Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aurauskulmista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aurauskulmista

    Vein pirssiäni tänään "nelipyörä-aurauskulmien" tarkistukseen. Yllätyksekseni asentaja sanoi että takapyöristä puuttuu säätömahdollisuus.
    Tämä siis A6:ssa, onko kaikissa Audeissa sama juttu? Mites sitte jos jotain poikkeamaa löytyy, tehdäänkö säätö pajavasaralla :)

    #2
    Jos takana on kärrynpyöräakseli, josta puuttuu vetoakselit niin ei varmaan ole säätöjä. Varsin yleistä moinen.

    Jos takakulmissa on laittamista, on auto luultavasti kolaroitu tai puslat täysin kuolleet.

    Comment


    • #3
      quattrossa on myös takapää säädettävä. Ja jos sulla säätöä ei edes ole, niin mihis ne kulmat siitä voiskaan muuttua?

      Comment


      • #4
        Syy miksi alunperin edes lähdin noita kulmia tarkistamaan oli madallussarjan laitto. Sen jälkeenhän nuo olis hyvä tarkistuttaa. Ilmeisesti madaltaminen ei sitten vaikuta niinkään auraukseen. Mitä lie sitten vaikuttaa noihin muihin kulmiin, joita en nyt nimeltä muista.
        Toisaalta ei tunnu aina auttavan sekään että kulmat on ok, renkaiden kulumiseen. Leveämpi kumi kun tahtoo aina vähän kulua epätasaisesti.

        Comment


          #5
          Kärriakselin suhdetta etuakseliin voi hivenen säätää. Ovat tehneet näin esim. Lpr Bernerillä, mutta eivät tee esim. Vianorilla. Vaikutus auton käytökseen havaittavissa. Tämä kokemus Passat II/Golf II tyyppisellä taka-akselilla joka ilmeisesti on myös myöhemmissä audeissa käytössä.

          Comment


          • #6
            Pyörän asentoa pitäisi pystyä muuttamaan tarkoitukseen tehdyillä säätölevyillä. Levy tulee navan ja akselin väliin. Lieneekö mittalaitteista tai asentajan ammattitaidosta kiinni, mutta minulle ainakin löytyi mittalaitteen tiedostoista valmiiksi sopivan säätölevyn mitat ja koodi, jolla säätölevyä voi kysellä merkkiliikkeestä.
            Koko akselia voi liikuttaa paljonkin eteen/taaksepäin todella väljien akselin kiinnitysreikien ansiosta.

            Comment


              #7
              Huomenna madallusjouset myös alle joten sama homma on edessä itellä. Tosin ittellä on jäykkä taka-akseli niin etupään säätö riittää. Jos osat on kunnossa. (kop,kop) niin takapäälle ei tarvi tehdä mitään.(kö?)

              Comment


                #8
                Lötkön ja 80:n taka-akselin ripustus on sellainen että minun käsitykseni mukaan siinä ei oikeasti pysty säätämään mitään muuten kuin lekalla.

                Comment


                • #9
                  Samaa mieltä Ramin kanssa. Kokemusta on edellisestä Audistani (lötkö)

                  Comment


                  • #10
                    jäykkä akseli on tehty säädöttömäksi. jos sitä pitäisi säätää, niin joku on todella rikki.
                    Eihän tehdaskaan tarjoa mitään säätöosia tuollaiseen, ja nuo akselin kääntelyt on "vippaskonsteja".

                    Comment

                    Working...
                    X