Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takajarru laahaa... Audi A4 b6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takajarru laahaa... Audi A4 b6

    Nyt tarvitsisin apua!
    Haulla yritin etsiä mutta en löytänyt...
    Eli, olen monta kertaa ottanut satulan irti ja "herkistellyt" mäntää, mutta nyt tänään jarru oli sitten niin jumissa että levy oli ihan tulikuuma.
    Vannekin oli todella kuuma.
    Nyt mäntä liikkuu ihan hyvin, oisko mahdollisesti sitten levy kiero? :O

    Mikä ihme voisi olla vialla? liukutapit oli rasvassa ja liikkuivat.

    Osaako kukaan sanoa mikä on liukutappien pulttien kiristysmomentti?

  • #2
    Käsijarrun vaijeri varmaan tarkastettu?

    Comment


    • #3
      Itseasiassa ei ole tarkastettu...
      Kertokaa tyhmälle mistä/miten tuon tarkastaa? se katsottiin että satulassa oleva käsijarrumekanismi liikkuu...
      Viimeksi muokannut -Juho-; 16.9.2009, 07:58.

      Comment


      • #4
        Ja toinen jumiva paikka on se käsijarrun mekanismi siinä satulassa. Vaijeri irti satulasta ja jos mekanismissa oleva jousi ei jaksa kääntää vipua takaisin loppun asti, vika on todennäköisesti mekanismin ruostunut akseli. Jos vipu palautuu, niin vika on vaijerissa.

        Comment


        • #5
          vaijerintarkastu tapahtuu niinkin yksinkertaisesti että otat vaijerin irti satulasta ja liikutat vaijeria edes-takasin, jo takertelee taikka ei suostu liikkumaan niin ei muuta kuin vaijeria ostelemaan.

          Comment


          • #6
            Ei sitten kannata hirveästi liikutella sitä vaijeria irrallaan, lähtee kahvanpuoli päästä irti. Jos saat jonkun kaveriksi niin ois helpoin kun toinen nykii kahvasta, ite kurkit sitten auton alle ja katot sitä liikettä että palautuuko loppuun. Siinä käppärin mekanismissa oli muistaakseni ulkoinen palautinjousi? joka aikain saatossa lyöpyy. PS. Se vaijerin toinen pää löytyy sitten sieltä taka tuhkiksen alta(ainakin b6 &b7), jos nyt sattuu irtoamaan.

            Comment


              #7
              Käsijarrun mekanismin varsinainen palautusjousi on siellä männän sisällä säätömekanismissa, ulkopuolella on apujousi.

              Comment


              • #8
                Jumittelu johtuu lähes aina siitä, että akselitiivisteen kautta pääsee akselille likaa, joka jumittaa akselin. Haulla löytyy satulan korjaukseen ohjeita huru mykke. Taitaa olla samoja ongelmia 80-luvun Audeista lähtien. :)

                Comment


                • #9
                  Eilen vielä katsottiin ja putsailtiin, nyt tuntuu toimivan :)
                  - Mäntää liikuteltiin edestakaisin
                  - Vaihdettiin liukutapit + suojakumit
                  - Putsattiin jarrulevystä kaikki irtoruoste reunoilta pois
                  - Vaihdettiin jarrupalat

                  Vikaa en suoraan osaa sanoa, mutta palat oli kulunut hieman epätasaisesti, eli toisessa reunassa oli pintaa enemmän kuin toisessa
                  Myös levyn reunassa ollut ruoste kanitti hieman levynkannakkeeseen

                  Kiitoksia kaikille vastanneille!

                  Comment

                  Working...