Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ89 coupen jarruletkun vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ89 coupen jarruletkun vaihto

    Terve
    Katsastuksessa tuli hylky vasemman etujarruletkun takia.
    Kävin hakemassa Mätänetistä uuden letkun ja kysyisinkin että mitä kaikkee pitää ottaa huomioon kun vaihtaa, vai kannattaako edes itse mennä vaihtamaan sitä?

    #2
    Putki voi olla (ja yleensä onkin) aika tiukassa letkussa kiinni. Kannattaa varata kunnon työkalut ja ruosteenirrotinta. Myös jokin kosaani voisi olla poikaa, kun letkua ei tarvitse sääliä. Audin orkkisnipat ovat tavanneet olla messinkiä tai vastaavaa, jolloin ne ei kestä kovin kovaa käsittelyä vaan pyöristyvät.

    Esimerkiksi Biltemasta löytyy jarruputkien irroitukseen sopivia kiintoavaimia.

    Comment


    • #3
      Omaani oon vaihtanu jokasen letkun ja hienosti on lähteny irti. Teräsharjaa enste ja sit crc:tä hetkeks muhiin ja sit vääntään tälläsellä. Koskaa ei oo ees yrittäny putki lähtee mukaan pyöriin.

      http://www.biltema.fi/osteri/data/we...e/11-219_h.jpg Toki pienemmällä vain :) Varmaan 10 tai 11 millinen pitää olla sulla.

      Comment


      • #4
        11mm on putkessa ja 14mm letkussa ja 10mm ilmausruuvi (tähän on sellainen 10mm kuusikulmainen hylsy kaikkein paras, jos vaan on ollu hattu ilmausuuvis). Kyllä ne on auki aina saatu, jos ei tuolla jarrutöihin tarkoitetulla lenkillä aukee vaan pyöristyy, niin sitten 2kpl lukkopihtejä, niin silloin viimeistään aukee. Ja saa ne takas kiinnikin jos pyöristyy ja lukkopihtejä on pitäny käyttää.

        Comment


        • #5
          Jatketaanpa vanhaa topikkia jarruletkujen vaihdosta. Vaihtoon menevät nyt tuohon B4:seen edestä molemmilta puolilta jarruletkut, joita on siis 2kpl/puoli. Motonetin tuotteita..

          Kun irrotan letkut, vuotaako kaikki nesteet auttamasti pois järjestelmästä sitä kautta vai tuleeko sieltä vain osa? Eli onko järjestelmän ilmaus edessä vai voiko jarruputken pään tukkia jollain?

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja hildebad Näytä viesti

            Kun irrotan letkut, vuotaako kaikki nesteet auttamasti pois järjestelmästä sitä kautta vai tuleeko sieltä vain osa? Eli onko järjestelmän ilmaus edessä vai voiko jarruputken pään tukkia jollain?
            Osa nesteistä tulee ulos,saat kaikki ulos jos joku pumppaa pedalia tietysti
            Aina pitää ilmaistaa järjestelmä jos vaihdat letkuja, sylintereitä jne..

            Comment


            • #7
              Kannattaisiko tehdä niin, että lisää säiliöön sitä mukaa uutta, kun pinta vajoaa, ettei päästäisi sitä tyhjäksi. Silloin ilmaus olisi helpompaa? Vai meneekö se hukkaan, kun letkut on irti? Vai antaako säiliön mennä tyhjäksi ja tekee ilmauksen lopuksi?

              Comment


              • #8
                Nestettä kuppiin vaan sitä mukaa kun sitä valuu, tuleepi samalla ikääkuin nesteet vaihdettua, mikä on oikeastaan tosi tärkeä juttu noissa jarrurempoissa, mutta yleensä unohtuu tekemättä.

                Ei se niin kallista edes ole;) ja sitten tietysti sitä DOT nelosta, ei vitosta.
                Viimeksi muokannut kapaz; 2.10.2011, 16:37.

                Comment

                Working...
                X