Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemus Weitecin jousista.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kokemus Weitecin jousista.

    Taas opin kantapään kautta että hyvää ei saa halvalla,saatuani vieterit alle niin muuten ok edessä mutta vänkärin puoli muutaman sentin ylempänä......takapäässä renkaat menee syvälle kaarien sisään eli lopputulos oli pahempi kun vanhoilla jousilla joilla makas vähän takakenossa mutta ei pohja raapinut joka töyssyssä maata.Autona siis 80 Avant Quattro 2.6 ja jouset piti madaltaa
    -30mm.Tarkoitus olisi saada aikaiseksi tämä kyseinen madallus ja pirssi suoraan eli jos oikein olen ymmärtänyt(selailtuani foorumia)niin H&R olisi ehkä ok vieterit tähänkin laitteeseen?
    Iskarit olisi tarkoitus pitää vakioina.......edessä näytti oleva Sachs(ok?) ja takana monroe jotka varmaan saa heittä järveen...?

  • #2
    Vaihda takaiskarit ehdottomasti mikäli ovat sensatracit.

    Comment


      #3
      itsellä Weitechistä pelkkää hyvää sanottavaa, olivat mk2 golffissa(ultra gt -60 sarja)
      Osa kehuu niitä hyviksi ja toiset haukkuu ihan maihin, tiedä sitten onko laatueroja vai mitä ihmettä :)

      e: oho tulihan repästyä vanha esiin :D

      Comment


      • #4
        Minulla oli edellisessä autossa (Vectrassa) Weitecin alustasarja ja se oli kyllä hintaansa nähden mainio (450?). Hyvin toimi ja madalsi niin kuin piti. Harkitsen Audiinkin sellaisen ostoa.

        Comment


        • #5
          Itellä oli kans edellisessä pirssissä Weitecin Ultra GT -40mm alustasarja. Ei valittamista.
          Maksoi muistaakseni 395 euroa ja Eibachin jouset pelkästään olis ollut sen 350 euroa...
          Olen kans nykyiseen autoon ajatellut Weitecin alustasarjaa huokean hinnan takia...
          Tietenkin jos rahaa olis niin Koni+Eibach.

          Comment


            #6
            mullakii oli entisessä autossa weitecin ultra gt -60mm alustasarja ja ei valittamista ollut, tosin tässäkii tapuksessa merkki oli opel.... :)

            Comment


            • #7
              Kaverin asconasta katkesi Weitin sarjasta iskarin kesken ajon 10km/h vauhdissa.

              Comment


              • #8
                Pelonsekaisin tuntein luen tätä topiccia....

                Nimimerkki: Weitecit varastossa..

                Comment


                • #9
                  Minullakin kaipaisi lotja hieman tuhdimpaa iskaria ja/tai jousta.. Eläissäni en ole jenkkiä ajanut, mutta voisin kuvitella, että seitsenmetrinen caprice vois käyttäytyä juuri näin laivamaisesti kuin tämä. Vähänkin kovempaa ajettaessa loivemmat montut tuntuu irrotavan rakkineen tyystin irti tiestä, ei hyvä ollenkaan. Kuin ajaisi pelkillä jousilla.

                  Tiedä sitten johtuuko pelkästään jommasta kummasta päästä, mutta välillä melkein pohjaa.

                  Iskaritesteri näytti kyllä eteen 70% ja taakse 45%, mutta ei niihin taida olla luottamista..?

                  Mitkähän nuissa on vakioiskareina? Ei varmaan järkevää hommata VAG-tiskiltä samanlaisia, jos sais (reilusti) alle tonnilla paremmat töyssynsyöjät. Onko esim. konin säädettäviä tai tavallisia saatavissa tuollaiseen budjettiin?

                  Vaihdetaanko <-ko. autoon pelkkä patruuna vai koko tolppa?

                  Entä kannattaako jouset vaihtaa samalla? Jäykkyyttä nyt en välttämättä kaipaa, hillitympää käytöstä enempi.

                  Muita vaihtoehtoja, bilsteiniltä en oikein löytänyt kataloogia mikä tuntis tän mallin, varmaan silmät puuta.

                  Comment


                  • #10
                    Orkkis on Boge eli Boge/Sachs (samaa firmaa).

                    Iskaritesti on ihan pelle jopa leimainssienkin mielestä. Se ei kerro mitään. Itselläni on kuulemma uutta vastaavat arvot. Ilmaiseksi saadut loppuun ajetut iskarit...

                    Laita jotkin sportti-iskarit jos tuhdimmaksi haluat.

                    katalog.bilstein.de - ei tosin näytä olevan kuin normaalia B4 etuiskaria tarjolla sinulle.

                    Konia tarjotaan 86-2066Sport eteen ja 8210-1160Sport taakse.

                    Jousia ei kannata vaihtaa ellei ne ole väsyneet. Tietysti esim tehtaan 20mm sporttialustan jouset voisi olla ihan ok vaihtoehto ellei niitä jo ole alla?

