Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon ongelma, B6 -03

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenon ongelma, B6 -03

    Terve

    Oikean puoleinen lähivaloxenon kuoli ja vaihdoin uuden tilalle, valo ei syttynytkään palamaan (testasin 2 uutta). Hetken kuluttua syttyi korkeussäädön vika valo palamaan.

    Rosstech:
    Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl
    Part No: 8E0 907 279 E
    Component: int. Lastmodul NDL 0305
    Coding: 00012
    Shop #: WSC 63351
    1 Faults Found:


    00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31)
    57-00 - Electric Circuit Failure

    Address 55: Xenon Range Labels: 4Z7-907-357.lbl
    Part No: 4Z7 907 357
    Component: dynamische LWR D09
    Coding: 00060
    Shop #: WSC 63351
    1 Fault Found:
    00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78)
    31-00 - Open or Short to Ground


    Olisko ehdotuksia? Missähän xenonien sulakket ovat, en pikaisesti löytänyt. Sulakerasiassa oli vaan tyhjät paikat käsisäätöisten halogenien kohdalla. Tosin kyllä turbo vaihdettin korjaamolla viime viikolla että oliskohan joku piuha irronnut työn tiimellyksessä.

  • #2
    0776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78)
    31-00 - Open or Short to Ground

    Tuo taitaa olla anturi etupäässä vai? Onko näillä yhteyttä valon sammumiseen? Kun nyt ei oikeen ymrää.

    Comment


      #3
      Itse valon sammumisen syyksi veikkaisin kuollutta ballastia. Voihan "electric circuit failure" muustakin johtua, mutta oireet sopisivat ballastin hajoamiseen, varsinkin jos valo pimeni täysin yhtäkkiä. Niistä on kirjoiteltu foorumilla juurikin kyseiseen automalliin liittyen - marmoritiskillä hinta on hävytön, mutta muualta saanee halvemmalla. En muista ketjua, mutta haulla löytynee.

      Jälkimmäiseen vikakoodiin liittyen: Oletko jossain vaiheessa laittanut virrat päälle autoon niin että jomman kumman umpion piuha on irti? Se ainakin aiheuttaa vikakoodeja. Tai sitten on vikaa automaattisessa korkeudensäädössä. Samoin tietysti korkeudensäädön sensorissa voi olla kosketushäiriö, käytetty irti tjsp. Nollaa vikakoodit ja katso uusiutuuko. Jos ei, tuskin kannattaa huolestua.

      Comment


      • #4
        Olen nollanut koodit ne uusiutuvat heti, xenon polttimon koodi heti ja korkeussädön parin kilsan sisällä ja samalla varoitusvalo syttyy ruudussa. Miten ballastien kanssa on kannattako uusia pareina eli onko toinenki loppusuoralla?

        Pitääpi irrotta umpiot taas ja testata vaihtaa ballastia ja ehkä puhdistaa kaikki piuhat ja katsoa että ovat kunnolla kiinni. Voishan sitä levelsensoriakin yritä vähän näplätä ja nykiä...
        Viimeksi muokannut NikkeH; 25.5.2010, 15:37. Perustelu: Lisää

        Comment


        • #5
          Molemmat kannattaa uusia samoihin aikoihin, oma auto seisoi viikon kun molemmat oli rikki ja ensimmäisen tilauksessa oli joku kämmi. Edellistalvena saatavuus oli huonoa, mutta nyt varmaan parempaa ja hinnatkin ilmeisesti tulleet alas. Haulla lisää tietoa.

          Comment


          • #6
            Jaahans, lainataan hieman topiccia. Oma autoni alkoi herjaamaan "left headlight tilted", samalla xenoni sammuu. Tätä jatkuu hetken, kunnes polttimon varoitusvalo syttyy ja valo ei enää pala.
            En oikein usko, että vika olisi polttimossa, koska se syttyy aina uudestaan kun seuraavan kerran starttaa auton. Oliskohan tässäkin kyseessä ballisti vika vai kenties vain joku kosketushäiriö?
            ps. Mistähän noita ballasteja kannatta kysellä jos kyseessä on ballisti vika?

            pss. Onko tuossa D1S polttimossa (joka on omassa autossani) samassa paketissa ballast ja polttimo? Näyttäisi olevan Philipsin paketti meronetissä 50 euroa?
            Viimeksi muokannut leecher; 26.5.2010, 11:59.

            Comment


            • #7
              Kysy jstuningilta polttimoita, saanet halvemmalla. Vaihda molemmat kerralla niin ei värisävy ole eri.

              Comment


                #8
                1 pari löytyy multa enään noit D1S polttimoita. Tais olla vielä 4300K arvolla.
                Tilaan kyllä tässä lisää noitakin.

                Comment


                • #9
                  Kävin käyttöautolla kysymässä piruuttani hintaa 573ege kpl... Melko hassua

                  Comment


                  • #10
                    Marmorilla oli -09 420,- kpl jos en aivan väärin muista. Tämä siis Lpr:ssa. Ihanan kallista kun laittoi molemmat uusiks, eikä silloin tietoa että niitä saa edullisemminkin jostain :s

                    T:Oppirahat maksettu

                    Comment


                    • #11
                      Pienellä surffailulla löytyi:VALEO OEM HID XENON BALLAST AUDI A4 S4 D2S D1S LAD5GL

                      Suomesta 209,00 €

                      Jenkkilästä US $129.97 -178.99+ lähetyskulut, tulli ja alvi
                      Saksassa EUR 134,67 € + lähetyskulut
                      Myykö joku muu suomessa josta olette kuulleet, kenties joku foorumilainen?

