Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrua perheautoon?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrua perheautoon?

    Jarrupalaa ja levyä pitäisi uusia eteen, Audi A6 Avant vm. 2007. 2.0 Turbo.

    Onko järkeä lähteä laittamaan esimerkiksi EBC RedStuffia ja EBC Turbo Groovea, jos ei aikomustakaan ole radalla ajaa? Toki auto pysähtyä saa nopeastikin jos joskus tarvetta tulee..

    Audin center finland sanoi, että original palat eteen on 200e ja levyt myös 200e (pari). Tuo EBC setti olisi ~300e..

    Mitkä palat/levyt olisivat hyvä normiskaupunkiajoon?
    Olen käsittänyt että nuo EBCt olisivat enemmän suunnattu rata-autoilijoille, onko niistä mitään haittaa normiajossa?
    Viimeksi muokannut jta; 22.9.2010, 19:32. Perustelu: Foorumilla ei käytetä allekirjoituksia, eikä tervehdyksiä

  • #2
    Zimmermanin levyt toiminut RedStuffien kanssa omassa moitteetta jo kolmisen vuotta melko normaalia ajoa.

    Brembon levyt myös yksi vaihtoehto, jos hyvät haluaa.

    Comment


    • #3
      Olen myös noita Zimmermanneja surffanut, mutta en tuohon kotteroon niitä ole löytänyt mistään.. Vanhempaan (04 tai vanhempi) kyllä löytyisi..

      Onko merkitystä onko normiajossa levyt sileät vai rei'llä/urilla?

      Comment


      • #4
        Reikäsillä pitäisi olla parempi märkäpito ja palojen pölyt ei jää vanteeseen, näin vakiokäyttöä ajatellen. Ratakäytössä tietenkin ratkaisee jäähdytys.
        Mistä olet levyjä kysellyt?

        Comment


        • #5
          Googlelta olen kysellyt ;)
          Esim slamit.netistä löytyy kyllä Zimmermann vanhempaan A6, mutta uudempaan ei ole mitään levyä tarjolla. Sama tulos on ollut myös muissa kaupoissa. Jossain valiteltiin että nuo Zimmerit menevät kieroon,
          joten en niitä ole kyllä paljoa surffannutkaan..

          Eli rei'illä siis olisi merkitystä myös normikäytössä, sitten niihin varmaan kannattaisi sijoittaa, kun uudet kuitenkin pitäisi jostain saada..

          Camskill (UK) olisi tarkoitus nuo EBC tilata, jos niihin päädyn..

          Comment


          • #6
            Joskus tuli laitettua EBC Green Stuffit Seattiin. Lopputulos se , ettei ekalla jarrutuksella ollut jarruja lainkaan ja märällä tilanne oli vielä pahempi. Nuo " erikoispalat" siis yleensä vaativat kovemmat lämmöt toimiakseen

            Comment


              #7
              palojen pölyt ei jää vanteeseen
              No tuota, kyllä jää. Ja reikänen syö palaakin enemmän kuin sileä. btdt.

              Comment


                #8
                EBC:n palat eivät todellakaan tarvitse minkäänlaista lämmittämistä. Ei edes YellowStuffit. BlueStuff ei ota eka jarrutuksella jos pihasta kylmänä lähtee ja pitäis heti saada auto paniikkijarrutuksella pysähtyyn. Nekin pelaa jo pienen ajon jälkeen kun pala on lämmennyt.
                Uritettu levy olisi paras keston kannalta. Ei halkeile samallatavalla kuin reijitetyt levyt. Urat ja reijät hiukan puhdistaa palaa joten ne sitä silloin kuluttavatkin nopeammin.

                Comment


                • #9
                  Kuinka paljon enemmän uritetut/reitetyt levyt kuluttava paloja?
                  5, 10, 25, 50%? Jotain käsitystä?

                  Onko niistä urista/rei'stä niin paljon hyötyä, että sellaiseen kannattaa sijoittaa?
                  Nuo EBC levyt olisivat rei'tetyt ja uritetut. Reiät ei ole läpiporattuja, eivätkä siis kai niin paljon heikennä rakennetta kuin läpiporatut...
                  http://www.camskill.co.uk/smsimg/897...-main--897.jpg

                  Comment


                    #10
                    Todellakin läpiporatut vasta heikentävät sitä levynkestoa. Ja sileillä levyillä pärjää sillä autothjan tulevat tehtaakta sileillä levyillä. Poislukien tietyt mallit.
                    Kunnon palat kannattaa ainakin hommata. Niihin paloihin se jarrutusteho ensimmäisenä noissa kaatuu.
                    EBC redstuff tai jos saatavana YellowStuff niin noita kannattaa EBC:ltä katsoa. Itse toivottavasti pääsen kohta vertaamaan Ferodon DS2500 ja EBC:n Yellowstuffien jarrutusteho eroa. Ja onko sitä edes. EBC:ltä ajattelin seuraavaksi hommata omaani jopa nuo Bluestuffit.

