Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 C4 (urS4) apurunko / Caster

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 C4 (urS4) apurunko / Caster

    Pyöränkulmien säätämisessä ilmeni, että oikea eturengas on liian takana.
    (silmämääräisesti katsottuna n. 15 mm)
    Saako rengasta säädettyä apurunkon säätelyllä vai mistä Casterin säätö tehdään?

  • #2
    Ei ole casterin säätöä tuossa tuennassa lainkaan. Apurungosta voinee hiukan säätää rungon asentoa muuttamalla, mutta ei kyllä viittätoista milliä. Onko kyseisen puolen tukivarsi ollut irti/paikat auki hiljattain? Entä onko etuvakaaja mitoissaan? Vakaajan korvakot eivät ole vääntyneet?

    Comment


    • #3
      Asentovirhe tuli S6-etutolppien (orginaalit S6) vaihdon jälkeen (UFO -> HP2 päivitys), jolloin samalla uusittiin alatukivarret (eBaystä ostetut, "vahvemmat" mallit, täällä kirotut Meylet).

      Etuvakaajalla näyttää olevan suurin merkitys renkaan asentoon, eli pitää mittailla etuvakaajaa; tosin ennen etutolpparemppaa, rengas oli suunnilleen kohillaan.

      Comment


      • #4
        Selvisikö ikinä mikä kiinnityksissä oli vikana? on meinaan samanlainen vaiva minunkin urssissa.

        Comment


        • #5
          Melkeinpä ainut mikä tuon voi aiheuttaa, näin nopeasti ajateltuna, on vääntynyt tukivarsi, apurunko tai vakaaja, jos vakaaja on kiristetty kunnolla paikoilleen. Jos tukivartta ei paineta perille asti vakaajan olakkeeseen, voi pyörä jäädä taakse.

          Comment


          • #6
            Hieman asia sivuten kysyn millä periaatteella olette muuten laittaneet C4 korin autoista apurungon kohdalleen tai onko teillä hyviä kikkoja siihen? Omastani etuvetoisesta C4:sta ovat etupään säätöarvot vielä haussa alustakumien vaihdon jälkeen. Eikös se periaate ole, että ensin apurunko kohdilleen, sitten camber-kulmat ja lopuksi aurauksen säätö.

            Comment


            • #7
              Mun tapauksessa laitoin ensin nuo ihan mittanauhalla suurin piirtein paikoilleen ja ajoin sitten säädettäväksi kunnon laitteilla. Apurunko sattui olemaan kohillaan eli kyllä sen saa ihan kotikonsteinkin paikoilleen jotenkin suoraan. Muutoin kulmat olikin sitten ihan minne sattuu, mutta esim. taakse laitoin nuo kulmat vain silmämääräisesti. En jaksanut noiden kanssa pähkäillä, kun säätöpaikkaan oli vain 5km matkaa.

              Comment


              • #8
                Ensin camperit niin pystuun kun saa, sitten casterit ja camperin tasaus apurunkoa liikkuttamalla ja viimisenä auraus. Kysyy hieman säätöpaikalta harrastaja asennetta. Ei varmaan jokapaikassa onnistu kun ei ole niin sanottu perus homma.

                Comment

                Working...