Kiitos Otre! Odottelen palikan saapumista (La pitäs saada kätösiin). Saa nähdä millainen show tästä vielä kehkeytyy. Pitäs tosin olla helpompi kuin 5 hehkun vaihto, joka pitäs kanssa askarrella la/su aikana. Pitää koittaa ottaa projekti kuvia. (niin kuin aina, mutta kun asentaakkin pitäsi, niin tuppaa jäämään.)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Coming home
Collapse
X
-
Sain hommattua tuon CH/LH kytkimen ja laitoin sen kiinni ja muutaman lukitus kerran jälkeen takavalot ja rekisterikilven valot alkoivat loistaa lukituksen ja avaamisen yhteydessä, mutta ajovalot eivät siis pala, autossa ei siis ole sumuvaloja.
Minulla on vain tuo kopio VCDS ja ohjelmassa ei ole tuota longcodinghelperiä jolla pääsisi valitsemaan helposti valitsemaan bittien avulla CH/LH valoiksi nuo ajovalot. Onkohan tuohon jotain muuta ratkaisua?
Comment
-
Vihdoinkin pääsin käpistelemään Otrelta saatua palikkaa (8E1 919 094 A Tosin palikka oli vielä laputettu D tarralla, tiedä sitten minkä takia). Ja tietenkin joku on sitä jo kolvaillut kasaan, kun se ei toimi. Olettaisin ainakin näin. Sillä DRL toimii päinvastoin (on=off) ja C/L home ei toimi ollenkaan. Purettuani tuon palikan huomasin, että sen voi modata haluamakseen aika helposti. Esim tekstit valkoisella ledillä, off punaiselle (eli ei vaihda lediä ollenkaan) ja on vihreällä. Tai niin kuin itseä nyt huvittaa. kolvaamisen pitäisi onnistua ihan tunariltakin.
Mutta itse asennukseen. Itsellä siis B7ssa L (highline) paketti. (ETKA tarjoaa vaihto-osana 8E0 907 279 N) Ja tietenkin on tuo perus DRL nappula valmiina jolle tulee johdot (4kpl) liitinpaikkoihin 3,4,5 ja 8. Itse jouduin irroittelemaan ratinalusmuovin webaston kellon takia. Mutta eipä tuo nyt kovin suuri vaiva ole ja helpottaa työskentelyä (3kpl 8mm pultteja). Palikan vaihto ja romut takaisin läjään. Kävin VCDSllä yksikön läpi, mutta eipä tuolla voi oikeastaan muuta muutella kuin aikaa CH kohtaan. Eli Maanantaina marmoritiskiltä hakemaan kunnollista palikkaa ja toivomaan että tuo lähtisi toimimaan.
Eroja huomasin yhden pinnin verran, mutta sillehän ei sitten johtoa tule (7 paikka) joten nähtäväksi jää, tuleeko siitä vielä ongelma.
Comment
-
Itselleni myös tulossa coming home retrofit. Auto on -03 mallia ja F valoboxilla. Autossa on tämän topicin jutuista poiketen halogeeni valot ja manuaalinen korkeuden säätö ratin vieressä.
Löysin tuohon jo manuaalia säädöllä ja ch/lh nupillä varustetun osan (8E1919094A). Onnistuuko tuon lisääminen samalla lailla kuin noissa automaattisesti säätyvissäkin? Ja koodaus vag-comilla siihen päälle tietysti.
Comment
-
Vieras
Pitäisi onnistua. Liitinpuolesta CH/LH kytkimen päässä en osaa sanoa, mutta muuten lienee ihan vastaava prokkis.
Comment
-
Nyt on kykin asennettu ja johdot vedetty. Käytössä on hex-can johto mutta koodaaminen tuottaa ongelmia.
Pääsen 09-central electronics osioon kyllä kiinni ja siellä 07-coding osioon. Luin ohjeita netistä ja siellä neuvottiin avaamaan tuo osio ja sieltä sitten long codin helperiin koodi josta sitten paljastuu nuo muutos mahdollisuudet. Lon codin helper löytyy kyllä vcds kansiosta mutta eikö se pitäisi saada auki ihan tuolta 07-coding osiostakin?
Ja mistä sitten saan tuon long koodin, kun tuolta näkee vain tuon ns: soft koodin missä määritellään vain nuo maa asetukset ja valotyypit yms.