                    Pelkkä patruuna, paitsi B4:ssä taitaa takana olla iskari erillään.

                    E: pannaan vielä nuo tehdasalustan jousien numerot niin ei liene enää paljon lisättävää :)

                    8A0 411 105 AG eteen
                    8A0 411 105 AH eteen ilmastoidut
                    8A0 511 115 CH v6 avant taka

                    Comment


                    • #11
                      Onko kukaan sovittanu noita Weitecin tuotteita lötköön? Paljo on todellinen tiputus?

                      Comment


                      • #12
                        Kiitti porkkis.. Noi konit näytti olevan luokkaa parsataa/kpl, ihan varmaan hintansa väärti, mutta vähän ehkä liikaa.

                        Auto tuntuu hieman matalalta ainakin sokoksen katolle mentäessä-> skraap! Ja noita vastaavia kun on tullut kyyläiltyä, niin muut näyttää korkeammilta. Tosin nyt on 195/55 -renkaat kun pitäis olla 65-sarjaa. Tiedä sitten onko pätkemmät jouset.

                        Tarvii tehdä kartoitusta muista pumpuista jahka saa jakopään kuntoon.

                        Comment


                        • #13
                          Koneja kannattaa kysyä Tallinnasta. Itse aikoinaan selvittelin itselle niin suomesta koni-sarja ässään olisi ollut noin 750e ja Tallinnasta 500. Lienee jo alle kipukynnyksen jos kunnon pumppuja haluaa?

                          EDIT: Taitaakin nuo B4Q takakepit olla sen verran eksoottiset että ei ihan halvalla irtoa.

                          Comment


                            #14
                            En suosittele weitecin jousia ainaskaa 80 q avanttiin! madallus piti olla n.40 mm niin auto tippu ihan tonttiin. Etujouset nyt olis vielä jotenkuten välttäny mut takapää ei.

                            Kohta olis myytävänä kyseiset jouset ;) ;)

                            Comment


                            • #15
                              En suosittele minäkään. 40/40 alla ja peräsuoli hipoo asfalttia.

                              Tilasin Cobran 40/30, millaiset lie? Ainakin kalliimmat ja viiden vuoden takuulla.

                              Comment


                              • #16
                                25mm pudottavat Weitecit alla. Pudottivat kuten pitikin ja progressiivisina eivät ole pintakovat vaikka ovatkin jämäkät.

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla oli joskus Ventossa weitecin 40mm jouset ja Boget. Mutka/mukavuus- suhteeltaan ihan ok ajettavat hintaisekseen. Ne oli alla alle vuoden, kunnes tuli korkeussäädettävä. Sit löytyi huomattavasti maanläheisempi asento ja pystyi ajamaan mutkaan niin lujaa ettei enää tahtonut penkissä pysyä :)

                                  Ulkonäöllisesti suunnilleen kaikki autot menee mun mielestä pilalle jollain tasasesti madaltavalla sarjalla koska etukaari on isompi ja tulee keuliva ilme. Sit on hyvä kun kaaret on molemmista päistä yhtä kaukana(tai lähellä) kumeksesta, ja helmalinja on hieman etunojassa.

                                  Nykyään ei enää kiinnosta vetää käyttistä ihan tonttiin (epämukavaa ja hankalaa liikkumista), mutta kieltämättä on käynyt mielessä että josko laittais lötköön jonkun vähän sporttisemman alustan. Vauhdikkaammassa menossa tuntuu huojuvan hieman liikaa, toisaalta taas normaali rauhallinen lipuminen on ylellisen mukavaa.
                                  Ainakaan 200 20V quattron kohdalla ei voi puhua liiallsiesta tarjonnasta jousi/iskarilinjalla. H&R:ltä näyttäis saavan jousia, ja siihen se sit taitaakin jäädä. Ellei sitten 100:sen quattron typ44 tai C4 alusta ole vaihtokelpoinen?
                                  Paikallisella varaosatiskillä hauskuutin itseäni monroen iskarien hinnoilla: eteen maltilliset 250eur/pari ja taakse 435eur/pari!
                                  Sachs/Boge linjalta löytyisi kaasuvaimenninta eteen 165/pari ja taakse 235/pari...

                                  Comment


                                  • #18
                                    OT aasinsillalla edellisestä

                                    Eli Ronihan taisi juuri laittaa 200-20v alle h&r jouset eikä kyllä ainakaan kuvissa näyttänyt mitenkään epäkäynännöllisen matalalta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Juhannuksen jälkeen laitettiin omaan ässään Weitecin sarja LMS:llä.
                                      Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ulkonäkö ei hirveästi muuttunut (madallus 35mm), mutta ajo-ominaisuudet sitäkin enemmän. Ei kivireki vaan sopivasti jämäkkä.

