Elikkäs tuli tällainen ongelma kun pitäisi saada uudet umpiot (xenon-hyväksytyt) entisten jo turhan tummuneiden tilalle. E-baysta sattui löytymään vähän halvemmalla, mutta jostain syystä siellä lukee että käy pelkästään 99-00 vuosimalleihin, korostetaan oikein tuota että vaan noihin vuosimalleihin. Eikös -98 vuosimallissa ole täysin sama umpio?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 -98 umpioista asiaa
Collapse
X
-
minkäs takia suomessa myytävät umpiot sitten sopivat ainakin tietojen mukaan 1997-2000 vuosimalleihin?
EDIT: http://www.slamit.net/product/10444/...asen-1997-2000
EDIT: Kysytäänpä nyt vielä samalla, kun nuo vanhat on xenon hyväksytyt, ja joku on niihin aikanaan laittanut lyhyisiin xenonit, niin pitäisikö noissa olla jotku D2S xenonit, vai kelpaako ihan tavan H1 muunnossarja joka siinä on ilmeisesti nyt. Mitkä on suurimmat erot?Viimeksi muokannut PeetuXD; 20.1.2012, 19:06.
Comment
-
Taisi Harald sekoittaa A4:seen. Toisessa ketjussa oli epäilystä, että 99-00 -mallien umpioissa on isompi linssi kuin vanhemmissa. En kyllä osaa sanoa, sopiiko se vanhempaan. 2002 taisi tulla facelift, joissa nämä umpiot ovat sitten jo ulkoisestikin eri kokoisia.
Lyhyesti, D2S on ainoa vaihtoehto, jos haluaa varmasti lailliset valot. Nuo H-kantaiset xenonit eivät ole hyväksyttyjä tieliikennekäyttöön.
Comment
-
OK. Luulisi kaikkien noiden umpioiden käyvän tuohon faceliftiin asti kun niihin kerran on myynnissä samoja vaihtoehtoisiakin umpioita, tiedä sitten.
Eli juuri tuo D2S nyt sitten täytyy hommata. Johtuuko juuri tuosta että on linssiumpio?
Mitenkäs kun käytin katsastuksessa ja katsastusmies sanoi että saan laittaa siihen laillisesti kaukovaloihin xenonit (kun luulin itse juuri toisinpäin). Käski poistaa lyhyistä kun ei ollut ajovalonpesureita, mutta sanoi että pitkiin saan laittaa ilman että on ajovalonpesureita. Pitkiin ilmeisesti saa laittaa sitten suoraan H7 muutossarjan?
Comment
-
Tarkista Petro onko umpioissa hyväksyntä xenoneille, vaikka halogeeniumpiot ovatkin. Eli lähivalon xenon merkintä on DC ja pitkien DR. Halogeeneilla vastaavasti HC ja HR. Mulla oli vanhassa A6:ssa merkintä DC ja laitoin siihen jälkkärixenonit kiinni. Ei katsastusmies moittinut asiasta kertaakaan kun autoa katsastelin. Pesurit siis löytyi ja auto vm. -98.
Comment
-
Linssiumpio löytyy myös halogen-versiosta. Periaatteessa sama umpio eri kannoilla, mistä myös johtuu, että umpiosta löytynee tuo hyväksyntä xenoneille.
Katsastusasiat ovat aina enemmän ja vähemmän katsurista kiinni. Vaikka tuo hyväksyntä löytyy umpiosta, ei jälkiasennussarja kuitenkaan ole hyväksytty. Xenonit vaativat aina nuo lampunpesurit, eivätkä ole pitkissä sen laillisemmat kuin lyhyissäkään. Pitkiin ei löydy edes umpiosta hyväksyntää. Maalaisjärjellä ajateltuna pitkien xenonit ei ketään häiritse, kun nehän sammutetaan jonkun vastaantullessa.
Comment
-
Umpiosta nyt tuntuis löytyvän kaiken maailman merkinnät D2S yms..... Oli aika jännä kun katsastusmies sanoi (kuukausi sitten) että jos haluan pitää lyhyiden xenonit, täytyy asentaa pesurit. Pitkiin taas saisin laittaa xenonit hänen mukaan vaikka ei laittaisi pesureita. Meinas tulla asiasta väittely niin sanoi että voi näyttää vaikka lakikirjasta asiat. noh, uskottava kun sanotaan :) Joka tapauksessa tarkoitus olisi tilata slamitilta uudet umpiot (xenon hyväksytyt), kun noi vanhat on niin järkyttävän haalistuneet ja tummuneet. hyvä että valo tulee läpi enää. Sitten vaan jälkiasentelemaan pesurit niin ei tarvii aina katsastukseen repiä lyhyistä niitä pois :/
Ja tuohon pitkien xenonien asiaan, vanhempien autossa on myöskin jälkiasennettuna pitkiin xenonit laillisesti (jokaisen katsastusmiehen hyväksyntä) vaikka ei ajovalopesureita ole. Juuri sen takia pelkästään pitkiin.
Comment
-
Jos linssit ja heijastinpinnat ovat vielä iskussa ja ainoastaan "lasi" on haalistunut, niin myllytykselläkin niihin voi saada vielä eloa.
Comment
Comment