Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2 jarrut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s2 jarrut

    Mitä mahtaa maksaa etujarrulevyt s2:een.Jarruttaessa tärrää,eikös se ole sen merkki että levyt vaihtoon.Olisko raadilla tietoa mitkä levyt kantsis ostaa??Onko paljon vaihtoehtoja??Autossa on ihan originaalit jarrut tällä hetkellä. Kiitos tiedosta jo etukäteen.

    #2
    Zimmermanin laikat ei maksa paljoa, omat 320x2xmm levyt makso 140€ ja lähes jokaisesta varaosapuljusta voi tiedustella. Mitään reikälevyjä ei sit kannata...

    Comment


      #3
      Olisko niitä osien hintoja viisaampi kysyä osia myyviltä tahoilta kun täältä foorumilta?

      Comment


        #4
        Kannattaa tietysti miettiä mitä tekee, onko vika oikeasti levyissä vai ei (ja saisko kierouden pois uusintasisäänajolla).

        Muistettava on, että samalla vaihtoon menee palatkin, joten kustannusta alkaa tulemaan jo reilusti, ja toisessa vaakakupissa on vaihtoehto samalla rakentaa parempaa settiä. Niitäkin löytyy jo aika monta vaihtoehtoa ihan hyllystä, ja välillä myynnissä käytettynäkin, jos ei uutta ota (joka ei huono vaihtoehto sekään).

        Comment


          #5
          Zimmermannin peruslaikat vakiokoossa (276x25) 44,50 per kpl
          Tilata voi täältä:
          http://speed-autoteile.fi

          (ei ole vielä valmiina kaupassa mutta järjesjetyy silti)

          Comment


          • #6
            Muistettava on, että samalla vaihtoon menee palatkin, joten kustannusta alkaa tulemaan jo reilusti, ja toisessa vaakakupissa on vaihtoehto samalla rakentaa parempaa settiä.
            Toisaalta jos ei harrasta rata-ajoa, ei parempia jarruja ole olemassa. Vaikka ne alkuperäiset ovatkin naurettavan kokoiset, ei ainakaan itselläni ne koskaan loppuneet katukäytössä.

            Tuossa edullinen/ilmainen tapa vaihtaa 312mm levyt eteen. Satulan välikannakkeen voi tehdä myös 10mm latikasta, jos ei jyrsintä omista:
            http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant/Jarrut/

            Comment


              #7
              Kannattaa tietysti miettiä mitä tekee, onko vika oikeasti levyissä vai ei (ja saisko kierouden pois uusintasisäänajolla).
              Tätä kannattaa ensin kokeilla, jos levyt tosiaan vain kierot. Esim näin: Teet reilusta nopeudesta (100km/h) kunnon jarrutuksia lähes pysähdyksiin. Tätä toistat vaikka 5 kertaa peräkkäin ja sitten annat levyjen jäähtyä rauhallisessa ajossa. Olennaista tuossa on se, että et pysäytä autoa jarrutusten välillä, jotta jäähdytys pelaa tasaisesti levyille koko ajan.

              Comment


                #8
                Onko Mikalla innostusta/mahdollisuutta tehä noita kannakkeita pari kpl sopivaa korvausta vastaan?

                Comment


                • #9
                  Kyllä tuollaisten tekeminen onnistuu, halukkaat voi laittaa privaa ettei tämä topic sotkeennu.

                  Comment


                  • #10
                    Ittellä olis kans haluja kovasti päivitellä nuita s2 jarruja, tuolta speed-autoteileltä näyttäis saavan k-sportin jarruja, olisko mitään muita vaihtoisia bolt-on sarjoja? tuntuu että nuo vakio jarrut on aika tehottoman oloiset vaikka hyvässä kunnossa vielä ovat... onko kellään mitään kokemuksia kyseisistä tai josain muista sarjoista

                    Comment


                      #11
                      Itse ostin aikanaan Speed-Tepolta Seatin brembot bolt-on kannakkeilla ja 323mm zimmermanit. Ihan toimiva setti ja käytössä mulla vieläkin. Brembothan on sinänsä ihan oe-tavaraa joten niitä varmasti saa mutta kannattaa kysäistä onko noita kannakkeita vielä saatavilla.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä on saatavilla

                        Comment


                          #13
                          Jarrupäivityksessä tarvii ekana päättää minkä kokoinen vanne on edelleen mahduttava. 314mm urssi/a8 -levyn kanssa tyypillisesti mahtuu vielä jotkut 16". Isompien kanssa ei käytännössä koskaan.

