Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 -86 (typ44) ovenkahvat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 -86 (typ44) ovenkahvat?

    Muistaako/tietääkö kukaan onko typ44:n ulkoiset liipaisinmalliset ovenkahvat samanlaisia edessä ja takana lukkopesää lukuunottamatta (jota ei tietenkään takaovessa ole)? Kahvan tyypivika iski takaovessa, eli sieltä meni poikki se metalliosa kahvan sisällä ja takakahvoja tuntuu olevan vaikea löytää mistään uutena. Käytettyä ei viitsisi etsiä, kun kestävyys tuntuu olevan ongelma.

    #2
    http://www.hotcars.net/loadframe.asp...d/prod5780.ASP

    Tuolla on, kun selaat alaspäin sivua.

    Comment


      #3
      Mielikuva että Motonetistä olisi joskus myös löytynyt

      Comment


      • #4
        Käytettyä ei viitsisi etsiä, kun kestävyys tuntuu olevan ongelma.
        Mulla meni suunnilleen yksi kuskin oven kahva/talvi...yksi kaveri teki itse vahvistetun version ja se tuntui kestävän.

        Tilasin itse joskus aikoinaan omaan Typ44 tuolta Hotcarsista kahvan ja istuvuus ei ollut kyllä oikein orkkiksen luokkaa...jäi irvistämään, mutta toimi kuitenkin.

        Comment


        • #5
          Motonetistä olen muutaman joskus ostanut mutta taisi olla vain etuoviin. Edessä ja takana on erimittaiset vipuvarret eikä käy ainakaan suoraan. Jotenkin muistan hämärästi että olisin joskus laittanut väliaikaisesti lukkopesällisen kahvan takaoveen, naureskelimme että kyydittävillä on omat avaimet kabiiniin.

          Comment


          • #6
            Tuo olikin hyvä linkki. Huomasin myös että Merteil myy noita takakahvoja hieman kalliimmalla tosin. Motonetistä saa tosiaan pelkkiä etukahvoja ja nekin ovat ihan p*skoja. Viime talvena ostin yhden sieltä. Vanha avain nimittäin ja todennäköisesti jäätelötikkukin käy Motonetin kahvan lukkoon. En jaksanut reklamoida asiasta, kun kahva oli jo paikoillaan, eikä auton sisällä ole kutenkaan mitään varastettavaa.

            Kuulukohan tuohon Hotcars:n hintaan tosiaan postikulut, kuten ostoskorissa näytetään?

            Comment


              #7
              Kyllä ne motonetin kahva vaikutti ihan päteviltä. Ja vanhan lukkopatruunahan sinne yleensä laitetaan, ettei tarvitse vaihdella avaimia.

              Ei kai niitä haittoja voi edes niin huonosti valmistaa, että uutena päästävät läpi avaimen kuin avaimen.

              Comment


                #8
                Muistakaa, että tarvikekahva on aina tarvikekahva. Voihan sitä mennä laakkoselle kysymänä uutta... saakohan noita enää sieltäkään? :)

                Toimivat kahvat nuokin ovat, jos niitä on joskus viitsinyt huoltaa (purkaa atomeiksi, vanhat "paskat" pois ja uudet rasvat sisälle).
                Varalle ostin joskus yhdestä purkuautosta kaikki neljä kahvaa ihan tulevaisuutta ajatellen. Helppohan noi on kuitenkin itse korjata, jos on "varaosia". Tietysti tuohon uuden hintaan tointaako korjata, mutta se käsien paskaamisen ja purkamisen "ilo" :P

                Comment


                  #9
                  Se kielen metallihan siellä rasittuu poikki, joten rasvaukset ei auta. Suunnitteluvirhe, voidaan sanoa.

                  Kieltämättä alle 20e/kahva on niin vähän, ettei paljon kannata lähteä arpomaan vanhan verrytelyn kanssa :)

                  Comment


                    #10
                    Kuulukohan tuohon Hotcars:n hintaan tosiaan postikulut, kuten ostoskorissa näytetään?
                    Pari viikkoa sitten tilasin takaovenkahvat 80:een, á 10.50. Posti ym kuluja sitten reilunlaisesti, eli 11? päälle.

                    Comment


                    • #11
                      Yksi millä kahvankielen metallin väsymistä voi hidastaa on painaa ovea vähän sisäänpäin aina kun avaa. Ainakin omassa lötkössä tuntui kevyemmältä avata tuolla tapaa.

                      Silti ne pakkaa varsinkin talvella rikkoutumaan, että suunnitteluvirhehän siinä selkeästi on.

                      Comment


                      • #12
                        Typ43:ssa oli kahva lähes kokonaan metallia, ilmeisen kestävältä tuntui, kun kädiin uskalsin sellaiset asentaa.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viesti
                          Yksi millä kahvankielen metallin väsymistä voi hidastaa on painaa ovea vähän sisäänpäin aina kun avaa. Ainakin omassa lötkössä tuntui kevyemmältä avata tuolla tapaa.
                          Tuo on merkki siitä, että olisi ollut rasvauksen aika.
                          Kahdessa Audissa on vanhemman mallin kahvat ja ostaessa ne ovat olleet ihan kuivia ja siksi tosi jäykkiä.
                          Toisessa Audissa edellisellä omistajalla meni useampi kahva vuodessa. Minun aikanani, viimeiseen kolmeen vuoteen ei ole mennyt enää yhtään kahvaa ja luultavasti siitä syystä, että olen niitä välillä rasvaillut.

                          Comment


                          • #14
                            Oven sivussa kiinni oleva lukkolaite saattaa olla myös pikeentynyt. Se on helppo irrottaa ja puhdistaminen onnistuu tehokkaimmin painepesurilla. Uudet rasvat sisään esim. jotain litiumipohjaista, itse olen käyttänyt CRC:n Multilubea.

                            Comment

                            Working...
                            X