Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 takajarru remontti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 takajarru remontti

    Tarttis tehdä remppa takajarruille. Eli mistä kannattaisi hankkia osat (levyt + palat) ? Katsoin motonetin hinnastoa ja sieltä ainakin saisi suht edullisesti, vai kannattaisiko satsata originaalivaraosiin?
    Tarvitseeko remontissa jotain erikoistyökaluja tai erikoisen kokoisia työkaluja.

  • #2
    Mä vaihdoin joskus A3:seen Zimmermannin rei-itetyt levyt ja ainakaan niissä ei ollu mitään valittamista. Hintakin tais olla halvempi mitä alkup. levyt...

    Satula on kiinni kuusiokolopulteilla, et hyvä kuusiokoloavain täytyy olla. Takajarrusatulan mäntää täytyy kiertää samalla, kun sitä painetaan sisään. Tähän saa työkaluja vaikka biltemasta. Itellä ei ollu sillon kun homman tein, ni meni vähän säätämiseksi, mut onnistui kuitenkin. Muuten niissä ei ole mitään ihmeellistä...

    Comment


    • #3
      Mistä voisi kysyä originaalien varaosien hintoja ? Siis jarrulevyt + palat ja asennussarja ???

      Comment


      • #4
        No ainakin merkkiliikkeestä tietenkin...

        Merteil ja APC myy myös alkup. osia.

        http://www.merteil.fi/
        http://www.apc.fi/autot.php

        Comment


        • #5
          Mullakin tuo jarruremontti tulnee taakse ajankohtaiseksi jossain vaiheessa... onkohan suosituksia, et mitä osaa kannattais jarruihin laittaa: orginaalit, vai sitten jonkun muun merkkistä? (eli levy + palat).
          rei'itetyt ois kyl hienot, mut vaatis sit eteenkin moisten vaihtamisen. eteen ei toinna viel kuitenkaan vaihtaa, kun toimivat ihan nätisti ainakin toistaiseksi.

          Millainen muuten on elinikä noilla jarruosilla (palat ja levyt), noin keskimäärin? Tietysti, "riippuu pitkälti kuskista ja ajotyylistä", mutta n. suunnilleen arvioiden?

          .. juu olihan nuo omatkin takapalat suhteellisen kuluneet - toista pyörää jo jumittikin. Ilmeisesti sylinterissä oli jonkin sortin jumimisongelmaa. Saa nähdä miten talven jälkeen palat kestää, kun tulee päryyteltyä peräluisuja, ja takapään jarruthan siinä on silloin kovilla.. ;)

          Comment


          • #6
            Omaan A3:een vaihdoin joskus Zimmermannin levyt eteen ja taakse ja niissä ei ainakaan mitään moitittavaa ollu. Niitä sai muistaakseni rei-itettynä ja ilman, omassa oli rei-itetyt...Saksasta ne tuli ja hintaa oli etu+takalevyillä alle 200?...tarkkaa summaa en yhtään muista.

            Paloina oli jotkut ihan perus Ferodon palat ja hyvin nekin tuntui kestävän vaikka autoa radalla rääkkäsinkin. Kestoikää en osaa sanoa yhtään, mut riippuu tosiaan ihan käyttötavasta ja ainakin tollaset rata-ajelut vaikuttaa siihen aika rankasti.

            Comment


              #7
              Mulla tuli aakolmoseen jarruremontti tässä vähän aikaa sitten. Meni kerralla uusiksi kaikki levyt + palat sekä molemmat takajarrusylinterit. Kilometrejä taulussa oli hieman reilut 170 tkm. Siitä mulla ei ole tietoa, ovatko aiemmat omistajat vaihtaneet kertaakaan levyjä, mutta jarrupalat oli joku idiootti (=edellinen omistaja?) vaihtanut bilteman vinkuviin härpättimiin. Onneksi niistä päästiin nyt samalla kertaa eroon :)

              Kannattaa ilman muuta vaihtaa noi jarrulevyt ja -palat ajoissa, jottei sylinterit mee päreeksi, sillä sitten tuo homma kustantaa huomattavasti enemmän, eli just niinku mulla kävi :(

              Comment

              Working...
              X