Tervehdys,
asennutin A6 2.0TFSI automaattiin vm. 2007 H&R:n madallusjouset vakioiskunvaimentimien kanssa. Jousien ilmoitettiin madaltavan -40mm, ja myyjän mukaan nämä yleensä madaltavat vähemmän kuin lupaavat.
Nyt 16" vakiovantein näyttää, että keula on visuaalisesti liian alhaalla. Myös mittaamalla vanteen keskiöstä lokasuojan kaareen keula on madaltunut noin 2 cm enemmän kuin perä - vakionahan keula on näissä syystä tai toisesta perää korkeammalla, ja nyt näillä jousilla keula laski 0,8 - 1,0 cm perää alemmas. Lopputulos siis oli, että perä laski vain n. 2-2,5 cm ja keula yli 5 cm.
Tämä ei minusta nyt näytä hyvältä, ja pohdin pitäisikö ostaa vakiourheilualustan jouset - vai mikä neuvoksi. Olen tilannut 18" talvirengaspaketin, joka pienemmän ET:n ja suuremman leveyden vuoksi hieman korjannee tilannetta. Kysyn kuitenkin seuraavaa:
asennutin A6 2.0TFSI automaattiin vm. 2007 H&R:n madallusjouset vakioiskunvaimentimien kanssa. Jousien ilmoitettiin madaltavan -40mm, ja myyjän mukaan nämä yleensä madaltavat vähemmän kuin lupaavat.
Nyt 16" vakiovantein näyttää, että keula on visuaalisesti liian alhaalla. Myös mittaamalla vanteen keskiöstä lokasuojan kaareen keula on madaltunut noin 2 cm enemmän kuin perä - vakionahan keula on näissä syystä tai toisesta perää korkeammalla, ja nyt näillä jousilla keula laski 0,8 - 1,0 cm perää alemmas. Lopputulos siis oli, että perä laski vain n. 2-2,5 cm ja keula yli 5 cm.
Tämä ei minusta nyt näytä hyvältä, ja pohdin pitäisikö ostaa vakiourheilualustan jouset - vai mikä neuvoksi. Olen tilannut 18" talvirengaspaketin, joka pienemmän ET:n ja suuremman leveyden vuoksi hieman korjannee tilannetta. Kysyn kuitenkin seuraavaa:
- Voisiko etu- ja takajouset olla asennettu väärin päin ts. onko niissä eroa/ voiko edes asentaa ristiin/ menisikö balanssi sitten vielä enemmän pieleen?
- Voiko tällaisten ei-säädettävien jousien korkeutta mitenkään säätää - kysehän on vain muutamasta millistä?
- Onko tämä tyypillistä H&R:n jousille/ madallussarjoille ylipäätään, että madaltavat vähän mitä sattuu?
Comment