Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 quattron ohjaustehostin!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 quattron ohjaustehostin!

    Ois sellanen ongelma että audi a4:ssa quattro. Vuosmallia 05, olisi ohjaustehostimessa vikaa auto kulkee kun traktori ja vie ohjaustehostimen öljyä. Minä epäilen että oisko mennyt joku stefa ohjaustehostimesta? Vika on minun kaverin audissa..! Voisiko joku viisaampi auttaa, että mikä vika siinä mahdollesesti on??? Kiitos jo etukäteen =)

    #2
    Mihinkä se öljy menee, eli mistä se valuu pois? Vikakohteita pumppu, ohjausvaihde, öljyn jäähdytin (jos se on samoin keulalla oleva putki kuin vanhemmissakin) ja letkut.
    Auto kulkee kuin traktori
    Mitä tuo tarkoittaa käytännössä?

    Itsellä joskus oli vika ohjausvaihteessa, puski öljyä raidetangon pölysuojien sisään eikä näkynyt vuoto ihan heti. Korjauksena ehjä ohjausvaihde paikoilleen.

    Comment


    • #3
      Vika on jo korjattu. =) Pumppu oli mennyt.

      Comment


      • #4
        Itsellä b5:ssa myös pientä ongelmaa ohjaustehostimen kanssa. Paikallaan tyhjäkäynnillä rattia käännettäessä tyhjäkäynti tippuu hetkellisesti n. 100rpm. Lisäksi välillä hiljaisessa vauhdissa esim. parkkipaikalla käännettäessä ohjaus "jurnuttaa", tuntuu ehkä vähän samalta, kuin renkaat ottaisi kaareen kiinni. Tehostaa kuitenkin normaalisti joka tilanteessa. Öljyä on ylärajaan asti. Mikä voisi olla vikana?

        Comment


          #5
          Periaattessa rattia ei saisi paikallaan kääntääkkään? :D Mulla on kaikissa audeissa ollut tuota kierrosten tippumista jos paikallaan on kääntänyt leveämmillä nakeilla, ei tosin noin alas vaan ole ikinä tippunut.

          Mulla edellisessa autossa teki tuota samaa että jurnutti välillä juuri tuolla samalla tavalla kun hiljaisessa vauhdissa käänteli. Laakkosen mukaan hammastanko hajalla ja korjausarvio 1000 euroa töineen. En tiiä sitten mikä oikeasti oli vialla koska pistin auton kiertoon ennenkuin kerkesin vikaa korjata.

          Comment

          Working...
          X