Voiko olla -06 A6:ssa ratti jo kulahtaneen näköinen kun mittarissa vain 133tkm vai onko syytä epäillä kilometrejä. Näyttäs olevan ihan normi monitoimiratti, ei mikään s-line tms
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ratin kuluminen...?
Collapse
X
-
Kyllähän se tosiaan voi olla sillai, jos tosiaan pitää kädet suunnillee aina samassa paikassa.
Itselläni ei ole tapana pitää käsiä aina samassa paikassa, joten eipä oo omiin ratteihin tullut mitään sen suurempia kulumiskohtia sinä aikana kun itse olen noita omistanut. Ja kaupunkiajossa joutunee kuitenkin veivaa rattia hieman useammin kuin ehkä maantiellä elelevät :)
Comment
-
Mitä enemmän lyhyttä matkaa ja kaupunkiajoa autolla on ajettu, niin sitä nopeammin ratti tietty kuluu. Kostealla säällä ratti kuluu enemmän kuin kuivalla lämpimällä säällä, koska pinta on nihkeä ja ote pitävä. Osalla autoilijoista on myös pakkomielteenä ratin hankaaminen käsillä eli ruoria hierotaan stressinlievitykseen valoissa tai muuten ahistavissa tilanteissa. Ei siis mitenkään hiomalla hangaten vaan otetaan semmonen semipainava ote pinnasta ja pyöritellään käsiä vähän eri asentoihin. Käyttäjän käsien likaisuus/rasvaisuus vaikuttaa omalta osaltaan yhtälailla eli kuiva iho vs. rasvainen/hikinen iho reagoi ratin pinnan kanssa eri tavalla.
Mitä enemmän autolla ajetaan matkaa ja rattia ei tarvitse aktiivisesti pyöritellä koko ajan, niin tottakai se säästyy paljolta kulumiselta. Syitä ruorin pikaiseen kulumiseen lienee monia, mutta tossa ehkä muutama yleisin ;)
Comment
Comment