Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupen jarrulevy hehkuu punaisena.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupen jarrulevy hehkuu punaisena.

    Terve
    Ajelin tossa n. 1km verran ja kaveri sano et oli nähny mut ja oikea takajarrulevy oli hohkannu ihan punaisena. Mikä voi aiheuttaa tälläisen? Tottakai jarru ottaa siis kiinni jostain syystä kokoajan, mut mikä tämän voi aiheuttaa?
    Yleensä kun auto on seissyt n. 30 min ja lähtee ajamaan, niin hetken aikaa kuuluu kolinaa oikealta takaa, todennäköisesti siis jarrusatula kolisee.
    Mikä avuksi?
    Auto on typ89 coupe. vm.89

    #2
    Käsijarru laahaa todennäköisesti.

    Comment


    • #3
      Se voi olla syy. Täytyykin tutkailla tilannetta. Vaihtaisin muuten kokojarrusatulan kun tuon oikean puolen käsijarrun kanssa on ollut ongelmia, mutta en saa millään alimmaista pulttia auki jarrusatulasta. Siellä on kuusiokolo pultti mutta pultin kulmat alkaa antaan periksi kun kääntää.

      Comment


        #4
        mutta en saa millään alimmaista pulttia auki jarrusatulasta. Siellä on kuusiokolo pultti mutta pultin kulmat alkaa antaan periksi kun kääntää.
        B4-korisessa (etuvetosedan) mahtu soukkaleukainen putkipihti ratkaisemaan saman ongelman...

        Edit: Todennäköisin syyllinen on jumiva käkkärivivun akseli, seuraavana vanha vaijeri, kolmantena tjsp tuo Jonaksen mainitsema vikaantunut jarrupala. Kaikkia noita on nähty.
        Viimeksi muokannut taski; 15.12.2009, 10:42. Perustelu: lisäystä

        Comment


          #5
          Jarrupalan kitkapinta voi olla haljennut irti rungostaan ja jäänyt sopivasti laahaamaan. Harvinaisempaa mutta mahdollista.
          En usko, että vain jarrusatulan vaihtamisen takia tarvitsisi kajota niihin kahteen kuusiokoloruuviin. Jos haluat ne kuitenkin irroittaa ja ovat menneet pyöreiksi, niin ehkä aukeavat lyömällä M10 torxin pyöristyneeseen kantaan. Sopivan rustoff-läträämisen jälkeen. Kannattaa hankkia uudet tilalle; ovat kertaluokkaa lujempia ruuveja.
          Viimeksi muokannut JonasK; 15.12.2009, 10:48.

          Comment


          • #6
            Joskus kuuluu oikeen muheva kolahdus kun painaa jarrua paikkallaa. Sama oli kun viime viikolla kävi katsastamassa niin kun katsastusmies jarrutestissä kun päästi jarrun irti niin kuului kanssa kolahdus.
            Jarrulevy on kanssa melko ohkaisen näköinen. Ainoa suurempi ongelma on tässä se, että satulaa ei saa irti. Joten ei pääse vaihtaan levyä ja paloja.

            Käsijarrun vaijerit on n. 1kk vanhat.

            Comment


              #7
              Poraa pultti auki, satulan kannake mäkeen ja hitsaa pultin kantaan mutteri jonka ekana sujuta siihen kierteen päähän. Siihen mälli ja punahehkuisena kääntää auki.

              Comment


              • #8
                Tänään pultti vihdoinkin aukesi! Tuskailin sen kanssa yksin, kunnes yksi kaveri joka on metallimies sattui paikalle. Se sano et annas kun mä vähän katon. Kävi vaihtaan työvaatteet päälle, teki jotain metallimiehen taikoja ja loitsuja niin AVOT! Johan lähti! Mutta kyllä sekin sai voimaa ja aikaa käyttää.

                Jarrupalan kitkapinta oli tosiaan haljennut ja tipahti heti irti ja samoin jarrulevy on tiensä päässä. Huomena täytyy mennä hakemaan uudet osat :>

                Comment

                Working...
                X