Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Seat satulat+a8levy+s2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Seat satulat+a8levy+s2

    eli sopiko tämä yhistelmä orkkis 16" avus vanteen sisään?

    -Calipers pienellä viilailulla saa meneen ton 30 millisen levyn?
    Left: 6KL 615 123
    Right: 6KL 615 124
    Price 152?/kpl

    -Carriers: ilmeisesti pienellä työstöllä passaa?
    6KL 615 421
    25?/kpl

    -A8 jarrulevyt 314*30

    Ja jos jollakin ois kokemuksia et miten toi s2:nen näillä pysähtyy niin oishan se kiva kuulla.
    Varmasti orkkiksiin helvetinmoinen ero

  • #2
    Sopii juuri ja juuri, pysähtyy, on eroa :)

    Comment


    • #3
      Mitä nuo A8-levyt kustantaa ja onko sellaisia saatavilla (laadukkaana) tarvikkeosana?

      Comment


        #4
        Itse maksoin Boschin nimellä varustetuista muistaakseni 65?/kpl

        Comment


        • #5
          Ok, hommeli siis kustantaa ilman paloja n. puolikkaan touhutonnia.

          Miten muuten palat ottavat noihin isoihin levyihin kiinni. Meinaan siis sitä, että painavatko palat levyä koko levyn kitkapinnan leveydeltä vai jääkö levyn keskiönpuoleiseen reunaan alue, jota palat eivät kuluta -> jatkossa ikävän näköiset levyt, kun alkavat keräämään ruostetta .

          Comment


          • #6
            Jää noin sentin kaistale sisäreunaan johon palat eivät tapaa.

            Comment


            • #7
              Noitten satuloiden mukana tulee palat valmiiksi asennettuina.

              Comment


              • #8
                Onko tuo paketti nyt sitten lähes pulttaa-kiinni-sarja? Sopiiko vanhat jarruletkut, yms? Vaikka loppupeleissä omalla kohdalla hiukan turhaa upgradea olisi, koska enpä mitään rata-ajoa tuolla ihmeemmin tule ajelemaan. Mutta etujarrut on kumminkin pakko uusia ja huoltaa näinä päivinä...

                Comment


                • #9
                  Vanhat letkut eivät sovi suoraan koska jäävät kuulemma lyhyiksi. Ja pikkaisen pitää kannakkeita saada ulommassa/sisemmäs.

                  Comment


                    #10
                    Kannakkeita joutuu työstämään, satulaa pitää sadaa 5-6mm navasta ulospäin (jotta mahtuu levypyörimään), ja 4-5mm "vanteeseen päin" (jotta levyn saa satulan keskelle)
                    Jarruletkut joutuu vaihtamaan pidempiin, oliskohan uudet ollu luokkaa 300mm pitkät.

                    Toivottavasti tosta selityksestää saa jonkun tolkun :)

                    Comment


                    • #11
                      jarrut on ollu nyt paikoillaan kolme viikkoa ja kyllä on ollu joka ikisen egen arvoset. ei tullu maksaan ku ainoastaan 490? eikä tarvinu jarruletkuakaan vaihtaa ku toi orkkis passasi ihan hyvin. sorvautin jarrulevystä 7mm pois halkasijasta et ei tarvinu kannakkeen ja satulan väliin laittaa mitään ja kun sitä satulaa piti saada 4.5mm ulospäin niin se tehtiin sillai et otettiin levyn napaan kiinni tulevasta pinnasta 2mm ja levyn vahvuudesta 1 milli ja kannakkeesta 1.5 milliä. jos ois kannakkeesta ottanu kaikki niin ois tullu melko heikko siitä kannakkeesta vaikka ois silti varmasti kestäny mut nit kestää paremmin.