                      Comment


                      • #12
                        Olenko ymmärtänyt nyt oikein? Itselläni on omassa kulkineessa D1S polttimot, joissa on käsittääkseni kiinteä ballast samassa paketissa. Meronetistä löytyy tällainen http://www.meronet.com/catalog/produ...products_id=29 Eikös tuossa ole kaikki tarvittava, jos ballasti kiukuttelee eli polttimo syttyy ja sammuu sekä herjaa left headlight tilted? Hintaa vai 55 ekee.

                        Comment


                          #13
                          Nyt menee vähän termit sekaisin. D1S ja D2S polttimoiden ero on se, että D1S:ssä sytytin on polttimon yhteydessä, ja D2S:n tapauksessa sytytin on ballastin yhteydessä. Molemmat vaativat ballastin. Ja tärkeää on huomata, että ballast tai ballast+sytytin yksikkö on erilainen riippuen polttimotyypistä.

                          A4 B6 on tarjottu sekä D2S että D1S tyyppisillä polttimolla varustettuja xenonvaloja. Näistä D2S vain vanhimmissa. Kannattaa varmistaa että vaihtaa oikean tyyppisiä osia.

                          Jukka: Tuossa on kaikki tarvittava, jos vika on polttimossa/sytyttimessä - ei ballastissa tai jossain muualla. Left headlight tilted vikakoodi on minulle tuntematon, mutta veikkaisin liittyvän korkeudensäädön jumiutumiseen. Tarkat vikakoodit lukuun ja/tai auto huoltoon, ennen kuin kannattaa vaihtaa kalliita osia.

                          Comment


                            #14
                            Miten se nyt menikään, sisältääkö se Valeon LAD5GL myös korkeudensäädön ohjauksen? Silloinhan mikä tahansa ballasti ei noin vain kelpaa.

                            Tuossa aikaisempi mutuiluketju aiheesta jolloin ballasti/ohjausyksikkö suomesta vajaa 100€;

                            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=69523

                            Comment


                            • #15
                              Miten se nyt menikään, sisältääkö se Valeon LAD5GL myös korkeudensäädön ohjauksen?
                              Kylläpä se taitaa sisältää, ainakin omassani täsmälleen sama mokkula ja kork. säätö ei toiminut kun se hajosi.

                              Comment


                              • #16
                                Omassanikon alkoi herjata g78 anturia samalla. Rupesi muuten vanhaa ketjua löytymään ihan eri lailla kun pääsi koneelle eikä tuskissan yritä etsiä tietoa kommunikaatorilla polvillan auton edessä :)

                                P.S. Taas kerran klubilaiset säästi meikäläiselle kiloeuron:)
                                Viimeksi muokannut NikkeH; 27.5.2010, 13:29.

                                Comment


                                • #17
                                  Itselläni on vm. -04 oleva A4 B6 ja siitä on pelkääjänpuolen xenon pimeänä. Rupesin sitten tarkastamaan että kumpaa poltinta tuossa on käytetty mutta eihän tuonne pääse käsiksi mitenkään ellei ota koko umpiota irti. Osaako raati suoraan veikata on tuossa nyt sitten D1S poltin, koska on aikastalailla viimeisimpiä B6 korisia A4:sia? Vai saako tuon tarkastettua jommalta kummalta puolen ilman suurempaa purkutyötä?

                                  PS. Kyseessä muuten xenon plus valot.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikö tosiaan sormet mahdu kuskin puolelta väliin sen verran, että polttimon saa ujutettua pois? Kartturin puolelta pitää purata ilmanputsarin imutorvi pois, mutta ei se ole mikään iso homma.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei se umpion irrotus iso homma ole, minuutissa lähtee irti. Hankalin kohta ehkä sen ison liittimen irrotus umpiosta, ei ainakaan pakkasella ollut mikään niks naks homma. Täällä oli kuvalliset ohjeetkin missä ne ruuvit sijaitsi. Neljä niitä taisi olla, takimmaista ei tarvinnu ku löysätä ja umpio oli kädessä. Kuskin puolen umpio siis nopeampi kun ei tarvitse ilmanputsarin torvea irrotella edestä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei kyllä mun sormet mahdu vaikka ei mitkään nakit olekaan. Pitäs irroittaa ilmanputsarinkotelo kokonaan että sais sen umpion takaa auki, jotta pääsee polttimoon käsiksi. Tai siltä se äkkiseltään näytti.

                                        Otan umpiot irti samalla kun vaihdan molemmat polttimot sekä parkit ledeihin niin ei tarvi kärvistellä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Itsellä ainakin D1S -polttimot. Auto -04 vuosimallia, viimeisiä B6 korisia ja xenonplussalla.
                                          Ja polttimoita on turha alkaa edes koittaan vaihtaan umpiot paikoillaan. Tilaa ei tosiaankaan ole. Neljällä ruuvilla kiinni joita ei kannata irroittaa kokonaan, vaan löysätä tarvittava määrä(helpottaa takaisinlaittoa).
                                          Ja tosiaan ne parkit... 6w halogeenit... auto syö niitä kuin leipää.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X