Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Etujarrut puoltaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 Etujarrut puoltaa

    Tuli pari viikkoa sitten katsastuksessa hylky siitä, että etujarrut on epätasapainossa(kuskin puoli 3.1kN ja apukuskin puoli 2.0kN).

    Tänään käytin auton merkkiliikkeessä määräaikaishuollossa ja siinä samalla nuo etujarrut piti laittaa kuntoon. Autoon vaihdettiin etujarrulevyt, jarrunesteet ja satulat herkisteltiin jne... Asentajan mukaan männät eivät olleet jumissa eikä jarrut muutenkaan jääneet laahaamaan. Näiden toimenpiteiden jälkeen etujarrujen epätasapainoa ei saatu kuitenkaan korjattua. Sovittiin uusi aika ensi viikolle.

    Missähän vika voisi olla? Kuinkahan kallis remppa edessä? Vai voisiko vika korjaantua itsestään ajossa kun uudet levyt ja palat(paloja ei vaihdettu nyt...on n. 20tkm sitte vaihdettu) hieman asettuvat.

    Auto -06 A4 B7 1.8T

  • #2
    ...tai voihan ilmaus olla suoritettu huolimattomasti...?

    Comment


    • #3
      Levyt vaihdettu ilman palojen uusimista? Ensimmäinen epäkohta, niin ei saisi koskaan tehdä, ellei vanhoja paloja ole jyrsitty suoriksi.

      Mutta jos ei toimivilla satuloilla + uusilla levyillä/paloilla ole tasaiset jarrut, niin ei ne siitä ajamallakaan hyviksi tule. Ellei ole ilmaa järjestelmässä mikä hyvällä tuurilla tulee itsestään pois.

      Comment


      • #4
        Huollon mukaan paloja ei ole välttämätön vaihtaa jos niissä on pintaa riittävästi ja ne ovat kuluneet tasaisesti. Tästä on ilmeisesti vähän ristiriitaisia käsityksiä(olen itsekin kuullut jostain aiemmin, että palat tulisi vaihtaa aina levyjen yhteydessä). Mutta luulisi tälläisten perus kuluvien osien vaihtamiseen liittyvien asioiden olevan myös merkkiliikeen henkilöstön tiedossa.

        Tiedustelin kyllä huollon henkilöltä ennen jarrunesteiden vaihtoa, että kai tuo nesteiden vaihto tehdään siten, että jarrut myös ilmataan satuloista, eikä pelkästää imetä nesteitä säiliön kautta. Ja kyllä vakuuteltiin, että kunnolla vaihdetaan. Olettaisin, että näin on toimittu.

        Tänään tuli huollon jälkeen kilometrejä autolle noin 100 ja jotenkin näppituntumalla tuntuisi, että jarrupedaali olisi muuttunut hieman napakammaksi kuin mitä se oli heti huollon jälkeen. Eli ite tässä elättelen toiveita, että jos tuo asia korjaantuisi itsekseen kun palat hieman kuluu... Pitää varmaankin käydä loppuviikosta jarrudynossa testaamassa.

        Tarkistin vuoden takaisesta katsastusraportista, että silloinkin puolieroa etujarruissa on ollut(kuskin puoli 3.3kN ja apukuski 2.6kN), mutta alle 30% ero etujarruissa sallitaan. Takajarrut on olleet molemmilla puolilla tasan 2.0kN nyt ja vuosi sitten. Ajossa tämä etujarrujen puoltaminen ei mielestä tunnu lainkaan.

        Comment

        Working...
        X