Comment
-
-
Nyt täytyy taas ihmetellä miksi ei vaan voi luottaa ohjeisiin ja tehdä niinkuin käsketään. :)
Näyttää juurikin tuolta ja tuohon kenttään missä mm: tuo maa määritellään niin oikea numerosarja on 01002. Eli valotunnistin aktiivinen ja maaksi pohjoismaat. Talleenetaan säädöt ja sammutetaan vcds.
Ulos autosta ja ovet kiinni niin sumarit syttyy valaisemaan "polkua" ja taakse syttyy kilven valot. Ei niillä niin väliä mutta onkohan niitä mahdollista vaihtaa vaikka takaparkeiksi tai pakkivaloiksi?
Nyt tosiaan tuo vikakoodia antaa kun en tuota valoanturin johtoa vielä vetänyt kun ei ollut inspiraatiota ruveta kattoa/a pilaria purkamaan.
Comment
-
Vieras
Ilmeisesti ei ole tarjottu alkuperäisvarusteena, joten ainoa vaihtoehto on jonkin sortin aftermarket-viritelmä. Ilman kytkentäkaavioita ja hyvää autosähkö-ymmärrystä sitä ei kannata lähteä tekemään.
Comment
-
Onkos kukaan asentanut tuollaista tarvike settiä? Pitääkö heräte kaivaa jostain keskuslukon johdoista vai mistä? Ilmeisesti niissä on molemmat coming home ja leaving home toiminto. Ja varmaan johdot suoraan sumarin johtoihin ettei minkään releen kautta erikseen vetää. Joku kytkentä ohje olisi mukava nähdä niin voisi miettiä miten asentaa. Alkuperäisen toteuttaminen täydellisenä liian iso ja kallis työmaa.
Comment
-
Vieras
Varmaan olisi hyvä Mauno olla profiilissa auto (säännötkin vaativat) ja lisäksi mainita myös viestissä. Riippuu nimittäin hyvinkin mistä automallista on kyse. Jos B6/B7, en edes harkitsisi mitään tarvikeviritelmää, kun kerran ihan oikeatkin osat löytyvät. Myös asennus tarvikemallissa on huomattavasti työläämpää ja lopputulos väistämättä "epäsiistimpi".
Oletusarvoisesti tuollainen boksi tarvitsee: +12V (sulakkeen kautta), maa, heräte jostain leaving homea varten (keskuslukko, sisävalot, tjsp.), toinen heräte valojen sammuttamista ja coming homea varten (esim. virtalukko), etusumuvalot (releen kautta), takavalot (ehdottomasti releen kautta), mahdolliset muut valot, jne...
Comment
-
Kyllä auto on juurikin B6. Mietin vain että voipi tulla aika kalliiksikin jos joutuu hommaamaan kytkimen, mukavuusboxin, johtosarjan ja taustapeilin että saa toimimaan oikein. Mutta tuli nyt tarkistettua tuo boxi ja on mallia F eli periaattessahan toimii pelkällä kytkimen vaihdolla ja aktivoinnilla, mutta toimii sitten aina myös valoisalla. Olit tuolla toisessa ketjussa kertonut myös peilin asennuksesta. Onko se kuinka monimutkainen homma? Oliko siitä kufatecin johtosarjasta jotain hyötyä vai onko sama alkaa itse rakentamaan johtosarjaa jos vain löytyisi sähkökuvat jostain? Tuliko johtosarjan mukana jotain kuvia? Ja peiliksi ilmeisesti tämä 8E0857511 jos jostain löytyisi käytetty, ebayssakin joitakin peilejä näkyy olevan.
Comment
-
Vieras
Peilin laitto ei ole mikään maailmanluokan homma, mutta toki siinä oma askartelunsa on. Valmis johtosarja on helpompi (varsinkin jos liitinpinnit sattuvat olemaan oikeanlaiset). Sähkökuvia toki löytyy, jos joku korjaamosoftasta kaivaa (ja ehkä jostain muualtakin?). Teoriassa varmaan myös pelkän valoisuustunnistimen voisi asentaa, veikkaan että peilissä ei ole itsessään mitään älyä vaan esim. LDR joka on kytketty suoraan keskuselektroniikkaboksille.
