Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -94 Avant takaluukun kahva

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -94 Avant takaluukun kahva

    Takaluukun kahva särkyi ja luukkua ei nyt luonnollisesti saa auki. Kahva tunnoton eli jotain poikki/irti.
    Onko olemassa jotain kikkakolmosta luukun avaukseen?
    Vai menenkö väkisin jostain ulko-/ sisäkautta läpi?

    Nimimerkillä: Koirat tahtoo ajelulle =)

  • #2
    Takapenkit nurin ja sisäkautta verhoilu irti,sievästi vääntelee,pitäs irrota.Kahvasta sakara poikki,alkuperäinen aika kallis(n.150ekeä)Liekö saa tarvikkeena?

    Comment


    • #3
      A80 avant takaluukun kahva

      Moi

      sisäkautta lähtee verhoilupaneeli irti kun ensin sisätilan lämmittimellä lämmität autoa ettei muovit hajoa.

      Luukun verhoilu muistaakseni nousee hieman ylös ja sitten vain keulan suuntaan vetämällä irti.

      Itse takaluukun kahva on törkeän monimutkainen ja hajoaa kaikissa autoissa kun pakkasella reuhtoo jäätynyttä luukkua eli takaluukun tiivisteitä kannattaisi silikoonata varalta etukäteen.

      Luukun kahvaa on sedaniin ja avanttiin A80 ja A100 melkeimpä saman näköset mutta sedanissa puuttuu joku pikkanen muovilipare joka avantissa saa yhtenäisen muovikauluksen siihen takavalojen ympäristöön. pelkästään kosmeettinen ero eli purkuosana molemmat käy.

      S2 avantissa muovilipare on punainen. -> hinta tuplautuu.

      Ebay.ssä nuo on aina talvella harvinaisia, kannattaa koittaa.

      Rautalangastakin saa tehtyä jonkinlaisen väliaikaisen patentin mutta uusi kahva korjaa lopullisesti ongelman, entistä ei juurikaan saa korjattua.

      Comment


      • #4
        Kiitos vinkeistä.
        Täytyypi ajaa auto töihin halliin lämpenemään ja sitten verhoilun kimppuun.

        Tämän yksilön luukku on ollutkin kovassa käytössä, ennen meitä lapsi/koiraperheen käytössä. Ja nyt meillä ralli jatkuu koirien kera.
        Just kesällä korjasin luukkuun meneviä johtoja n.kolmannes johdoista oli jo poikki ja lopuissa eristeet murteella.

        Comment


          #5
          Selviskö tämä? Tarvittaessa minulta löytyy ehjä kahva vm 93 keskuslukollisesta autosta- eilen irroitin sen ja kävin läpi, kaikki kolmet muovikliput ehjät, tuo murheenkryyni eli sakara kunnossa yms.

          Comment


          • #6
            Sain kahvan korjattua ja ollu käytössä jo jonkun aikaa.
            Murtuma kohtaan porasin toiseen puoliskoon 3mm reiän ja toiseen puoliskoon 2.5mm reiän ja väänsin siihen M3 kierteen. Sitten vaan reilusti kovinta lukitetta ja kiristin paketin kasaan. Isompaa ruuvia kuin M3, ei kannata laittaa. Murtumakohdassa ei liiemmälti ole materiaalia.
            Ja verhoilun kanssa ei joudu teutaroimaan ollenkaan, helposti irtoaa.

            Katotaan kauanko pysyy läjässä

            Comment


              #7
              Täällä olisi edessä samanlainen operaatio kunhan vaan itestä sen verta sais irti (ja toinen takaovi kans). Eli tuo verhoilu siis lähtee helposti ja turhaa väkivaltaa käyttämättä irti? Löytyykä mahdollisesti joltain jonkun sortin räjäytyskuvaa tai vastaavaa, kun tuo VagCat:kaan ei ole toiminu ainakaan kuukauteen.

              Comment


              • #8
                Toinen Mac Gyver ilmoittautuu.

                Alkuperäinen kirjoittaja CeKo Näytä viesti
                Sain kahvan korjattua ja ollu käytössä jo jonkun aikaa.
                Murtuma kohtaan porasin toiseen puoliskoon 3mm reiän ja toiseen puoliskoon 2.5mm reiän ja väänsin siihen M3 kierteen. Sitten vaan reilusti kovinta lukitetta ja kiristin paketin kasaan. Isompaa ruuvia kuin M3, ei kannata laittaa. Murtumakohdassa ei liiemmälti ole materiaalia.
                Ja verhoilun kanssa ei joudu teutaroimaan ollenkaan, helposti irtoaa.

                Katotaan kauanko pysyy läjässä
                Otetaanko kisa kumman patentti kestää kauemman? :D
                Itse korjaus on hieman erilainen mutta kestänyt pari kuukautta..

                Harmi kyllä en ottanut moisesta kuvaa ja vaikea sitä on ymmärrettävästi selittää, mutta palaan asiaa JOS tuo hajoaa. Tietty se ei hajoa kun on toinen jo varalla. :D
                Mutta korjaus ON mahdollinen jos vain hermoja löytyy ja kahva saatava kuntoon, suosittelen yrittämään.

                Oikea sakara oli täysin poikki, jotenka tein pianosaranasta 2kpl n.5x40mm liuskaa joidenka päihin tuli 3M jengalla reikä ja sitten sakaran molempiin päihin myös 3M jengat, siis siten että reikä lävistää sakaran ylä/alasuunnassa. Sitten Liuska pultilla kiinni ja taivutellaan sakaran muotoihin ja toisen pään reikä tehdään sakaran reijän kohdille (tsäkällä taisi osua niin ettei jäänyt väljäksi) ja kierteet myös. Toiselle puolelle sama homma ja paketti kasaan.

                Edes itse en uskonut tuon toimivuuteen koska se on aika rimpula ja pääsee liikkumaan sivusuunnassa. Mutta nyt on tärkeintä että liuskat tukee sakaraa sen käyttösuunnassa. Ja koska sivuttain tilaa ei juurikaan ole niin käytin kemiallista metallia koko sakaran sivulle ja pultteihin ja joka paikkaan, mutta liikaa ei kannata tuputtaa sillä hökötyksen gummitutin läpi saaminen on tarkka homma ja itse jouduin viilaamaan pultteja ja tököttiä pois ennen kuin osa muljahti paikoilleen. Lukkojen hienosäätö ja hyvin toimii…

                Niin ja vinkkinä se että pyyhkijää ei tarvitse irrottaa, sillä se kääntyy varsineen moottoreineen sivuun kunhan ensin irrottaa sen rungon pultit…

                Comment


                • #9
                  Täälläkin kahva on nyt poikki. Aika hankalan näköinen korjattavaksi.

                  Mulla on poikki oikea puoli, juuri siitä läpimenokumin kohdalta. Pitää katsella löytyykö jostain raadosta palikat, vai joutuuko keksimään jotain viritystä.

                  Comment

                  Working...
                  X