                    Comment


                    • #11
                      Itse ajattelin kolopalloon laittaa Brembon levyt ja Hawkin palat. Hawkeja ainakin jenkkilaudoilla mainostavat ja pitävät arvossaan, vaan niinhän nuo tuntuu hehkuttavan suunnilleen kaikkia uutuuksiakin kunnes joku uskaltaa sanoa, että ko. tuote on aivan täyttä kuraa.

                      Kokeilemalla tuo kuitenkin selviää. Greenstuffeja en enää laita. Kuluvat todella nopeasti ja jarrutusteho on melko vaatimaton.

                      Comment


                        #12
                        tokkopa EBC:n luettelot edes tarjoaisivat A6;sen kokoiselle lossille "normipalaksi" greenstuffeja (tuntuu olevan enempi jenkeille suunnattu ulkonäköpala ;)). Yellowstuffit toimii normiajossa a-ok, lisäksi kestävät toistuvan jarrutuksen uskomattomasti. Oli aikamoinen työ saada urssin alla lämmöt nousemaan riittävästi, että sai sisäänajon aloituksen tehtyä.

                        Comment


                        • #13
                          EBC luettelot tarjoavat tuolle vain RedStuffia.

                          Jos nuo EBCt (RedStuff & Turbo Groove/Standard levyt) tulevat alle, niin tarvitaanko niille jotain erityistä "sisäänajoa"?

                          Tuleeko tuo kottero olemaan hengenvaarallinen kaupunkiajossa aamuisin kylmässä säässä, vai onko kysymys enemmänkin siitä, että ihan kaikkia tehoja ei saa jarruista ulos ennenkuin tuo sisäänajo on suoritettu? ;)
                          Pitääkö jotain erityisiä toimenpiteitä tehdä sisäänajon aikana?

                          Comment


                            #14
                            Tuon ikäisessä autossa on ABS:ssä ymmärtääkseni kuivaustoiminto, eli reijitetyn tai uritetun levyn tuoma etu märkäpidossa on olematon.

                            Alkuperäinen kirjoittaja Conrad Näytä viesti
                            Onko järkeä lähteä laittamaan esimerkiksi EBC RedStuffia ja EBC Turbo Groovea, jos ei aikomustakaan ole radalla ajaa? Toki auto pysähtyä saa nopeastikin jos joskus tarvetta tulee..
                            Tylsä vastaus alkuperäiseen kysymykseen: ei ole. Hanki orkkisosat jostain mahdollisimman halvalla ja vaihda itse, jos haluat säästää rahaa. Normikäyttöön se paras ja toimivin vaihtoehto. Vähänkään sporttisempi jarrupala on herkkä kitisemään, etenkin jos käyttö ei ole riittävän sporttista.

                            Comment


                              #15
                              Alkuvinkumisen jälkeen (lue. sisäänajo) EBC:n redstuffit ainakin itelläni toimii alusta asti ihan hyvin. Ei niitä lämmitellä tartte :D

                              Comment


                              • #16
                                Tuossa autossa tosiaan pitäisi olla tuo jarrujen kuivaustoiminto.
                                Miten tuo mahtaa toimia? Autossa on myös sateentunnistin, ja usein tuo pyyhkijä
                                on "automaatti" asennossa ja pyyhkäsee jos alkaa satelemaan.
                                Onko tuo ESP samalla siis hinkannut nuo palat loppuun kun pyyhkijät ovat olleet jatkuvasti päällä? ;)

                                Hankalaksi tämä nyt menee;
                                Original osat suomesta 370e
                                Original (vai onko sittenkään) osat saksasta 330e
                                EBC RedStuff + EBC Turbo Groove 274e
                                EBC RedStuff + EBC Standard Discs 237e

                                Se ei kovin kivaa olisi jos ne kitisevät myös sisäänajon jälkeen...
                                Viimeksi muokannut Conrad; 23.9.2010, 12:26.

                                Comment


                                  #17
                                  Mulla ei oo Redstuffit kitissyt mielestäni lainkaan. Ekoissa jarrutuksissa kylmiltään lähdettyä ottaa sen verran ronskisti kiinni, että ABS:t rutisee, mutta parin kerran jälkeen toimii pehmeämmin ja jarruttaakin paremmin. Noiden palojen kaverina on orkkislevyt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pitääkö jotain erityisiä toimenpiteitä tehdä sisäänajon aikana?
                                    EBC:n paloissa on ainakin sellainen ruskea "sisäänajopinta" eli ei tarvitse ihmeempiä sisäänajoja suorittaa paloille.

