Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 b5 Ajovalopesuri ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 b5 Ajovalopesuri ei toimi

    Terve!
    Huomasin sellaisen ongelman, että oikean puolen ajovalopesuri ei toimi.
    Onko jollain muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
    On hieman hankala päästä käsiksi kyseiseen pesuriin, joten vinkit missä ongelma voisi olla ovat tervetulleita.

  • #2
    Vedä suutin reiästään ja katso ettei se kanita mistään. Suutin on vain jousivoimalla puskurin sisällä ja sen saa vedettyä ulos tarkastelua varten ihan sormin. Tarkasta nyt vielä ensin ettei ole jäässä ennen kuin vedät.

    Comment


    • #3
      Kiitos
      Täytynee koittaa heti kun kerkeää.

      Comment


      • #4
        Minulla taas on että kumpikaan pesuri ei toimi. missä voisi olla vika silloin?

        Comment


        • #5
          Pumppu sökö, kulutustavaraa VAG-peleissä.

          Comment


          • #6
            onko sellainen helppo vaihtaa ite?

            Comment


            • #7
              No, on. Laastaripaketti tarvitaan ehkä, mutta ei se nyt mitään rakettitiedettä ole. Nuo 15v vanhat letkut tuppaavat olemaan aika tiukassa, ja kun ovat ahtaassa tilassa vielä niin siinähän arvailee miten käy.

              Parhautta on kun uutta pumppua asennellessa työntää sen kumitiivisteen säiliöön sisään.

              Liitteenä kuvankaappaus
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Audi TT:ssä ei kumpikaan ajovalopesuri toimi. Soppaa on säiliössä. Olen lueskellut, että pesurien moottorit poksahtelevat. Onko Audi TT:ssä molemmille omat pumput (vai mitkä siinä puskurin ritilän takana näkyy)? Miten muuten vaihto onnistuu?

                Sorry tyhmyyteni, mutta lähes kaikki korjauspuoli on painottunut vain 2-pyörästen piiriin jo monta vuotta..

                Comment


                • #9
                  Siellä on säiliössä oma pumppu ajovalojen pesureille, ne mitkä näkyy puskurin takana ovat suuttimien mekanismi. Ja taitaapi siellä olla myös erillinen sulake tuolle ajovalojen pumpulle, aloita korjaukset tarkastamalla se.
                  Viimeksi muokannut Metsässä; 27.9.2010, 18:49.

                  Comment


                  • #10
                    Mitäköhän kaikkea joutuu purkamaan, että pääsee säiliöön käsiksi?

                    Comment


                    • #11
                      + onko tietoa millä periaatteella TT:ssä ajovalopesurit toimii ( joka viidennellä vedolla, ajovalot päällä)?

                      Äsken tuli tarkistettua sulake ja palanuthan se oli. Mutta parannusta asiaan ei tuonut sulakkeen vaihto ja viiksen repiminen..

                      Comment


                      • #12
                        Niissä on jonkin sortin viiverelee, eli saat pari sekunttia ruikkia vettä tuulilasille ennen kuin valopesuri herää.

                        Comment


                        • #13
                          Vielä aiheeseen: Eli ajovalopesurin toimiessa, onko nesteen paine se mikä työntää mekanismin puskurista ulos vai toimiiko sähköllä? Tämä kysymys siksi, kun en ole vielä yhtään purkanut tai tutustunut muuten kuin kokeilemalla, että vetämällä tulee ulos ja ei kanita mistään..

                          Comment


                          • #14
                            Vesi paine työntää sen ulos.

                            Comment


                            • #15
                              Aihetta lainaten:

                              A4 b5 Avantin kuskin puolen ajovalopesuri jää käytön jälkeen ylös. Ylösnoustuaan pesurin varsi jää kanittamaan puskurissa olevan aukon reunaan jonkin kumin varaan ja sen joutuu tönäisemään käsin takaisin alas. Mikä lääkkeeksi?

                              Comment


                              • #16
                                Onko palautusjousi poikki/irti toisesta päästä?
                                Vai töhnää välissä ja kanittaa. Joudutko koko matkalta tönäisemään alas?

                                Comment


                                • #17
                                  Palautusjousi on kunnossa ja kiinni molemmista päistä eikä ole töhnää välissä. Kun pesuri nousee ylös, se takertuu pesurinvarressa olevasta kumitötteröstä puskurin reiän reunaan. Ja jää siis aivan yläasentoon. Sen ala-asentoon palauttamiseenkin saa melkein käyttää voimaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sitten pesuri on todennäköisesti irronnut kiinnityksistään puskurin sisällä tai ainakin liikahtanut. Kyllä sen normaalisti pitäisi palata samoja jälkiä sinne piiloon mitä on esiin tullutkin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eli sen vois saada painettua paikalleen kiinnikkeisiinsä jopa ilman koko keulan purkamista? Olettaen että kiinnikkeet ovat kunnossa. Oisko saatavilla räjäytyskuvaa ajovalopesurista että voisin tutustua sen rakenteeseen tällai kivasti kotisohvalla?
                                      Toinen vaihtoehto on sitten ajovalopesureiden poiskytkentä siihen saakka kunnes on aikaa ja paikka alkaa purkamistouhuihin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joudut kyllä puskurin ottamaan irti, että pääset tarkastamaan kiinnityksen. Se on muistaakseni kahdella 8mm pultilla kiinni puskurin rungossa. Disablointi on kaikista helpoin vaihtoehto, pesunestesäiliön pohjassa on liitin ajovalopesurinpumpulle, ottaa sen vaan irti.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Komppaan Pitkästä! Kantsi myös laittaa jotain silikonispray siihen kumitöttöröön kun korjattu.
                                          Mulla oli jotain töhnää tullut väliin. Huuhtelu kesällä ja vähän sprayta eikä ole ongelmaa enää ollut.
                                          Koputan puuta kun auto jo 12v.

                                          Comment


                                          • #22
                                            oisko kellään kuvaa siitä suuttimen kiinnitys pisteestä sinne puskuriin? ja pitäisi tehdä reiät tuohon rs-look puskimeen joten onko kellään ohjeita paikasta? esim. mittoja tai sapluunaa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lainataan, missäs tuossa 4bertta kutosessa on valopesurin punppu? Riittääkö jos sisälokarin irrottaa?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Siis A4B6...? -jos niin kun ottaa etuvaloumpion irti niin paraiten saa.

                                                Pumppua takaisin laittaessa kannattaa muuten varoa ettei työnnä tiivistettä irti ja säiliön uumeniin... - no sen takaisin onkimiseen löytyi konstit :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kieltämättä, voi käsittää väärin tuosta aiemmasta A6 4B, eli siis c5.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hah, hävettää tällä koulutusasteella myöntää, mutta kuuntelin tarkemmin ja kuulin että pumppu pyörii, lisäsin nestettä ja voila.
                                                    Ei lähetä soitellen sotaan.

                                                    Comment

                                                    Working...