                      Comment


                      • #12
                        No hyvä kuulla, et niistä sitten jotain vaikutusta on. Mahtaakohan se Brembon JR-kitti olla paljon sen parempi ja hintaa on kuitenkin tonni enemmin...
                        Ite olen laittamassa noita satuloita S3:n vakiolevyille, mut ajattelin teettää kannakkeen, et saan pidettyä noi levyt...
                        Eilen tein testikannakkeen kulmaraudasta minkä perusteella pitäis teettää kunnon kannake...tolle ei taida ihan saada TUV-hyväksyntää...=)
                        Tossa pari kuvaa sovittelusta...

                        Kuva1
                        Kuva2

                        Comment


                        • #13
                          no ei katastusmies kyllä varmasti tykkää jos tommosena viet asemalle

                          Comment


                          • #14
                            Kuinkas muuten tuon Seatin satulan jarruteho vs. 2.6 C4 orkkissatula? Tietystikkään katsastusmies ei tykkää jos on pienemmän auton satulat. Mutta kuinka käytännössä, onko nuo Seatin satulat paremmat? Ilmeisesti ne on nelisylinteriset?

                            Ilmeisesti levykin kannattais vaihtaa tuohon A8:n levyyn.
                            Kuinka takajarrut? Tarviiko niitä muutella jos etujarrut muuttuu tehokkaimmiksi.

                            Vai onko C4:seen olemassa muunlainen budjettipäivitys jarrujen osalta?

                            Tässä nyt vain puolivakavissani kyselen, eihän tuota 2.6:sta ole paljon järkeä rakennella kun kulkupuolta ei kovin helpolla saa paremmaksi. Mutta eipä auton vaihtokaan ole oikein mahdollinen tällä hetkellä. Ja mikäs sen mukavampaa kuin auton kanssa askartelu.

                            Comment


                            • #15
                              no jos ne orkkikset on liukutapilla kaks mäntäset niin pakkohan noitten nelimäntästen on olla tehokkaammat

                              Comment


                              • #16
                                Sovitaan, että ne Seat-satulat on ostettu tuuninkikaupasta performanssijarruina eikä seattikaupasta koirankoppiluokan auton jarruina. Kaikki voi nukkua levollisesti eikä tarvitse pelätä katsastajaa. Näin.

                                Comment


                                • #17
                                  Millaset noi brembon palat on kovemmassa ajossa, esim. radalla?
                                  Onko noihin saatavilla jonkun muunlaisia paloja?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vielä en osaa sanoa ominaisuuksista radalla mutta kadulla ainakin ovat aavistuksen itsetehostavat, eli lämmetessä kitkakerroin paranee. Sen perusteella vois kuvitella toimivan kohtuullisesti radallakin.

                                    Kyllä niihin muitakin on saatavissa, itse ajattelin kyllä ensin ajaa alkuperäiset loppuun.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikä olis hyöty jos vaihtaa pelkät satulat ja jättää tuon 100:sen orkkislevyt (tai siis Zimmermanin reitetyt, mutta orkkis koossa), oliko ne nyt 28x288mm? Ei tarvitsisi hommata uusia talvivanteita, kun nykyiset on 15". Vai tuleeko se suurin hyöty juuri levyn halkaisijan kasvattamisesta?

                                      Talvirenkaat pitäis kyllä uusia ensi talveksi ja vanteetkin ovat rumasti hapettuneet, joten vois olla asiaa vaihtaa neki 16 tuumaisiin.

                                      Jos levytkin vaihtais noihin A8:in levyihin, niin sopiiko ne heittämällä (onko oikea offsetti ym.)? Vai onko muutes satasessa sama tolppa kuin S2:ssa?

                                      Niin ja vielä tuosta Seatin satulan kannattimesta, että sopiiko se suoraan tuohon tolpan kiinnityskohtiin? Johonkin suuntaan sitä muuten ilmeisesti pitää viilata.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Suurin hyöty minun nähdäkseni tulisi kyllä siitä isommasta levystä mutta kaipa se pelkällä satulallakin vähän paranee.

                                        A8: levy ei tuohon sovi, siinä on liian iso offset (S2:n levy on korkeampi kuin lötkön). Sulle sopivia vaihtoehtoja on 312x25 ja 321x30 levyt.

