Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 b5 alatukivarren kiinnitys/irroitus apua

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• a4 b5 alatukivarren kiinnitys/irroitus apua

Olis vielä oikean puolen alatukivarret vaihtamatta ja toisella puolella vahingossa lähdin vaan veivaamaan tota taaimmaisen alatukivarren rungon puoleista kiinnityspulttia enkä helvetti huomannut, että kuori alustasuojaa mukana vähän. Nyt yritin oikein miettiä, että miten se kuuluu irrottaa se pultti sieltä...? Ärsyttää, kun tiedän, että tuo pultti lähtee aika kivuttomasti irti tuolla aikaisemmalla tavalla mutta oli älyttämän hirvittävää huomata, että tosiaankin sitä alustamassaa lähti mukana, kun pultti krinnasi pohjaa vasten. Siis miten tuo kuuluu irrottaa? Kokonaan se apurunko irti toisesta päästä vai miten?

Tai annat sen hangata massaa pois ja työn jälkeen sipaset uutta massaa pintaan.

Comment

Vähän jotenkin tyhmää tietentahtoen vaurioittaa tuota pirun hyvää suojaa, kun ei varmaan yhtä hyväksi enään saa.

Comment

Itselläni ainakin riitti kun löysäsi apurungon takapään pultteja, ei tarvinnu kyllä ottaa kokonaan pois. Ei kyllä tilaa ollu hirveesti ylimääräistä. Oikealla puolella oli kyllä haasteena vielä noi bensa linjaston putket.

Comment

Kyllä se apurunkoa takaosasta laskemalla tulee pois. Hieno keksintö kun on noin ahdas kolo pitänyt sille tehdä.

Comment

Kyllä se mutterikin on mukava irrottaa sieltä palkin sisältä, varsinkin kun vielä arpoo onko se 18mm vai 17mm, ollu itsellä molempia kokoja

Comment

No mulla on siellä nyt irrotettuna se iso pultti apurungosta siis se mikä pitää sen tunkkaus alustan samalla paikallaan sekä siinä samassa yhteydessä olevat kaksi pienempää pulttia. Pitäiskö se jo nyt laskea vähän alas vai täytyykö vielä irrottaa ainakin se yksi pultti keskemmältä autoa? Tietysty varmaan vois onnistua siten, että käärin pultin johonkin kangas palaan ja vään veivais pois niinkun toisella puolella...

Comment

Itse olen noissa ahtaissa paikoissa käyttänyt laikkaa apuna, eli puoli pulttia näkyviin ja laikalla katki, sitten loput tuurnalla. Mahdollisesti asennus toisin päin jos yhtään järkevää. ei tarvi ylimääräisä pultteja aukoa...

Comment

Avaa apurungosta molemmilta puolilta ne pultit niin kyllä se siitä laskee. Ei noita pultteja kannata katkoa, koska tuossa tapauksessa sitä ei voi laittaa toisinpäin. Ja muutenkin Audin pultit on niin hyviä (eivät ruostu), että sitten niitä pitää lähteä hakemaan marmorilta jos haluaa yhtä hyvät.

Comment

Itse en kyllä ottannu kokonaan niitä pultteja pois, kun en ollu varma että pysyykö palkki paikallaan kun molemmilta puolilta ottaa ne auki.

Comment

No nyt on sitten vaihdettu kaikki loputkin tukivarret. Irroitin ne peränpuoleiset pultit ja rautakangella hellästi kampesin niin sai aika helposti mutta huomasin, että tällä tavalla sain vielä enemmän sitä alustasuojaainetta pois :) Miten noi kannattaa paikata, että on yhtä hyvä, kun alkuperäinen? Jostain luin, että audin liikkestä saa jonkun pienen kaksikomponenttisen purkin ainetta, joka vastaisi alkuperäistä ja vielä aika kohtuu hintaan. Mitä tahansa sinne ei vissiin edes kannata laittaa juuri tuon hyvän alkuperäisen tähden..

Comment

Mä olen mieluummin pistänyt tukivarsiin uudet Febin satsien mukana tulleet pultit kuin lekalla mätkityt orkkikset :)

edit_ siitä suojamömmöstä, ei ole mun mielestä kovin relevanttia millä sen paikkaa kunhan ainetta on riittävästi suojana... vanha auto kuitenkin ja kolhuja=ohennut/kadonnut suojakerros varmasti siellä sun täällä pohjassakin, tuskin siitä auton tai edes pohjalevyn heikoin kohta tulee.IMO. anybody? somebody?
                        Viimeksi muokannut kontio; 28.6.2009, 23:28.

Comment

Working...