Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

c4 100/a6 peltiosat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • c4 100/a6 peltiosat

    Kysymys kuuluu onko 100 ja a-kuutosessa samat etulokasuojat??

    Omat läpi mädät ja mielestäni tarvikkeenakin sika kalliit ja nuo satkun suojat olisi tiedossa.

    entäs lasit ,ovet ja peräluukku? Jos sattuu joskus joku kolhimaan..

    #2
    Ei oo samat etuloksut. Peräluukku on peltiosiltaan sama, mutta valot eroavat, toki vaihtokelpoiset. Ovissa listat on erilaiset, mutta lonkalta heittäisin, että pellit on samat.

    Comment


    • #3
      Ovipellit on muuten samat, mutta ne kylkilistojen kiinnikereiät eroaa, eli satkussa yksi rivi reikiä kapeille listoille ja kutosessa tuplarei'itys leveille listoille. Siis käytännössä vaihto käy esim. niinpäin että satkun oviin voi kotikonstein kiinnittää ne kutosen listat (kiinnikkeitä modaamalla ja vaikkapa liimalla) mutta kutosen oviin jos laittaa satkun listat niin jää reikiä näkyviin (toki nekin saa hitsillä piiloon!).

      Tosta lokasuoja-asiasta, niin jos vaihdat myös etuvilkut niin sittenhän se pitäis onnistua (ja kylkilista-asia vastaava kuin ovissa). Mutta tässä ei taida olla enää mitään järkeä?

      Lasit on muuten samat, mutta takasivun pikkuikkuna eroaa kehykseltään silloin jos ikkunoiden ympärillä on kromilistat (S6 sekä jotkut A6).

      Ja mitä tähän alkuperäiseen asiaan mätivistä lokareista tulee, niin kannatanee hommata vaikka purkuosana edulliset ja kohtuukuntoiset alkuperäisloksut, jotka tarpeen mukaan ehostaa (ruoseteiden hiekkapuhallus + kunnon mömmöt ja tietty normaalit pohjatyöt ja maalaus). Mutta jos korjaukset joutuu teettämään ulkopuolisella niin varmaan alkaa hinta kivuta jo sinne uusien tasolle... Eli edellyttää sitä omaa harrastuneisuutta. Pintamaalaushan toki tarvii tehdä uusillekin osille. Tarvikepelleissä on ikävän usein sopivuusongelmia.

      Comment


      • #4
        Itsellä edessä c4:sen sisälokareiden ja korin välissä oli joku styroksinen tms. tuki, joka oli tehokkaasti kerännyt hiekkaa ym. lokasuojan sisäpuolen kouruun. Molemmilta puolilta ruostuminen alkanut juuri tuon tuen kohdalta ja nyt käydään vain epätoivoista viivytystaistelua. Eli kannattaa joskus pudottaa sisälokarit pois ja puhdistaa tuo kouru.

        Comment


        • #5
          juu kiitos tiedoista.

          A6 autona.. Molemmat suojat alkais olee vaihto kunnossa kaaren läpi ruostumisen takia. Ja etupuskurissa kolhittu reikä :/

          Pohja- ja maalaustyöt onnistuu itsekin... Ei kait se auta kun lähtä purkaamoita kiertää :)

          Niin tuo satkun peräluukku sopii suoraan? Siinä paremman näköinen tuo yläreuna kuin aa-kuutosessa.

          Comment


          • #6
            Kokeile tuoltahttp://www.partstrain.com
            Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 2.5.2010, 06:12. Perustelu: Vähän liian pitkä linkki

            Comment


              #7
              Onkos kukaan kysyny alkuperäis varaosina etuloksujen hintaa?

              Comment


                #8
                160€ pintaan on alkuperäiset etuloksut kappaleelta, viime kesänä tuli ostettua

                Comment


                • #9
                  ^ja istuvuus hyvä?

                  Comment


                    #10
                    Tänään hain uudet etuloksut ja hinnaksi tuli 165€/kpl, ovh tais olla 198€ ja risat. Pitäs olla sinkityt kun kerran alkuperäis varaosia ovat mutta miksi ne on maalattu mustalla varastomaalilla? Ja voikos tolle varastomaalille vetää pohjat vai pitääkö se poistaa joenkin?

                    Comment


                    • #11
                      ite oon vaan hionu reilusti ja kunnolla mataks ton varastomaalin .. sit hiontavärit yms...

                      Comment


                      • #12
                        Eiköhän se "varastomaali" ole siinä sen takia, että se sinkityn pellin maalaus ylipäätään onnistuisi. Eli sinkityn pinnan maalaus onnistuneesti ja kestävästi vaatii hieman eri aineet kuin esim. perus pellin maalaus. Joten kun se sinkitty pinta on tehtaalla kertaalleen maalattu "oikeaoppisesti", niin sen päälle käy
                        sitten kaikki normaalit pohja- ja pintakamat. Ja siis missään tapauksessa sitä ei kannata poistaa tai hioa puhki!

                        Comment


                          #13
                          Okei, Tuossa maalari kertoili kans ihan samaa ja muisteli myös että 5-6 vuotta sitten olisi tullut nuo varastomaalit joille on turvallista maalata. Sinkityistä lokareista hänellä ei ollut kokemusta mutta epäili että "varasto"maalin päälle maalattavissa myöskin.

                          Comment


                            #14
                            Hyvin tuossa on varastomaalien pinnalla maalit pysyneet, ei ole antautunut vaikka on välillä ehkä turhankin läheltä painepesurilla tuupannu.

                            Comment

                            Working...
                            X