                                      Rolle kyllä vähän varoitteli, että kai se laatu jollain tavalla hinnassa näkyy. Vielä ei ole (ainakaan negatiivisessa mielessä) näkynyt, mutta voihan se olla, että jo seuraavalla startilla on iskari kaput (toivottavasti kuitenkin ei).
                                      Toistaiseksi kuitenkin vielä ajellaan suu leveästi messingillä (voi tietysti johtua siitäkin, ettei paremmasta vaan tiedä).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vedetäämpä vanha haava auki oikein kunnolla.

                                        Profiilin kulkineessa olis alusta päivityksen kunnossa.
                                        Etuveto kyseessä ja ainakaan tällä hetkellä ei vanteina ole alkuperäisiä 15" kummempia.

                                        Meneekö -40mm jousilla liian matalaksi? Alla on tällä hetkellä jotkut madaltavat jouset (varmaan jotain 30mm hujakoilla) mut kieltämättä vois hieman tippua vielä.

                                        Ehdotuksia ottaisin vastaan hyvistä sarjoista tuohon kärryyn, ei kuitenkaan mitään puolen auton hintaisia... :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
                                          Iskaritesti on ihan pelle jopa leimainssienkin mielestä. Se ei kerro mitään. Itselläni on kuulemma uutta vastaavat arvot. Ilmaiseksi saadut loppuun ajetut iskarit...
                                          OT, mutta tosiaan iskaritestit ovat 90%:sti huuhaata. Toissa keväänä katsastin kuplaa madallusakselilla, kiiressä olin nakannut vakioiskarit alle ja konttorille. Rytkytyskoneessa etuakseli ja katsastusinssi kehui että arvot on ihan tasan, hyvät iskarit. Myöhemmin nosturilla tuli sanomista koska iskarit olivat liian pitkät ja keula makasi pohjaanlyöntikumien varassa :) Oli ilmeisen tasalaatuiset pohjaanlyöntikumit...

                                          Comment


                                            #22
                                            Kokemusta löytyy

                                            Aikaisempaan T4 volleen laitoin Weitecin jouset. Jouset vaativat "kumirinkulaa" ympärilleen ylä- ja alaosaan jotta ei "kolisisi" pienissä töyssyissä. Muuten ihan ok 150? jousiksi...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Rauman liikkeiden ja kyselyn perusteella taitaa painottua hankinta tuohon Weitecin sarjaan Ultra GT.
                                              Hinnaksi omaan korvaan kohtuullisen kuuloiset 340? ja hintaero KW:n sarjaan on kuitenkin sen verran, ettei oma takapuolituntuma eroa huomaa.

                                              Sarjahan on -40mm madaltava, mutta katsotaan miltä tulee näyttämään. Yritetään saada vielä kesän aikana vanteetkin autoon.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ite tuossa viikko takaperin ruuvasin B4 tdi avantin alle weitecit 40/40, ja kyllä ihan tyytyväinen olen! Ainut mikä itellä pistää vähän silmään on että perä näyttäisi olevan n.1cm alempana entä keula jonka jo melkein arvasin ennen vaihtoa.Samalla vaihtui iskarit,merkkiä/mallia Sachs super touring,noita vaan en kyllä henk.koht suosittelisi kenellekkään! Olivat uutena melkeinpä samanlaiset pumput mitä entiset iskarit! Edelliseen audiin kun laitto boget niin olivat aivan eri luokkaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  mites ku vaihtaa uuen alustan ni pitääkö käyttää auto kulmien mittauksessa? oon nimittäin aatellu itelleniki tota weitecin alustaa ku ei ollu pahan hintanen..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllähän ne pyöränkulmat olis hyvä käydä tarkistuttamassa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      olisi mukavaa kun kaikki palautteen antajat ilmoittaisivat että onko vaihtoon menneet ainoastaan jouset vai myös iskarit.

                                                      Madallusjouset = jouset
                                                      Alustasarja = iskarit & jouset (tässä osat myydään yhtenä pakettina ja niiden on tarkoitus toimia keskenään optimaalisesti)

                                                      vähän tämä pelkoa perseessä herättää kun Weitec Ultra GT matkalla omaan beevitskuun. Taidan poissulkea tuon perseen laahaus mahdollisuuden valmiiksi laittamalla sokan yläasentoon noista iskareista.

                                                      ps. vaikuttaa siltä että weitecillä on suuria laatueroja noissa seteissään. itsellä aikasempaa huonoa kokemusta pelkistä jousista mutta tosin auto oli japanilaínen

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        [LEFT]Ainakin Weitecin iskareissa oli ennen AL-KO:n stanssaukset.
                                                        [/LEFT]

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No niin, nyt on Weitecin sarja tallissa ja lauantaina todennäköisesti saadaan alle. Katsotaan miltä näyttää, jos viittis kuvia heittää.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            onko kukaan asentanut 80 B4:seen tuollaista alustasarjaa? voisi vähän kertoa että millanen homma on ja miten onnistuu helpoiten?

                                                            Comment

                                                            Working...