Noin viikko sitten syttyi kesken ajon mittaristoon keltainen valo jossa musta ympyrä jonka molemmilla puolilla kahdet sulkuja muistuttavat kaaret.
Manuaalin mukaan etujarrut ovat lopussa (palat?). Nyt valo syttyy noin 10 sek. päästä auton käynnistyttyä.
Nyt myös sen lisäksi syttyy äänen kera (kolme piippausta ja valo vilkkuu nelisen kertaa ja sammuu) nyt mittaristoon myös punainen valo jossa huutomerkki.
Punainen valo syttyy joka kerta kun kiihdyttää, ja sammuu sitten neljä kertaa vilkuttuaan.
Eli onko palat (vain etu?) nyt sitten loppu, entä onko myös jarrunestettä liian vähän? Yritin tarkastaa jarrunesteen määrän,
mutta on niin kiero systeemi säiliössä että en saa korkin alla olevaa "suodatinta" irti millään. Säiliön sivusta ei pysty katsomaan jarrunesteen tasoa koska säiliö on upotettu kivasti sellasen muovihässäkän sisään (jossa akkukin on). Lisäksi säiliön reunalla on jonkinlainen "lippa" joka myös estää näkyvyyttä.
Säiliön päällä on normi-korkin lisäksi jokin pikkanen keltainen korkki. Mikä tämän pienen korkin virka on? Miten suodattimen saa irrotettua jarrunestesäiliön korkin alta. Suodattimen pohjassa on joku pieni "muovitappi" jota kun painaa niin säiliön sisäpuolella (säiliön kannessa) jokin "muovirima" liikkuu, mutta ei kuitenkaan vapauta suodatinta jotta sen saisi irti.
Sammuvatko kyseiset varoitusvalot itsestään kun palat on vaihdettu ja jarrunestettä on tarpeeksi, vai pitääkö valot kuitata "hoidetuiksi"?
Toivottavasti joku ymmärsi jotain tästä esseestä :)
Manuaalin mukaan etujarrut ovat lopussa (palat?). Nyt valo syttyy noin 10 sek. päästä auton käynnistyttyä.
Nyt myös sen lisäksi syttyy äänen kera (kolme piippausta ja valo vilkkuu nelisen kertaa ja sammuu) nyt mittaristoon myös punainen valo jossa huutomerkki.
Punainen valo syttyy joka kerta kun kiihdyttää, ja sammuu sitten neljä kertaa vilkuttuaan.
Eli onko palat (vain etu?) nyt sitten loppu, entä onko myös jarrunestettä liian vähän? Yritin tarkastaa jarrunesteen määrän,
mutta on niin kiero systeemi säiliössä että en saa korkin alla olevaa "suodatinta" irti millään. Säiliön sivusta ei pysty katsomaan jarrunesteen tasoa koska säiliö on upotettu kivasti sellasen muovihässäkän sisään (jossa akkukin on). Lisäksi säiliön reunalla on jonkinlainen "lippa" joka myös estää näkyvyyttä.
Säiliön päällä on normi-korkin lisäksi jokin pikkanen keltainen korkki. Mikä tämän pienen korkin virka on? Miten suodattimen saa irrotettua jarrunestesäiliön korkin alta. Suodattimen pohjassa on joku pieni "muovitappi" jota kun painaa niin säiliön sisäpuolella (säiliön kannessa) jokin "muovirima" liikkuu, mutta ei kuitenkaan vapauta suodatinta jotta sen saisi irti.
Sammuvatko kyseiset varoitusvalot itsestään kun palat on vaihdettu ja jarrunestettä on tarpeeksi, vai pitääkö valot kuitata "hoidetuiksi"?
Toivottavasti joku ymmärsi jotain tästä esseestä :)
Comment