Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetokoukku kokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vetokoukku kokemuksia

    Minkä firman valmistamia vetokoukkuja olette asentaneet autoihinne?

    Itsellä olisi tarkoitus asentaa autooni irroitettavakukku ja Feloxin koukku on tähän mennessä ollut halvin mitä on tullut vastaan, onko se aivan susimerkki? Kuiten sehän on kotimainen merkki.

    Mistä olette johtosarjat hommanneet?


    Autoni on A4 B7 Avat Quattro

    #2
    Mulla on nyt ja oli edellisessä Feloxin koukku, asennutin ihan tehtaalla paikalleen. 98' A6'een "ei löytynyt" johtosarjaa, joten virtarosvoilivat ...

    Halpa, robusti ja koukkuna toimii. Tosin mulla on irrotettava enkä ole vielä irrottanut ...

    Comment


      #3
      Ite tilasin tuolta Westfalian koukun ja sähkösarjan:
      http://www.towbar-europe.com

      Sähkösarja ois ollu suunnilleen saman hintanen myös merkkiliikkeessä mutta tuli otettua tuolta samaan pakettiin.

      En tiedä noista muista merkeistä mutta tuo westfalian koukku kun on irrotettuna kontissa niin autosta ei huomaa että siinä edes olisi koukulle paikkaa. Eli ei jää mitään sähköpistokkeita tai muuta näkösälle.

      Myös todella hyvät kytkentä ohjeet sähköille oli mukana ihan suomen kielellä jos ite haluaa värkkäillä.

      Niin ja autona mulla tuo A4 B7 sedan quattro

      Comment


      • #4
        itellä on kovilin koukku [B7 a4 avant] ihan toimiva on ollut, eikä tarvinnu leikata sitä alamuovia oikeestaan enempää kun westfaliassa, eli joku muutama sentti..

        Muista koukuista en osaa sanoa, mut eiköhän kaikki oo hyviä siihen tarkotukseen mihin on tehty, eli vetämiseen...

        Comment


        • #5
          vetokoukku

          A4 B7 ja kaikissa muissakin nykyautoissa tahtoo olla vetokoukulle vain yhdet kiinnityspisteet mitkä valmistaja on määrännyt.

          -> ihan sama minkä koukun asennat, kaikki tulee samasta paikkaa kiinni ja koukku on sitten siinä keskellä alhaalla... itsellä festwalia irrotettava ja ihan täältä audiclubin sivuilta löytyi kuvasarjaa miten asentaa & tietysti valmistajan ohjeet.

          Can-väylän tapauksessa sähkösarja on se vaativampi rasti, tarvii vetää väylään johdot ja koodata koukun olemassaolo VCDS softalla tai vastaavalla / käyttää liikkeessä.

          Sähkösarja JAEGER vaati vähän enempi työtä vs. rosvoliitäntä perinteisesti tehtynä mutta ei sekään ohjeita seuraamalla mitään mahdottomia vaatinut.

          Comment


          • #6
            Onko jollain ollut yllättäviä kokemuksia jostain tuontiautoista? Meinaan ei välttämättä ole nuo sähkösarjat ihan samassa kuosissa kuin tänne maahantuoduissa. Omana kokomuksena kyllä siinä sai useamman tunnin tehdä töitä ja selvitellä, että miten ne johdot pitääkään olla kytkettynä, että oikein menee. Siis Suomessa ostettu koukku ja sähkösarja ja auto oli liikkeen toimesta laahattu cosa nostran Passat. Liittimet kyllä sopi suoraan toisiinsa, mutta johdot oli kyllä kytketty eritavalla. Vaati pientä viilausta että toimii normaalisti.

            Comment


            • #7
              Westfalian irrotettava on siisti ja fiksu. Varapyöräkotelossa on valmis kolo koukulle.
              Johtosarjaksi Jaeger, varmasti toimii, ei tarvitse kikkailla asennuksen kanssa. On valmiiksi sumuvalo ja peruutustutkan kytkennät.

              Itse tilasin A6:seen koukun tuolta: www.towequipe.com

              Mulla paketti tuli perille kulma revenneenä, avaimet oli kadonneet paketista. Lähettivät sitten ensin väärän avaimen, jonka jälkeen lähettivät uuden kuulaosan. Eli hoitivat homman varman päälle.

              Comment


              • #8
                towequipesta tilasin minäkin , olikohan 326€ kotiin toimitettuna, johtosarja laakkoselta(kovil, jäägerin tekele) n.40€

                Comment


                • #9
                  Itse asennutin omaan B7 Avantiin Turussa (on myös muissa kaupungeissa) http://www.koukkupaja.fi/
                  Siellä avaimet käteen- periaatteella oli kyllä tuollainen iroitettava Bosalin "piilokoukku" mielettömän halvalla. Itse katselin ulkomailta koukkua ja itse olisin asentanut, mutta ei maksanut vaivaa, jos koko homman hinta oli 650€ tuolla koukkupajassa. Itselläni kun ei ollut VCDS- hommeleita, niin olisi joutunut vielä viemään johonkin pajalle se ohjelmoitavaksi. Mielestäni ei paha hinta tuo koko paketti?

                  Comment


                    #10
                    Can-väylän tapauksessa sähkösarja on se vaativampi rasti.
                    Riippuu vähän, missä menee lähin kelpoinen väylä. Helpoimmillaan se on kaksi rosvoa CAN-väylään ja käyttöjännite boksille. Korkeintaan lisäksi jarruvalon piuha, koska se yleensä menee vielä perinteisestikin. Baijerilaiseen yhden CAN-väyläasennuksen tehnyt, ja se oli kyllä tyyliin 15min keikka takakontissa. Perinteisellä rosvoilulla olisi mennyt päivä.

                    Onko jollain ollut yllättäviä kokemuksia jostain tuontiautoista?
                    Samat kytkennät ja johtosarjat niissä on.

                    Comment


                      #11
                      B6:sessa ei taida sopivaa CAN-väylää olla ollenkaan etupenkkien takapuolella?

                      Ethernetjohto on muuten hyvää kamaa jos haluaa vetää esim. juuri CAN-väylää, tai miksei linjalähdöt edestä taakse. Edellisessä autossa tuli vedettyä juuri linjalähdöt sillä. Ethernet-johdossahan on kierretyt parit ja niitä pareja on neljä. Näistä käytin vielä yhtä karvaa vahvarin herätteelle, eli kaikki samassa nipussa.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Juha E Näytä viesti
                        towequipesta tilasin minäkin , olikohan 326€ kotiin toimitettuna, johtosarja laakkoselta(kovil, jäägerin tekele) n.40€
                        Siis tuliko Juha tuossa 40 € johtosarjassa kaikki mahdolliset härpäkkeet mukana??
                        Rovaniemen pörhöllä sarja maksaa 160€ Ja mätönettikin mainostaa sarjaa hintaan 158€ !!!

                        Comment


                        • #13
                          A6Q C5 2.4 ei ole can väylää ja on varmaan siksi halvempi, ja tuli kaikki härpäkkeet, 2009 kesällä.
                          Westfalian koukku, sama kuin alkup.
                          Viimeksi muokannut 8866; 10.3.2011, 20:13. Perustelu: Laitetaan se auton malli näkyville tekstiin.

                          Comment

                          Working...
                          X