi

                    Se taitaa olla 5W sukkula. Osram 5418ULT?
                    Viimeksi muokannut haraldh; 1.3.2013, 11:50.

                    Comment


                      #11
                      Vaihtaa aidot Audi OEM ledit tilalle niin luultavasti ei tarvitse enää vaihdella. Näyttävätkin hyvältä, ovat siis A8:n rekkarivalot. Samalla saa uudet kirkkaat muovitkin.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitoksia kaikille.

                        Kasin ledit kuullostavat aika hyvältä vaihtoehdolta. Yleensähän nuo polttimot hajoavat siitä, kun takaluukkua paiskoo kiinni ja polttimon lanka katkeaa tärähdyksestä. Ledi kestäisi varmaan paljon paremmin.

                        Comment


                        • #13
                          Täältä myös ääni noille ledikilvenvaloille. Tuossa vähän osviittaa millaiset ovat. Napaisuuden joutuu kääntämään toisesta valosta, mutta ei ole iso homma, kun kääntää piirilevyn toisin päin. Ei ole pahan hintaiset, eikä mitään pelaamista vastuksien ym. kanssa, B6:ssa siis. Esim. Slamitiltä ja Tepolta saa.

                          Comment


                          • #14
                            Ei kannata käännellä etukäteen kuitenkaan niitä napaisuuksia, ainakin omassa autossa pelasivat suoraan ilman mitään kikkailuja.

                            Comment


                            • #15
                              Vaihdoinpa kuitenkin vaan polttimot noihin rekkarinvaloihin. Valojen kiinnistysruuvit aukesivat luvattoman helposti eli edelliskerran vaseliinaus maksoi itsensä heti takaisin :)

                              Valot on uusittu kokonaan liki 2v sitten ja tuntui jotenkin turhalta rahan hassaamiselta ostaa ledivalot tilalle, kun nuo polttimotkin näkyvät kestävän liki 2v ja uudet Osaramit maksoivat Honkkarissa 1,7€/2kpl.

                              Kun olisi tuon ledivalohomman tajunnut silloin edellisen rekkarivalorempan yhteydessä. Silloin piti uusia valot kokonaan, koska lampunpitimet olivat ruostuneet aivan rikki.

                              Comment

                              Working...