Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takavalojen tummennuksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takavalojen tummennuksesta

    Oon täällä sivuilla nähnyt ohjeet(kuvien kera) takavalojen tummennuksesta. Mutta enpä enää löydä kyseistä viestiä. Laittakaahan linkkiä jos tulee vastaan noi ohjeet.

    Ilmeisesti kannattais käyttää sitä valmista maali-lakkasekotusta?

  • #2
    Takavalojen tummennus.
    Tuossa ainakin jotain mut ei kyl kuvia. Ittekin muistan lukeneeni enempikin juttua..

    Tuolla lisää:Tummennus
    Viimeksi muokannut LilJon; 24.8.2009, 19:56.

    Comment


    • #3
      eipä ollut kumpikaan noista. Oliskohan ollut joku projekti... Joku oli jaksanut kuvien kera selvittää kuinka kyseinen homma tapahtuu...

      Comment


      • #4
        Itte hioin vaan pinnan hienolla hiomapaperilla karheeksi ja kilikoli pullosta tummennus sprayta pintaan. Lisäksi vedin vähän normaalia lakkaa päälle kun jäi jostain syystä vähän pinta mataksi.

        Ensikerralla kun teen niin kokeilen tuota muovitartunta sprayta ensin alle.

        Comment


          #5
          Minä en ole koskaan hionut valoja millään ennen tummennusta ja hyvin on väri pysynyt. Itse olen ensin pessyt valot silikooninpesulla, sitten sotkenut lakan sekaan ripauksen mustaa. Sitten valo vasempaan käteen ja ruisku oikeaan ja vähän valoa leveämmällä viuhkalla vähitellen kerrosta lisäten kunnes on saavutettu sopiva tummuus. Kannattaa vedellä vuorotellen molempiin valoihin kerroksia että tulee yhtä tummat, ainakin eka kerroilla.
          Onnistunee paukkupullolla samalla tavalla, itse olen suosinut ruiskua. Saa ehkä vähän paremman ja kestävämmän jäljen, riippuu tietysti maalaristakin. Lisäksi saa tehtyä itselleen mieleisen sotkun.
          Homma on helppoa kuin heinänteko ilman kuviakin, jos niitä ei löydy. Rohkeasti vaan tummentamaan. Ainahan sen saa pyyhkäistyä tinnerillä pois, jos tulee joku kämmi.

          Comment


          • #6
            Omiin en tehnyt muuta kuin fairypesu, kuivaus ja paukkupullosta valmista tavaraa muutamassa kerroksessa. Tosin lakkaa olisi varmaan voinut lyödä vielä päälle. Jäivät mataksi.

            Comment


            • #7
              Itse tein samaan tyyliin kuin jonsku, sillä erotuksella että tein snadin välihionnan maalauksen ja lakkauksen välillä, kun oli pientä valumaa/epätasaisuutta huomattavissa..

              Comment


              • #8
                Tuossa on linkki ffp.n puollelle jossa on jonkin moiset kuvat ja ohjeet kun itse tummentelin.. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=118931

                Comment


                • #9
                  juuri tuota linkkiä etsiskelin. kiitos.

                  Comment


                    #10
                    Mites tommoset ulkopuolelle laitettavat kalvot kestää? Entä saako ne suht hyvin revittyä pois muoviumpiosta tarpeen vaatiessa? Mahtaako jäädä liimapintaa tms. umpioon vai onko pinta kuten ennen tummennustakin?

                    Maalaaminen ei ole vaihtoehto itellä. Ellei jollain ole halvalla myydä TT mk1 takavaloja. :)

                    Comment


                    • #11
                      Ois tuossa ajatuksena alkaa itelläkin maalaan sumuvalopaneeli, taka- ja lisäjarruvalo hieman tummeman sävyiseksi. Onko nuita mahdollista puhdistaa tinnerillä enään jos nyt satuu sitten käymään niin, että kottorin setä ei nuista tykkää? Ajo valot ajattelin tummentaa kans, mutta varmaan tuolla lamin-X kalvolla, vai onko kukaan tummentanut maalaamalla, en siis halua mitään mustia valoja vaan ihan vaan sellaiset hieman tummemmat valot joka puolelle kun ne omasta mielesta passaa tuohon harmaaseen hyvin.

                      Comment


                      • #12
                        Kalvoja on tullu laitettua. Helpompaa kuin ikkunakalvojen laitto kun kalvo on paksumpaa. Ei jätä mittän jälkiä kun ottaa pois. Tilaa vaikka ebaysta halpaa vinyylikalvoa niin ei tuu kallis kokeilu(lamin-x).

                        Comment


                          #13
                          Takavaloihin lakkaa, eteen kalvoa. Näin täällä, neljäs vuosi menossa ilman sanomisia missään :)

                          Comment


                          • #14
                            Näin ajattelin että käyn hakemassa mallikaupasta sävylakan takalampuihin ja sit jossain välissä kiillotan ajovalot ja laitan niihin kavot. Joskus kuullu jostain että ovat lakalla uudistaneet nuita ajovaloja.

                            Comment


                            • #15
                              Hiontatahna+kone auttaa niissä ajovaloissa. Sit niihin kalvo päälle niin kestää kiiltävänä.

                              Comment


                              • #16
                                Perjantaina kävin leimalla ja tuli korjauskehoitus tummennetuista takavaloista:) ei aiheuta toimenpiteitä..

                                Comment


                                • #17
                                  Tuli tuossa maalattua nuo takavalot, sumuvalopaneeli ja lisäjarruvalo ja omasta mielestä tuli ainakin aika hyvät. Takavalot ja lisäjarruvalo meni kahella kerroksella, sumuvalo paneeli sit kolmella kun halusin siitä aika tumman. Pinnasta tuli hyvä kun pisti saunan päälle ennen kun alko maalaan ja sit sinne kuivumaan. Pitää kuva laitta sit kun saa auton taas pestyä ja kuvat siirrettyä koneelle. Nii ja maalina oli tuo motipin tummennus spray.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X