                          Comment


                          • #14
                            Osaisko kukaan auttaa ku s2 takapaa ei tunnu jarruttavan, otin abs sulakkeen irti kun sillä jääradalla ajelin, nii huomasin että jarruttaessa ei mee takapää lukkoon ollenkaa ...

                            Oonkin ihmetelly miten se niin huonosti pysähtyy, uudet levyt ja palat on laitettu joka nurkkaan, uudet jarrunesteet, ja jarrut ilmattu moneen kertaan.

                            takapään jarrut kyllä elää kun jarrua polkee mutta teho ei riitä muutakuin niin että auto on ilmassa. Tehostin nestettä on ja vuotojakaan ei jarru piirissä ole. Ainoa mistä näkyy vähän tihkuvan on tehostimen päällä oleva iso tähtipäinen ruuvi... Voiko tämä vaikuttaa?

                            Kub se ei tunnu abs sulakkeen ollessa paikallakaan jarruttavan kunnolla.

                            Osaisko joku auttaa?

                            Comment


                              #15
                              Toimiiko käsijarru?

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä käkkäristä menee takapää lukkoo

                                Comment


                                • #17
                                  Tuliko katottua liukutappien kunto palojen vaihdoin yhteydessä? Männän tuskin jumissa kun oot uudet hilut saanu paikoilleen?

                                  Onkos näissä vehkeissä mitään kuormaventtiiliä tai vastaavaa joka takapään jarruja säätää?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä ne liukutapit ainakin pelas ku niitä siinä heiluttelin, pitää vielä ottaa satulat käteen ja kattoo että männät liikkuu, ne kumminkin oli ne männät ku polki jarruaja katto rengas irti
                                    sitä mäntää...

                                    Jouduin kyllä laittamaan vanhat palat ku ei mahtunu zimmermanin levyjen kanssa millään ne uudet palat, voisko ne noin hylkiä toisiaan? Ei kyllä vanhoillakaan jarruilla tuntunu pysähtyvän.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipäs voikkaan hylkiä ku kerran käsijarrusta menee lukkoon.

                                      Comment


                                      • #20
                                        tuota tuota.. (huom. minun henk. koht. mielipide) en menis painelemaan niitä jarruja kun satula on kädessä, äkkiä käy perinteiset että männät on pitkin lattioita ja pääsee stefan vaihtoon... Jos ne menee sisään normaalisti niin sitten ne pitäs kyllä olla ihan ok. Jos pakottava tarve kokeilla niin melko varovasti suosittelen.

                                        Mikä käsijarru rakennne s2 on? ottaako käsijarru jarrupaloihin vai onko siellä kengät erikseen? jos ottaa paloihin, niin silloin luulis toimivan mäntien koska jos sulla menee paikat lukkoon käsijarrua käyttämällä. Mutta ne uudet palat kannattas laittaa sinne jos sulla on semmoset jo hyllyssä...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Näin mä sen ymmärsin että se pelittää samojen palojen kautta se käsjarru. Pitää tutkiskella asiaa viikonloppuna. Voisko siellä konepellin alla olevassa jarru lohkossa, mistä mähtee putket jarrusatuloille, olla joku ohjaus venttiili mikä jumittais?

                                          Comment


                                          • #22
                                            kun vaihdoit levyt niin ois ne kengät hypänny silmille sillon.. en osaa venttiileistä sanoa....

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oletko tarkastanut jarruputket ettei ole jostain läjässä ja jarruneste ei pääse virtaamaan kunnolla satulalle?

                                              Comment


                                                #24
                                                Vakio levyt ja palat siis olit vaihtamassa, eikä mahtunu?
                                                Samalla palalla käkkäri toimii.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nii zimmermanin levyt ja palat speed-autoteileltä. Ei sopinu uusien palojen kanssa. Pitää alkaa tutkimaan viikonloppuna nuo jarruputket

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    pyörititkö männät pohjaan asti??

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jaa pitääkö niitä pyörittää, painoin vaan putkitongeilla ne kasaan:D

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Muuten ne ei painu pohjaan.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ilmankos ei menny

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eikai se särje sieltä mitään ku painoin aika reippaasti...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X