Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS-vaivainen A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABS-vaivainen A4

    Eli ABS oireilee A4:ssä, suurimman osan ajasta keltainen ABS-valo palaa nopeusmittarissa ja punainen jarrujen varoitusvalo vilkkuu ajotietokoneessa. Välillä kuitenkin kaikki on OK ja ABS toimii täydellisesti.

    Vikakoodeja ei saatu ohjainlaitteesta luettua eikä ainakaan sulake ole syypää, eli nyt kaipaisin seuraaviin asioihin vihjeitä:
    - Mistä sähköhäiriöitä kannattaisi metsästää?
    - Miten ohjainlaitteen kunnon varmistaisi ja onko siitä käytännössä mahdollista korjata esim. kylmäjuotos.
    - Merkkiosalle hintahaitari oli 1500-2500e, saisiko mokoman jostain edullisemmin?

    #2
    Siis ei saatu luettua vai ei ollut vika koodeja? Kyllähän ABS:n boksin pitäisi kertoa ainakin se, että kaikki kunnossa.

    Mitä mulla tulee mieleen, on ABS:n anturit ja niiden johdot.

    Kyllä kai tuollaisia bokseja saa purkaamoiltakin. Luulisi ainakin.

    Comment


    • #3
      "Ohjainlaite ei vastaa" oli lopputulos.

      Comment


        #4
        Olisiko ohjain sökö?

        Olisiko ohjain sitten sökö? Kylmäjuotos tms, kun silloin tällöin kerran toimii. Itsellä oli samanlaista ongelmaa, ja kun johdot ja sulakkeet olivat kunnossa, löytyi vika itse ohjaimesta. Niitä saa kyllä korjattuakin taitavilla elektroniikkapajoilla.

        Comment


          #5
          Noissa on ollut varsin paljon tuota ohjainlaiteongelmaa, eli ABS keskusyksikkö menee uusiks.

          Comment


          • #6
            "Ohjainlaite ei vastaa"
            Aha,eli Windows pohjainen ratkaisu sielläkin. :-)

            Comment


            • #7
              Noniin, LMS:lla selvittivat varsin nopeasti ohjausyksikon vialliseksi. Nyt pitaisi sitten yrittaa hommata toimiva tilalle tai katsoa saisiko tuon viela korjattua kun kuitenkin satunnaisesti toimii.

              Onko pki-seudulla mitaan pajaa jossa mokoman voisi yrittaa korjauttaa?

              Comment


              • #8
                Tuosta vähän infoa asiasta:
                http://tech.bentleypublishers.com/th...=6316&tstart=0

                Comment


                  #9
                  Jyväskylässä ohjaimen korjaaminen onnistui muutaman tunnin työllä pajassa, joka on erikoistunut mikroskooppijuotoksiin. Ohjaimessa oli kylmäjuotoksia sekä yhden piirilevyn läpäissyt hapettuma. Oli sika vaikea havaita ja löytää, mutta onnistuivat.

                  Hankalaa oli myös itse korjausjuotto: elektroniikka on upotettu lämpöä haihduttavaan geeliin, joten sekin vaati tasapainoilua. Ohjaimen kuoren joutuu aikalailla "rikkomaan", ennenkuin vikakohdat löytyy. Vaatii sitten kokoamaisvaiheessa huolellista eristämistä / paikkaamista.

                  Korjaus oli noin 100? hujakoilla.

                  Eli mitä etsit: elektroniikkapaja, joka on erikoistunut esim. videoiden yms. korjaamiseen. En tiedä, miten esim. autosähköliikkeet moiseen suhtautuvat.

                  Comment


                  • #10
                    Noh-niin, ongelma ratkesi lopulta ihan siedettävään hintaan kun sopiva ABS-yksikkö löytyi AVK:lta eikä hihnanvaihtohuoltokaan tullut LMS:llä älyttömän kalliiksi. Toivottavasti ei tuo purkuosa vain petä samantien. :)

                    Comment


                    • #11


                      Tuollasta yritän pilkkoa/korjata venäjänkielisten ohjeiden mukaa. :)

                      Varmaa toi alumiini pitäis ottaa pois, koitan uunissa.

                      Comment


                      • #12


                        Tuolla puolen se olikin.

                        HUOM! Geeliin ei saa koskea, tinaa vaan se irtonainen johdin.

