Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 vm 2001 ja vaihtoehtoiset vanteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 vm 2001 ja vaihtoehtoiset vanteet

    Mitä ovat vaihtoehtoiset rengaskoot ko autolle. Tekisi mieli laittaa 17" pyörät pyörimään mutta mitä sanoo suomalainen rekisteriote. Tuossa saksan mallissa kun ei ole kuin 16" pyörien kokoja...

    #2
    Saat laittaa tuuman isommat ja 3 cm leveämmät kuin varsinainen rengaskoko ilman muutoskatsastusta.
    Huomaa matalamman profiilin tarve vannekoon tai rengasleveyden kasvaessa.

    Comment


      #3
      Jos haluat pelkkää ulkonäköä parantaa, niin ok. Suomen teillä ajo-ominaisuudet eivät vaan keskimäärin välttämättä parane. Itsellä alla 235/45/17 Contit ja uraiset asfaltit eivät ole miellyttäviä ajaa. Hallittavuus paranee mutta saa vahtia ajolinjoja tarkemmin.
      Itse hakisin tuossa tilanteessa vain hyviä renkaita 16" koosta ja säästäisin samalla reilusti rahaa.

      Comment


      • #4
        Täytyy olla tarkkana ET:n kanssa. Mulla 235/40-18" Pirellit eikä (ihme kyllä) huomaa uria ollenkaan. Rengasfirman päällikköllä (josta vanteet/renkaat ostin) myös A6 ja oli koittanut useampia vanne/rengasyhdistelmiä ja oli sitä mieltä että ei ole juuri uraherkkyyttä kunhan se ET on kohdallaan.

        Mulla ET35 muistaakseni.

        Comment


        • #5
          Niissä ei ilmeisesti voi oikeen yleistää että jos leveät/matalat kiekot niin ottaa uriin, mulla oli A6ssa 235/40-18 setti alla eikä mitään ongelmia, meni kuin juna.

          Comment


            #6
            Jep. Omissani on muistaakseni ET45. Voihan tuo 10mm vaikuttaa asiaan.

            Comment


            • #7
              Vaikka eri autosta onkin kyse, niin uraherkkyys ei muuttunut suuntaan eikä toiseen havaittavasti 205/55/16 renkaista vaihdettaessa 225/40/18. Ainoastaan mukulakivi ja terävät töyssyt lyö melkosesti takapuoleen.

              Comment

              Working...
              X