Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajovaloautomatiikka pois A4

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ajovaloautomatiikka pois A4

Tervehdys vaan kaikille.

Eli ongelmana on, että miten A4 B6 vm -02 audista saa ajovaloautomatiikan pois? Olen katkaissut TFL-pinniin menevän johdon, mutta sillä ei ollut asiaan mitään vaikutusta. Pitäisikö tuo jotenkin ohjelmoida VAG-COMilla pois, vai saako automatiikan poistettua johtoja napsimalla?

Jotain luin, että VAG-COMilla kun vaihtaa maa-asetuksista Pohjoismaat pois, niin tuon automatiikan pitäisi poistua(?) Pitäs vaan olla suht'koht varmaa tietoa, kun pitäs tuo VAG-COM tilata jostain netin syövereistä.

Muuten en koko hommaa tekisi, mutta katsastusmies ei tykännyt, kun xenonit ja päiväajovalot palo yhtä aikaa :D Itse laitoin herätten vain pitkille, ettei silloin palaisi nuo päiväajovalot. Toisaalta parkit päällä olen ajanutkin, mutta olisi hyvä saada päiväajovalot toimimaan vain 0-asennossa.

Mutta kiitos jo etukäteen!

A4 B6 on kahdella erilaisella toteutuksella. Köyhän miehen versiossa (lowline-sähköt) valoja ohjataan pääosin kytkinten ja/tai releiden kautta suoraan, enkä ole varma voiko koodaamalla vaikuttaa valoihin. Näitä ei Suomeen uutena ole käsittääkseni tuotu, tunnistaa siitä että ei ole FIS-näyttöä tai ajovalon pesureita muistaakseni.

Highline-sähköissä kaikki menee central electronics boksin kautta. Ajovalot voi koodata (esim. VCDS=VAG-COM avulla). En muista vaihtoehtoja ulkoa, mutta 0-asennossa päiväajovalojen käyttö niin että takavalot palavat ei onnistune. Johtoja napsimalla saa korkeintaan harmeja aikaiseksi.

Comment

Pitää laittaa tuo johto takaisin TFL-pinniin, kun ei vaikuta asiaan millään lailla. Itselläni ei ole FISiä, mutta ajovalonpesurit löytyy. Näyttäisi siltä, että joutuu koodailemaan nuo valot pois.

Comment

Halvimmalla pääset kun selvität olisiko jollain lähiseudulla testeriä (esim. VDCS) jolla tuon saisi koodailtua pois, tuollainen lista löytyy esim. ACF-jäsenosiosta (vink vink). Toki jonkinlainen testeri/vikakoodien lukulaite on hemmetin kätevä omistaakin...

Comment

Working...
        X