Comment
-
Ei mielestäni kannata ilman valotunnistinta, koska silloin valot menevät myös päivällä päälle kun ovet avaa. Koodauksen voi tehdä ilman tunnistintakin, mutta silloin auto antaa vikakoodia tunnistimen puutteesta. Valokakaisija pitää olla päällä tai asentaa katkaisija, jossa on auto-asento.
Comment
-
Mites tuossa b7 tapauksessa. Antaa vikakoodin kun ei ole valoisuusanturia tämän mukaan. Kiinnostaisi vain että eikait se sellaista koodia anna mikä jonkun mittaristossakin sytyttää? Pitää tuossa vilkasta omasta mikä ohjainboxi löytyy ja tilata CH/LH kytkin jos oikea.
Xenonit on niin DRL löytyy ja värillinen FIS näyttö niin voisi vaikka onnistuakkin homma helpolla.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viestiMiten saadaan -08 B8 A4seen coming home valot toimintaan? Autossa ei ole valoisuustunnistinta tai valoautomatiikkaa.
Comment
-
Ei taida tarvita kun se pisti auton myyntiin kun taisi iskeä himo 3.0tdiq mallia kohtaan. Kyllähän se sellaset olis halunnu kun huomasi että mullakin sellaset on. Olisihan se kyllä mielenkiintoista nähdä toimiiko ne ihan päälle koodaamalla ilman tunnistimiakin ja moneenko paikkaa pistää vikoja päälle. Laitoin omaani muuten eberiä varten jo radioon päälle battery monitorin että näkee vähän akun kuntoa.
Enable Battery meter
[Hidden menu] [car] [cardevextdevicelist] [Battery] Enable
[Hidden menu] [car] [carmenuoperation] [Battery] Set to 5
Reset MMI
or
[56 - Radio] -> Adaption -> Channel 39, add 16 to your value
että lasin tunnistin. Sitä lasiahan ei ole mikään pakko vaihtaa, jos löytää esimerkiksi irrotetusta rikkinäisestä lasista peilin jalan ja liimaa sen kiinni lasiin lasiliimalla. Se nimittäin tulee aina lasin mukana. Näyttäisi siltä että joku on saanut valot ja automaattipyyhkijätkin samalla toimimaan. Periaatteessa siis jos lasi on muutenkin vaihtokunnossa ja viitsii ostaa peilin ja muut rojut niin taitaa olla ihan tehtävissä.
http://www.audizine.com/forum/showth...-sensor-models
Orkkisjalan peilille saattanee pystyä joku koneistamaan. Voisin napata jalan talteen kun tulee sopiva lasi vaihtoon malliksi.Viimeksi muokannut LauriJT; 28.11.2012, 17:33.
Comment
-
Menee vähän Offtopic, mutta B8:ssa tuo Batter meter ei ainakaan toimi kovinkaan hyvin tai sitten mulla on super akku. 45min webastoa ja batter meter näytti vielä 100%. Tästäkin oli topic audizinen puolella ja kuulemma vag-comilla näkee akun todellisen tilan. Pitää tutkailla näitä eroja batter meter vs. vag-com kun talven myötä alkaa webasto olemaan kunnolla käytössä.
Comment
-
Joo, yksinkertainen palkkinäyttö se on 0-50-100%. Vähän niinkuin suuntaa antavaksi sen kytkin ettei tule eberin kanssa niin herkästi ylläriä talvella kun akku on jo muutaman vuoden vanha. Kyllä se mulla tippui eilen sinne 80-90 tienoille kun pätkää ajoin eikä auto kerenny lämmitä kunnolla.
Comment
-
Nyt kun muistin viimein koko homman, niin olisi nyt alkajaisiksi yksi irrotettu sadetunnistinpeilin jalka b8 peilille. Ajattelin napsia vastaisuudessa irrotetuista laseista noita talteen. Näyttäisivät kestävän primeri-lasiliima yhdistelmällä hyvin paikallaan. Ilmoitelkaa jos on tarvetta. Saa ihan postimaksujen hinnalla, en ala noista mitään viemään välistä.
EDit: kohta on kaksi jalkaa ja laitan mallista kuvan kun ehdin.Viimeksi muokannut LauriJT; 14.3.2013, 22:38.
Comment
Comment