Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bilstein Sprintit S2 AQ (vm 1993 / B4 C8)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bilstein Sprintit S2 AQ (vm 1993 / B4 C8)

    Elikkäs onko kellään tietoa mitkä mahtaa olla tyyppinumerot taikka mitat näihin pamppuihin.
    Tai edes vastaavilla mitoilla olevat?
    Bilstein luettelo ei tunne S2 Avant (B4 C8) mallia...

    Tai ehdottakaa jotakin kohtuu hintaista alustaa ja perustelkaa / kertokaa omat kokemukset.

    Perheen toisessa ajokissa on Bilstein sprintit Eibach prokit jousilla, joten jotakin vastaavaa jämäkkyyttä kaivataan myös tähän ässän "väsähtäneeseen" alustaan.

    KW ja H&R Coilover setit on olleet mielessä, mutta vanhat tolpat pitää toimittaa vaihdossa ja ovat aikas tyyriitä: (
    Toisaalta Rolle oli jossakin vanhemmassa threadissä maininnut KW:stä, että tolpat voinee toimittaa LMS:älle myöhemmin??
    Vaihtoehtoja kyseiseen ajokkiin kun ei ole hirveesti. Kyllä noita alustoja Coupén löytyy, mutta ei Quattro Avant:iin.

    Teppo on myös tehnyt salapoliisi työtä Bilsteinien suhteen, joten sekin on oljenkorsi on käytetty...

    #2
    a) bilstein ei tarjoa s2:een kuin sporttia, ei tarvisekaan kyllä lyhennettyä
    b) bilstein ei tarjoa b4q taakse muistaakseni mitään, ei ainakaan s2:een.

    Oma valintani olisi varmaan h&r jouset ja koni sportit.

    Comment


    • #3
      Bilsteinin B4 pamput (oliko se nyt 3044 numeroinen) käy eteen, kun teettää vain soviteholkin iskarin ja jalan väliin. Alkuperäinenkään iskunvaimmennin ei ole tuettu kuin vajaa 10cm yläpäästään iskarin jalkaan, sen jälkeen kapenee halkaisija (näin ainakin mun vanhat). Taakse on paha saada mitään järkevän hintaista vaimenninta, jostain kuulin että A4Q:n vaimennin menisi pienellä työllä, mutta täysin tornihuhua. Itellä on vielä onneksi takaiskarit kunnon iskussa, edessä vain kuskinpuoleinen yskäisi nesteet pihalle.

      Alkuperäiset jouset uusilla iskareilla ovat minun makuuni, mutta sehän on sitten kuskista kiinni.

      [edit] Niin, tosiaan ne bilsteinin S2:seen ehdottamat 3044 iskarit on pienemmällä halkaisijalla kuin originaalit. Oma moraali ei antanut periksi niinden sovittamiseen ilman holkkeja. [/edit]

      Comment


        #4
        http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=7177

        Tossa juttua ransmannilta joka pisti bilsteinit taakse rs2:een.

        Comment


        • #5
          Tää S2Forumin threadi oli jo luettuna : )
          Eilen tuli laitettua nuo Bilsteinit eteen ja taakse+H&R jouset+puslat+Febi koiranluut+siniset etu ylä laakerit.

          Huomattiin että oikea ylä laakeri ja vasen etu pamppu oli finaalissa.
          Etutolpat täytettiin öljyllä ja kiristettiin kunnes ei enää kolissut, eli ihan v.... tiukkaan.

          Taka pamppuihin ei kannata tehdä uusia uria kuten S2Forumilla oli.

          Mutta mielestäni perä putos just sopivasti ja nuo S4 urat ovat juuri oikealla korkeudella.

          Putkisto raapii maata jo muutenkin, kun ajaa korokkeiden yli.

          Samaan syssyyn tuli vaihdettua loputkin (taka-ala) Powerflex puslat tukivarsiin.
          Metalliset Febin koiranluut eteen.


          Suuntaus kannattaa tällästen operaatioiden jälkeen teettää, hommaa voi helpottaa jos laittaa ruosteen irroitinta tai jotain muuta rasvaa kaikkiin säätöpisteisiin.

          Kannattaako tällänen jousi iskari pusla jumppa, kyllä kannattaa. Auto kulkee kuin kiskoilla ja eikä paljoo kallistele : )

          Comment

          Working...
          X