                                        Kannakkeen pulttijako sopii heittämällä, muita mittoja joutunee kyllä sovittamaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          JA jarruja ,varsinkin satuloita päivittäessä pahimmassa tapauksessa vanhat vanteet ei sovi tai uusia ostaessa kannataa varmistua sopivuudesta.Itselläni ei käynyt mielessäkään koko homma keväällä.Kokeiltiin jostai syystä kaverin 19x8.5 et 35 alessio f1 vannetta joka otti satulaan kiinni.
                                          Just vaihdoin omaan palat(aj. noin 30tkm) ja kyselin us partsilta jotai brembo sport line paloja.Hinnat alkaen 100e - 170e

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minkähän kokoinen pitäisi 16" vanteen sisähalkaisija vähintään olla, jotta A8-levyt + Seatin Brembot sopivat paikoilleen?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei varmaankaan mahdu kyseinen paketti skakkosen vanhemmanmallisen viisipuolaisen 7x16" vanteen sisään?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itse mitä joskus lötköön sovittelin niin taottuun 16" vanteeseen mahtui halkaisijan puolesta mutta vaati levikepalan. Audin orig. 16" valuvanteen keskipalko oli niin paksu ettei ollut toivoakaan ilman 5cm levikettä. S2:n navassa toki on suurempi offset jolloin tuosta ei ole aivan yhtä suurta ongelmaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mitä muita vaihtoehtoja S2:sen jarru-updateen olisi, kuin em. setti? Kiinnostaisi ennekaikkea jokin täysin bolt-on jarrupaketti, joka sopii 16" vanteelle. Onko sellaista vaihtoehtoa edes olemassa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Seat+a8 paketti mahtuu juuri ja juuri avus-s2 vakiovanteeseen eli kuusipuolaiseen.

                                                    Itellä menossa juuri a8 314 + rs2 vakiosatulat + seat-kannakkeet minimaalisesti koneistettuna. Onko tarpeeksi bolt on? Pitäisi jäädä tilaa vanteelle paremmin kuin seat-satulan kanssa...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ainut täysin bolt on tuohon kokoluokkaan lienee rei'itetyt tai uritetut levyt ja paremmat palat.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Zimmermanin reikäleivät jo pyörivät auton alla ja jarru-update ei muutenkaan ole kovin ajankohtainen tällä hetkellä. Pysähtyvyys mielestäni vähintäänkin kohtuullinen noilla levyillä, jarrupalojen tyypistä minulla ei tosin ole harmainta hajua.

                                                        Koitan tässä vaan keräillä tiedonjyväsiä siitä, mitä kannattaa tehdä, sitten kun jarrut vaativat hoivaamista. 16" vanne ei ole mikään ehdoton välttämättömyys, mutta kun nyt on molemmat rengassarjat 16" gummeilla, niin eipä niitä viitsisi heti käydä vaihtamaan isompiin.

                                                        Porkkiksen setuppi kuullostaa kyllä jo riittävän bolt-onilta. RS:n vakiosatulat vaan lienevät suht. arvokkaat, mahtaako niitä olla tarvikeosana edes saatavilla?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onko RS2:n vakiosatulat ne Porshen "isot punaiset", vai onko ne saanut siihen lisävarusteena?
                                                          Eikö ne ole paljon isommat mitä noi Seatin pienet kikkareet? Onko ne suunnilleen tota kokoluokkaa mitä noi keskimmäiset kuvassa, vai juurikin samat?

                                                          Noi Seatin Brembot on kyllä tosi leveät ja itelläkään ei paljoa jää sivusuunnassa tilaa 17" vanteille, vaikka pystysuunnassa tilaa jääkin.




                                                          ...noi Turbo Cayennen satulat on kyllä aika miehekkään kokoiset.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Big red on optiojarru RS2:een eli valinnaisvaruste. Kuvan keskimmäinen voisi olla RS2 vakiosatula.

                                                            Tältä tuo setuppini nyt näyttää:



                                                            Ja uudemman S2:n 6-puolainen 16" Avus-vanne:

                                                            Comment

                                                            Working...