                                    Comment


                                      #19
                                      Onko niistä urista/rei'stä niin paljon hyötyä, että sellaiseen kannattaa sijoittaa?
                                      Ei ole urista/rei'istä mitään hyötyä normiajossa, enempi vaan haittaa. Unohda ne samantien ja hanki sileät levyt. Orkkislevyt on lisäksi siitä kivat, ettei niiden keskiöt ruostu niin kurjan näköiseksi talven suolakeleissä ajellessa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        En tiedä miksi reikäzimmermanit menevät kieroon ja halkeilee joillain? Itsellä reikälevyt ja RedStuffit jo kolme vuotta urssissa alla. Halkeamia ei ole ja suorat on. Olisiko näissäkin sitten maanantai kappaleita, vai laatu huonontunut?

                                        En tarkoittanut, etteikö reikälevyt ja RedStuffit pölyttäisi vanteita ollenkaan, vaan vähemmän kuin orkkikset. Reikälevyjen palojen kulutukseen en ota kantaa. Omilla ajettu 60 000 km. ja vielä on pintaa jäljellä hyvin.

                                        Varaosaliikkeistä saa tilaamalla jo -07 vuotiseen Audiin esim. Brembon sileitä levyjä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Pölyttäminen johtuu yksinomaan paloista. Levyllä siihen ei ole vaikutusta paitsi reikälevy edesauttaa kuluttamalla palaa nopeammin. Tangentin suuntaan se pöly sieltä joka tapauksessa poistuu eli vanteeseen. Toiset palat vaan pölyttää paljon vähemmän kuin toiset.

                                          Ei nuo "sportti"palat minustakaan mitenkään erityisen huono/äänekäs vaihtoehto ole, omassa ysikympissä on edessä nyt Ferodon DS2500-sarjalaiset ja aivan toimii kuin orkkispala. Mitään maagista pitoeroakaan en tosin ole orkkispalaan nähden ollut huomaavinani, mutta kuluu ainakin reikälevyn kanssa paljon hitaammin. Reikälevyt kannattaa arkiajelussa unohtaa, niistä on hyötyä vasta kun ajetaan radalla aggressiivisesti, ts. maksimijarrutuksia useita peräkkäin. Itsekin ajattelin jopa tuohon harrasteautoon laittaa reiättömät seuraavaksi. Nykyiset levyt tuli laitettua reiälliset kun hintaeroa oli reiättömiin 5e.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Katsoin tuolta slamitin sivuilta, että tähän omaan kärryyn (a6 c5 1.8t -02) saisi kahta eri kokoista zimmermannin etujarrulevyä, 288x25mm & 320x30mm.

                                            Tuo pienempihän on taitaa olla alkuperäisen levyn kokoinen, eli kysymys on, mahtuuko noi suuremmat levyt pyörimään normi rengastuksella? Ja käykö tuo vanha satula myös isompaan levyyn?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Sanokaa jos olen väärässä, mutta 320x30mm ei pitäisi mennä satulaan. 312x25mm menee kyllä samalle satulalle...olisiko Slamitin sivuille tullut pikku bugi.

                                              Comment


                                                #24
                                                http://www.speed-autoteile.fi/index.php?p=a4-a6 Taitaa olla C5:een samat osat (?) kuin B6 jos haluaa etujarruja suurennella.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  c5 korissa 320/321x30mm jarru on 2.7bit ja v8(?) koneessa ja on ilmeisesti täysin samat ku b5 korin s4:n.
                                                  Niin ja ei slamitin sivuilla kyllä lue mitään, että olisi 1.8t:hen jotain palaa. Eiköhän siel ne perus 288x25 laikat ole.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    ~320mm laikat on myös C5 korimallin V6 2.8:ssa, allekirjoittaneella ainakin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      jos 321x30 levyt niin ite tilasin perus brembot ässään.
                                                      http://www.apmotorstore.co.uk/servic...ake-discs.html

                                                      Kriteerinä oli jäähdytysrivasto sisäpuolelta ja umpilevyt. Radalla tulee ajeltua niin jäähdytyskin pelaa ja kuluu tasasemmin eikä halkeille. Satuloina tosin brembon 4mäntäset kisapaloilla, _kitisee_ ja pitoa on tarjolla parin jarrutuksen jälkeen reippaasti(eikä hyydy vaikka säälittä rääkänny tarkotuksella)..

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                                                        ~320mm laikat on myös C5 korimallin V6 2.8:ssa, allekirjoittaneella ainakin.
                                                        Ettei olis 312mm?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Niinpä toi etkakin väittää, no hyvinpähän oon mitannu :D

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            No mut sähä sanoitki noin mitan vaan :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X