Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Renkaan pulttilukko napsahti. mikä neuvoksi?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

McGard:

Muistaakseni tohon oli joku vajaa parikymmentä (ainakin jossain niin väitettiin) eri avainvariaatiota, että joo jos ne kaikki kerää niin saa nuo auki. Olis kiva nähä se yleisavain, jolla nuo väitetään aukaistavan.

Comment

Joo eiköhän nuokin aukea mutta jokainen saa perehtyä itse aiheeseen, yleisavaimen tyyppiä en lähde enempää ruotimaan julkisesti (toki ammattimiehet sen tietää), sillä ei ole muutenkaan mitään tekemistä pulttien omien avaimien kanssa.

Comment

McGardit ei tosiaan ole sen vaikempia aukaista kuin mikään muukaan, vaikka tietenkin mainosmiehet niin pullistelevat. Ennen ne olivan ihan jopa luokiteltavissa hyväksi turvaksi, nykyisillä poistotyökaluilla niitä ei voi edes kutsua hidasteiksi.

Satunnaiset piripäät lukkopultit pysäyttää, mutta siihen se jää.

Comment

Tänään piti laittaa uudet kesärenkaat alle ja vanhoja irttaessa meni lukkopultin avain paskaks. Piti lukkopultit heittää jo mäkeen kun vaihdatutin kesärenkaat alle mutta unohdin ottaa ylimääräset pultit mukaan.

Oli rengasliikkeessä ampunu sen verran kireeseen pultit että jatkovarren kanssa joutu pultteja hampaat irvessä availeen ja lukkopultin kohdalla avain antautu.

Ohessa parikuvaa meikäläisn lukkopultista. Millähän ton sais tuolta pois rönkittyä? Lukkopultin ulkoreunat on sileet niihin on aika vaikee saada mitään tarttuun..
          Attached Files

Comment

Kun tuossa keskellä on tuollainen tasainen alue niin olisiko vastakierretappi soveliain irrotustyökalu?

Comment

Joku vastakierrehylsy voisi olla mahdollisuus.

Comment

Hitsaisin mutterin tuohon päähän, jo se että pultti käy lämpösenä helpottaa kummasti.

Comment

Hankala erotta kuvasta onko pultissa lieriömäinen noin 1-2cm korkea kanta, jos on irroitus on helppo. Tai ainakin itsellä oli. Eli mulla meni olikohan 20 tai 21mm hylsy lyömällä päälle. Sit räikkä kiinni hylsyyn ja kun parikiekkaa pyöräyttää hylsy hirttää kiinni pultin ulkokehään ja vaikka metrinvarrella vedät auki niin lähtee.

Mulla hajos vastaavan näkönen avain ja kolme jumissa olevaa pulttia aukes helposti. Vaatii vaan että oikeankokoisen hylsyn hakkaa päälle jos siinä on se lieriö.

Comment

Ei oo lieriöö. Ihan tasainen ja sileä tuo lukkopultti ulkoreunastaan. Sain hakattua 22mm hylsyn päälle ja lähdin toiveikkaana pulttia pyörittelee auki. Pyöri hyvin eikä vastusta tuntunut paljon mitään. Pultti ei kuitenkaan tuntunut aukeavan parin jatkovarren, hitsikoneen, latturaudan palan ja lekan jälkeen sain hylsyn pois taottua mutterin päältä. Hylsyn sisälle oli jäänyt noin millin ohut "lukkopultin kuori"!!

Ilmeisesti siis lukkopultti on kaksiosainen. Osa lukkopultista siis pois mutta itse pultti vielä paikoillaan. Käyn huomenna näyttämässä tuota yhdessä rengaliikkeessä ja jos he eivät saa pultteja auki täytyy jatkaa eri kokosten hylsyjen takomista ja repimistä sit kotona.. :)

Comment

Taitaa olla asenteella kiristetty. Kerrohhan sit miten lähti irti.

Comment

Kaksiosainen on tuo lukkopultti. Sisäosan halkaisia n. 19.5mm (alkuperäisen)
                        Attached Files

Comment

on se kumma, ite pari vuotta sit olin vianorissa hommissa ni kyllä nuita sai pyssyllä voimat tapissa hakata eikä koskaan hajonnu :D

Comment

Mulla oli pultit kierretty niin kireelle ettei millään meinannu saada auki.. yhen pultin availin jatkovarren kanssa, ihan pien lipsahdus, hylsy halkes ja pultti muljahti.. Taisteltiin 8 tuntia renkaiden vaihdon kanssa. 1 kpl 17mm hylsy+ 6kpl16mm hylsyjä sai paikan taivaasta ja loppujen lopuks porattiin irti sen verran et sen piultin kanta tipahti ja vanteen sai irti. :) loppu tunti siinä meni niitä tupakan natsoja keräillessä jotka työn aikana paloi..

Comment

on se kumma, ite pari vuotta sit olin vianorissa hommissa ni kyllä nuita sai pyssyllä voimat tapissa hakata eikä koskaan hajonnu :D
                              No eihän pyssyllä saa kireelle ;). Toiset vääntää metrinvarrella ja hyppii vielä päällä et josko rengas pysyis kiinni.

Comment

Kyllä niitä on semmosiakin pyssyjä että saa kiinni ihan oikeesti..

Asiaa: Olemassahan on sellasia työkaluja jotka tarraa kiinni pultin ulkopintaan kun sitä lähtee kiertämään, mutta taitaa olla vanteissa sen verran ahtaat nuo pultin ympärykset että itse työkalu ei sinne mahdu.

Comment

Eikös se ole juurikin se vastakierrehylsy? Semmoisella joutunut kerran lukkopultit irroittamaan omasta autosta kun oikeaa avainta ei auton mukana tullut, eikä se normaalia hylsyä tainnut juuri paksumpi olla että hyvin mahtui availemaan. Toki tuollaisessa pultissa ei toimi mikä ylempänä oli esitetty, missä on irtonainen tuo pultinkannan ulkokuori.

Comment

Toimii ihan hienosti tuollaisessakin pultissa, pamauttaa lekalla vastakierrehylsyn päähän niin ohut ulkokuoren pelti menee puhki ja ottaa runkoon kiinni. Markkinamiesten höpinöitä että tuommoiset olisi murtovarmempia.

Comment

Juurikin tätä hain, ei vaan noussut oikea sana kielenpäälle.

Comment

Näyttäisi olevan mahdollisesti mcgardin pultti, niin miksi ei käy hakemassa uutta avainta tuohon tai koittamassa irroitusta maahantuojalla, jolla ainakin ennen oli useita avain sarjoja tätä varten.

Comment

Ite oon kaks sarjaa lukkopultteja aukonu hitsaamalla mutterit pultin päähän.

Comment

Working...
                                          X