Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

voi prkl:een koiranluu !! (edit alatukivarsi) :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • voi prkl:een koiranluu !! (edit alatukivarsi) :)

    Nyt se sitte napsahti poikki! Onneks ei menny maantieajossa vaan omalla pihalla :) Olin kuulevani jotain ihme ääniä jo pari viikkoa kun ajaa yli 140km/h.... Tänään napsahti kerran päivällä ja ihmettelin että tuliko kivi oveen tai jotain vastaavaa, ja nyt sitte siivottuani peräkontin ja asennettua vaffaripiuhat uudelleen piti lähteä koeajolle, mutta ei... vasen etupyörä nitkahti eteenpäin ja meinas viedä etupuskurin mukanansa. Ei muuta ku auto pukille ja avot! Huomenna ei mennä sitte töihin... harmi... Olisin muutenki jääny kotio ku muksu on kipee...
    no joo, jaadajaada pälpätipälä... osia metsästämään :)

  • #2
    Etupyörä nitkahti ja koiranluu ei oikein sovi samaan lauseeseen autojesi kanssa eli mitä sieltä nyt oikeasti petti?

    Comment


    • #3
      En mä noita nimityksiä tiiä, mutta osa on 893 407 147 c Track control arm...
      Ei ole helppo olla suomenruåtsalainen :)

      Mikä se koiranluu sit on???

      Comment


      • #4
        Eli alatukivarsi petti. Aika harvinaista.

        Koiranluu on kallistuksenvaimentimen (tai vakaajan, mitä termiä haluaakin käyttää) linkkitanko iskariin tai alatukivarteen mallista riippuen.

        Comment


        • #5
          Onko noi kuinka vaikee vaihtaa??

          Comment


          • #6
            Melko helppo, alapallon pultti irti ja lekaa tukivarteen että lähtee pallo irti, sisäpään pultit irti ja varsi pois. Taivutettu lenkkiavain on kätevä sinne apurungon sisään tunkea eli vähän työkalukriittinen homma kyllä on.
            Pyöränkulmien säätö vaaditaan lopuksi...

            Comment


            • #7
              Joo, ne pitää muutenki säätää, laitan samalla uuden alustan...

              Comment


              • #8
                Siinähän se alatukivarsi tulee mukavasti apurungon mukana yhdessä paketissa kun puslat meinasitkin vaihtaa. :)

                Comment


                • #9
                  No nyt se on vaihdettu. Ei ollu yhtään vaikee. Ainoa V***mäinen juttu on hinta, 168 egee...
                  Meni sitten samalla muijan autosta tänään jarrulevy halki, poikittain. Siis sisempi levynpinta roikkui vapaasti ja silleen... Meinas mennä hermot totaalisesti, molemmat autot pukeilla..... Onneksi sain kuntoon;)

                  Comment


                  • #10
                    Tänään avasin terävää ruuvaria ja vasaraa apuna käyttäen C4:n takalevyjen tuuletusreiät. Ilmeisen alkuperäisten levyjen aukoista suurin osa oli tukossa -täynnä ruostetta ja roskaa, joka sai muhia kohtuurauhassa.

                    Comment

                    Working...