Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6 vilkkupolttimon vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 B6 vilkkupolttimon vaihto

B6 mallin S4:stä meni oikean puolen etu-umpiosta vilkkupoltin pimeäksi. Olisko jollain ollut helppoa kikkaa sen vaihtamiseksi?

Ajattelin itse irrottaa koko umpion, mutta päällä olevan kahden ruuvin ja alapuolella olevan ruuvin irroitus ei auttanut. Umpio istui vielä "löysästi" kiinni. Olisiko alla ollut vielä tapit rungossa kiinni?

Homma hoitui lopulta ilmanputsarikotelon irroituksella. Jatkoa ajatellen olisi kiva, jos olisi olemassa helpompikin tapa. Tosin hyvää tossa oli se, että nyt tuli kaikki roskat poistettua sihdistä ja kotelosta...

Auto on muuten käynyt aikaisempien omistajien toimesta merkkihuollossa, ja näyttäisi ettei ilmanputsaria ole ikuisuuksiin / koskaan. Putkisto oli myös niin täynnä paskaa, hiekkaa ja pikeä että olisi luullut senkin joskus siellä huollossa puhdistuvan!

Tästä syystä koitetaan tehdä mahdollisimman paljon itse, eikä käytetä "asiantuntevia" merkkiliikkeitä.

Oisko A4:ssa sama umpio? Siinä ainaski umpio otettava irti just noin, tosin alapuolen ruuvien löysäys riittää, ei kandee niitä irrottaa kokonaan. Mulla sitten tarrasi oikean umpion ympärillä oleva muovikaulus alhaalta "löysästi" kiinni. Irtosi kun metalliviivoittimella tms varovasti okaisi sen muovin ensin. Jos väkisin kiskoi umpiota niin muovikaulus vääntyi vaan lisää.

Mutta tuli äskettäin töpättyä se umpio punaisen Opelin oveen ja nyt tämä uusi umpio varmaan irtoilee helpommin...

Comment

Jos kuten A4 B6 niin niitä ruuveja on alapuolella tosiaan sitten 2.

Comment

Jep niin kuin tuossa vastattukin, ylhäältä kaksi ruuvia auki ja alhaalta kaksi ruuvia löysälle, veto/tönäsy ulospäin, johdot irti ja voila umpio on kädessä :)

Comment

Working...