Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt renkkaa RS:n DRC -alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt renkkaa RS:n DRC -alusta

    Jarrut on nyt laitettu, mutta DRC ei. Ruotsissa vaihdettu Audihuollossa etuiskarit alle kaksi vuotta sitten, eli tuotetakuu on voimassa. Nyt molemmat etutolpat vuotaa ja järjestelmän toisella puolella yli 11 baaria painetta mutta toisella puolella vain yksi. Diagnoosi Hertsigan marmoritiskillä totesi että molemmat etuiskarit pitää vaihtaa ja samalla paineenvaraajat, jotka kustantaa á 1300?!
    Meinaan yrittää keskustella maahantuojan kanssa "tyyppivika-asiasta" mutta onko kellään RS-miehellä kokemusta DRC:n korvaamisesta perinteisillä Bilsteinin, Konin tms. tolpilla?

    #2
    Onhan niitä vaihdettu suomenmaalla ja ulkomaalla, en ole tyytymätöntä kommenttia lukenut mistään. Toimiva ja "halpa" ratkaisu, ainakin DRC:hen verrattuna.
    Nykyään toki DRC:ssä vähän parempaa osaa ja näyttäis kestävän hieman paremmin eli jos takuuseen saat niin kannattaa ehkä ottaa DRC vielä alle.

    Comment


    • #3
      Onko sulla Kalle edelleen DRC? Onko ollut takuukorjauksessa?

      Comment


        #4
        Kyllä on DRC, ja korjattu takuuseen mutta vaihtoautotakuuseen eli myyjäliike hoiti asian... Hajosi heti oston jälkeen.

        Jos kerran 2v vaihto-osa takuu voimassa niin uskoisin (toivoisin...) että menee sulla takuuseen, myös varaajat. Rikkinäinen iskari ne varaajat rikkoo, ei ne itsekseen hajoa. Sehän on DRC:n huono puoli, yksi komponentti kun hajoaa niin avot, koko järjestelmä sanoo poks.

        Edit: niin, onhan tossa mun vanhassakin RonSussa DRC, ja korjattu useampaan kertaan vaihto-osa takuulla.

        Comment


          #5
          Maahantuojan kanssa keskustelusta tässä tapauksessa tuskin paljon kostuu, koska maahantuoja on auton omistaja.

          Kuitin kanssa varaosatakuu voi toimiakkin.

          Comment


          • #6
            Minä olen vaihtanut DRC:n tilalle Bilsteinin B16 PSS9/PSS10
            Meni hermot ainaisen auton iskari vikaan! Kun yhden vuotavan iskarin sain korjattua niin toinen hajosi!
            Nyt olen ajanut uudella alustalla n. 15tkm ja ihmettelen että miksi ihmeessä kaikki haluaa säilyttää autossa alkuperäisen DRC alustan?
            Mielestäni Bilsteinin alusta hakkaa DRC:n 100-0. Sori vaan kaikki DRC:n puolesta puhujat.
            Pintakovuus lähti samantien ja alusta on mukavampi ajaa. Nämähän on vain omia kokemuksia. :)

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja TH Näytä viesti
              Maahantuojan kanssa keskustelusta tässä tapauksessa tuskin paljon kostuu, koska maahantuoja on auton omistaja.

              Kuitin kanssa varaosatakuu voi toimiakkin.
              Ajattelin että maahantuoja on kuitenkin valmistajan valtuuttama edustaja Suomessa. No enpä ole kovin optimistinen...

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mr.hifi Näytä viesti
                Minä olen vaihtanut DRC:n tilalle Bilsteinin B16 PSS9/PSS10
                Meni hermot ainaisen auton iskari vikaan! Kun yhden vuotavan iskarin sain korjattua niin toinen hajosi!
                Nyt olen ajanut uudella alustalla n. 15tkm ja ihmettelen että miksi ihmeessä kaikki haluaa säilyttää autossa alkuperäisen DRC alustan?
                Mielestäni Bilsteinin alusta hakkaa DRC:n 100-0. Sori vaan kaikki DRC:n puolesta puhujat.
                Pintakovuus lähti samantien ja alusta on mukavampi ajaa. Nämähän on vain omia kokemuksia. :)
                Missä laitatit vai laitoitko ite? Entä osat, mistä hankit ja mitä kustansi?

                Comment


                • #9
                  Missä laitatit vai laitoitko ite? Entä osat, mistä hankit ja mitä kustansi?
                  LMS:llä Mietoisissa laitatin ja firmani puolesta tilasin itse. Oliskos alustan asennus ollut jotain 300€ luokkaa. Alustan hinta on n.2300€.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos maahantuojan huollolle!

                    Epäilyistä huolimatta maahantuojaan kannatti olla yhteydessä. Soitin VV-auton maahantuonnin huoltopäällikölle joka suhtautui ongelmaani todella asiallisesti. Hän totesi että jos Ruotsissa tehdystä työstä on dokumentti, joka osoittaa alle kaksi vuotta sitten vaihdettujen alkuperäisosien vikaantuneen uudelleen, on työ takuunalainen ja voidaan tehdä Suomessa. Soitin Ruotsiin Söderbergs Bil:iin jossa RieSan huoltodokumenteista bongaamani huoltomies tunnisti heti kyseisen yksilön! ja vakuutti toimittavansa tarvittavat dokumentit. Muutaman päivän kuluttua kirjeposti toi työselosteen jossa kuvattiin molempien etuiskareiden ja paineenvaraajien vaihtotyö karvan alle kaksi vuotta sitten. Varasin VV-autoon Herttoniemeen ajan ja eilen hain RieSan pois kolme iskunvaimenninta ja molemmat paineenvaraajat vaihdettuna - takuuseen.

                    Comment


                    • #11
                      Onpa kiva lukea välillä tollasta! Hieno homma.

                      Comment


                        #12
                        Varaosatakuu siis toimi.

                        Comment


                        • #13
                          Kaksivuotinen varaosatakuu toimii ja näköjään jossain määrin kansainvälisestikin. Arvostus Audiin kasvoi entisestään.

                          Comment


                          • #14
                            Oho! On harvinaista luettavaa!

                            Comment


                            • #15
                              DRC:n poisto

                              Päiviä voorumille.

                              Heti olisi kysyttävää ja vieläpä tutun puolesta kun hänellä RS6-03 sedan ja DRC-systeemiä olisi korvaamassa Bilsteinin-alustalla B14/B16 malleilla,asennus ei kummosempi pitäisi olla kun A6:seen mutta miten on DRC hoidettu pois pelistä?

                              Kiitoksia jo etukäteen
                              Viimeksi muokannut diudis; 18.3.2010, 21:39.

                              Comment


                                #16
                                Siellä on muistaakseni 12 barin paine joten parempi tehdä se oikealla tavalla, valitettavasti en tiedä miten. Piuhanpäähän ei tartte mennä, ei ole mitään elektroniikkaa siinä, pelkkää hydrauliikkaa.

                                Comment

                                Working...
                                X