Viikko sitten iltapäivän ruuhkassa, töistä kotia jonossa ajellessa, täräytin viittäkymppiä jyrsityn asfaltin kanttiin. Ei sentään rengas mennyt, mutta "hieman" ketutti kun heti alkoi kunnolla täristämään ohjausta.
Ajonopeus oli rajoituksen mukainen, mutta tosiaan älyttömästi liikaa moiseen kynnykseen ajamiseen kun vanne on 18" ja profiili 40. Kävelyvauhtikin tuntuu kovalta.
Jos nyt välttämättä pitää vanhaa asfalttia jyrsiä uuden päällysteen laittamiseksi, laittakaa nyt "asfalttihemmot" kunnon siirtymäluiskat jyrsityn alueen loppuun, jotta ei mene vanteet "solmuun" #??@!
No rauhoituttuani luin foorumilta, että vanteen voi kohtuukustannuksin oikaista asiaan erikoistuneissa rengasliikkeissä. Otin sitten yhteyttä Järvenpääläiseen Amrif:iin ja eikun sinne kiireesti. Vanteesta löytyi sisäkehältä reilun sentin lommahdus, joten eipä ihme jos täristi.
Parin tunnin kuluttua vanne oli taas kunnossa ja kustansi rengastöineen 70 ?. Hieman pidin hintavana, mutta kuten aina -elämä on.
Tais mennä takavannekin -kolahduksia oli kaksi ;(
Ajonopeus oli rajoituksen mukainen, mutta tosiaan älyttömästi liikaa moiseen kynnykseen ajamiseen kun vanne on 18" ja profiili 40. Kävelyvauhtikin tuntuu kovalta.
Jos nyt välttämättä pitää vanhaa asfalttia jyrsiä uuden päällysteen laittamiseksi, laittakaa nyt "asfalttihemmot" kunnon siirtymäluiskat jyrsityn alueen loppuun, jotta ei mene vanteet "solmuun" #??@!
No rauhoituttuani luin foorumilta, että vanteen voi kohtuukustannuksin oikaista asiaan erikoistuneissa rengasliikkeissä. Otin sitten yhteyttä Järvenpääläiseen Amrif:iin ja eikun sinne kiireesti. Vanteesta löytyi sisäkehältä reilun sentin lommahdus, joten eipä ihme jos täristi.
Parin tunnin kuluttua vanne oli taas kunnossa ja kustansi rengastöineen 70 ?. Hieman pidin hintavana, mutta kuten aina -elämä on.
Tais mennä takavannekin -kolahduksia oli kaksi ;(
Comment