Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 A6 hammastangon suojakumin vaihto ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 A6 hammastangon suojakumin vaihto ?

    Eli huomasin tuollaisen pienen yllärin että molemmilta puolilta suojakumi poikki.
    Minkälainen toimenpide tuo kumin vaihto on?
    Mahdollisesti kun ottaa koko tangon irti mitä kaikkia osia voi vaihtaa uuteen?

    Tuossa on oikeen köykäänen ohjaus, onko muilla sama ominaisuus?

  • #2
    Oisko tuosta apua.

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=70341&

    Comment


    • #3
      On se vähän hankala saada irti se hammastanko sieltä varsinkin kun sulla varmaan kone ja kaikki muu konehuoneessa paikalla. Kuitenkin mahdollinen. Itellä kanssa tuo kumi rikki ja samalla päätin uusia tiivisteet tangosta sekä ohjausvaihteesta. Osat tilasin Tepon kautta. Ja tosiaan tuo toinen ketju kannattaa lukea ja samaten FAQ osiosta tuo hammastangon tiivistys vaikka ei ihan sama auto olekkaan kyseessä.

      Comment


      • #4
        No niin elikkäs kyseessä on servotronic ohjaus, ei muutakuin käyttöautolta kyseleen osia.

        Comment


        • #5
          Tepolle kiitokset osista, febi-bilstein 69,50€

          Comment


          • #6
            Hammastangon irroitusta hieman jo aloittelin... Miten olette saaneet tuolta kuskin puolelta tuon korista irti? Pitääkö siitä kulmasta purkaa kaikki pois edestä että pääsee sinne taaempaa pulttiin käsiksi?

            Edit: johdot pois edestä ja sopivalla avaimella sinne pääsi kiinni. Onneksi ei pultti ollut kireässä. Alempihan on helpompi. Saa vain miettiä että miksi ei nuo pultit voi olla toisesta suunnasta eli tuolta pyöräkotelon suunnalta...

            Nyt sitten mietityttää että tuleeko tuonne samaan kulmaan tangon taakse letkuja sellaiseen paikkaan että ne pitäisi saada irroitettua ennenkuin tuo siirtyy mihinkään? Korjausoppaan mukaan pitäisi purkaa jarrutehostin+pääsylinteri pois edestä? Olisiko jollakulla tietoa?
            Viimeksi muokannut Rusty; 12.4.2012, 21:50.

            Comment


            • #7
              Onkohan näissä, 2.5tdi r5 malleissa jo tehtaalla valmistuttuaan ollut erilaisia kokoonpanoja noiden jarrupääsylinterien/tehostimien suhteen? Jolloin hammastanko on erilailla "käsillä".

              Liitteenä pari kuvaa, "bongattu" ja oma.
              Attached Files

              Comment


                #8
                Voisin vaikka kahvista lyödä vetoa että 1. kuva on hydrauli jarruilla. Näin ollen melko varmasti auto on urs6 johon vaidettu diiseli mosa.

                Comment


                • #9
                  Audi A6 2,8 1995 hammastangon suojakumin vaihto

                  elikkäs olis hammastangon suojakumin vaihto edessä kun on molemminpuolin revennyt. ja nyt olis vinkit ja avut ja vielä tsempitkin tarpeen. eli miten käy vaihto kun on aika ahtaassa paikassa "moottorin takana". kiitokset jos joltain löytyy vinkkejä.

                  Comment


                  • #10
                    pyörän aukon suunnasta se on synnytettävä ensin ulos. tuskin edes mitenkään muuten voi kuvitella hammastangon huoltamista.

                    Comment


                      #11
                      Pelkääjän puolen raidetangon reiästä se tulee, mutta saattaa moottorimallista riippuen vaatia enemmän tai vähemmän akrobatiaa.

                      Comment


                      • #12
                        Pystyy vaihtamaan suojakumin myös ottamatta ohjausvaihdetta kokonaan irti autosta, just tein ite sen homman urS4:seen. Eli ohjausvaihde irti molemmista päistä, apukuskin puolella yksi pultti, kuskin puolella kaksi, rattiakselia ei tarvi irrottaa ohjausvaihteesta. Apukuskin puolelta molemmat hydrauliputket irti ohjausvaihteesta, muut hydrauliputket voi jättää kiinni. Raidetangot irti ohjausvaihteesta (ite otin oikean irti tolpastakin, vasenta en) ja siirtää ohjeusvaihteen apukuskinpuoleista päätä parikymmentä senttiä eteenpäin, niin vanhan kumin pystyy vetämään pois ohjausvaihteen päältä ja työntämään uuden tilalle.

                        Comment

                        Working...
                        X