                        Linkki ohjeeseen jos toimii:

                        http://www.lbak.dk/Audi/Repair_ABS_unit_passat.pdf

                        Comment


                          #13
                          Perusmoka avata väärältäpuolelta :). Mulla on tullu noita varmaan kymmeniä vastaan.
                          Ohjeessa pyydetään kolvaamaan alumiinibondauslankoihin. Jos onnistuu kolvaamaan rikkomatta muita johtimia, niin kestoikä ei välttämättä ole kovin hyvä.

                          Myöskin kannen liimaus on tärkeä. Pikaliimaa ei kannata käyttää, se höyrystyy boksin sisälle eikä pidä. Huonon tiivistyksen takia noita hajonneita DIY-korjauksia on myöskin tullut vastaan.

                          Comment


                          • #14
                            Joo, epoksilla vedin. Kurja homma kaikenkaikkiaan tehdä, vähän niinku kännykän korjaus. Perinteiseen miesten tapaan, avasin ensin, luin sitten vasta ohjeet kun ei natsannukkaan.

                            Comment


                            • #15
                              Ei jeesannu pelkkä tuo eli joko tyrin siinä asentaessa jonkun viereisistä pikkujohtimista poikki tai sit tarttee nollailla jotain koodeja samalla.

                              Comment


                                #16
                                Mikä jäi oireeks?
                                Jos pelkästään absvalo palaa, niin tyrit viereiset johtimet. Jos vieläkin kuuluu kolme piippausta ja huutomerkki, niin juotos ei pitänyt.

                                Koodeja ei tartte nollata, jos homma onnistuu.

                                Comment


                                • #17
                                  Ok, sit varmaan irtos uusiks vaan se juotos koska piippaus ja vilkuttelut pysyi. Thx.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noniin. Uus abs-yksikkö paikallaan, nyt palaa pelkkä keltainen abs-valo enää ja abs:t toimii. Jäiskö lie oikea etupyörä lukkoon jarruttaessa eli lie pyöräanturi basana?

                                    Comment


                                      #19
                                      jos se on uusi boksi, niin väärä boksi tai väärin koodattu. Tarkista se Boschin numero, että on vastaava kuin vanha.

                                      Comment


                                      • #20
                                        uusi käytetty. samahko numero ainakin

                                        Comment


                                          #21
                                          samahko numero
                                          sama vai samahko? Bosch numeron kolme viimeistä numeroa pitää olla samat.
                                          Versioita kun on muutama, jotka eivät ole yhteensopivia. Erona quattro, etuveto, luistonesto yms.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sama numero oli, alko piippaamaan heti kun ajoin moottoritienopeuteen ekan kerran. Liekö natsi lähettäny rikkonaisen boksin vai rikkooko mulla joku tota?

                                            Comment


                                            • #23
                                              oiskoha jollai hml-sällillä vag-com että näkis lukea viat ?
                                              vois olla että anturikehä ois halki vetarin luona jos vetäsee vikamerkin motarinopeudessa.

                                              Comment


                                                #24
                                                1. Vikakoodien luku
                                                2. koodauksen tarkistus
                                                3. jos vikakoodi pyörän anturista, niin signaalin mittaus oskilloskoopilla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  tai sit vag-comilla mitaten (logaten graaphiin) mitta-arvokenttiä pyöränopeuksista

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Se ei toimi yli 25km/h nopeuksissa, eikä ole kovin tarkka. ABS-boksi lopettaa kommuniloinnin, kun nopeutta tulee tarpeeksi, liekkö turvaominaisuus.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      taitaa mennä abs-purkin keskeytysten määrä liian suureksi että riittäisi mahdollisuudet kommunikointiin ulkomaailmaan.

                                                      mutta siis tuolla graafilla näkee hyvin jos tulee joltain pyörältä piikkejä nopeuteen. mielestäni ihan riittävän tarkka - mut makuasia.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Monta tapausta on ollu mulla, ettei ole VAG-COMilla nähnyt. Liian nopea pulssi ja VAG-comin measuring blokeissa liikaa suodatusta/liian hidas näytteenotto. Oskilloskoopilla vasta on saanut oikuttelevan pyörän selville. Yleensä kysessä on ollut B5 quattron katkennut takavetarin hammaskehä.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X