Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi coupe t81 takajarrujen päivitys + ripustukset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi coupe t81 takajarrujen päivitys + ripustukset

    Morjesta,
    Löytyisi tuollainen audi coupe gt '85 2.0i myllyllä ja olisi tarkoitus mahdollisen moottoripäivityksen yhteydessä vaihtaa takarummut levyllisiin. Autossahan on jäykkä taka-akseli, joten samassa rytäkässä täytyy ilmeisesti koko akselisto ja ripustukset vaihtaa erillisjousitukseen (?). Kuinka hyvin tilpehöörit menee paikoilleen ja miten jarrupäivitys olisi järkevin toteuttaa ? Vm. 87 coupessahan on jo vakiona levyt takana, joten jos tuollaisen auton taka-akselin+ ripustukset löytää niin ollaanko jo pitkällä ?

    Kaikki kommentit tervetulleita, luulisi näitä olevan ainakin suunniteltu ennenkin jos ei tehty.

    #2
    Viime viikonloppuna vertailin typ81 ja typ89 akseleita. Pahasti näytti kyllä että akselit olisi täysin vaihtokelpoisia kiinnityksiltään. Molemmissahan on jäykkä taka-akseli, erillisjousitusta ei varmaankaan ole muissa kuin quattroissa. Akselin profiili oli pikkasen eri ja napojen kiinnityspaikat oli levyille erilaiset, muuten oli pääpiirteiltään samanlaisia. Vakaajatangotkin olivat molemmissa samanvahvuisia.
    Vertailuyksilöinä oli `85 80 td rumpujarruilla ja `91 80 16v levyjarruilla.

    Comment


      #3
      Edellistä täydentäen: Veikkaan, että t89 akseli on hitusen leveämpi.

      Comment


        #4
        Joo, raideleveyttä ei tosiaan tullut mitattua. Napojen väli oli noin sentin leveämpi, mutta kiinnityspaikat samanlevyisellä.

        Comment


          #5
          Vanhempaan coupeen jossa on 4x100 pulttijako, tarkoitus tehdä se seuraavilla bolt-on osilla:
          - golf II / passat II 2.2 gt takalevyjarrut ( satulat, navat, laikat, yms )
          - passatin levyjarrullisen vaijerit ja käsijarrun tasauspalikka

          Comment


          • #6
            Tarkoitin tuolla vm.87 coupella siis viimesintä typ81stä ( vai t85 ?), jossa on vakiona jo levyjarrut. Eli siis olisivat hyvin vaihtokelposia typ89:nkin takaremeleiden kanssa, toisinsanoen takatolppiakaan ei tarvitsisi vaihtaa jos levyjarrullisessakin mallissa on jäykkä taka-akseli ?

            Jos tuohon vaihtaa turbomoottorin, verrataanko sitä siis urquattroon ? Silloin taka-akseli pitäisi vaihtaa erillisjousituksella olevaan :) ?

            Comment


              #7
              UrQ ja normicoupe on eri mallisarjaa. Sinulle vertailumoottori on siis KV 136hv.

              Comment


              • #8
                Niin täytyykö tuo koko taka-akseli vaihtaa vai lähteekö tuosta 2.2 coupen taka-akselista irti kiinnityskorvakkeet satuloille ?

                Comment


                  #9
                  Kulmahiomakoneella lähtee... :) Eli ei.

                  Comment

                  Working...
                  X